• Princessdiamond

    Göteborg (med omnejd) 2006 #3

    Hej alla brudar..
    någong gång under dagen bör de stänga den andra tråden.. så jag gjorde en ny igen :)

    välkommen till
    Göteborg (med omnejd) 2006 #3

    :D

  • Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #3
  • Charleston

    Hej Wedding2006!

    (Har ni hittat lokal ännu? Har följt dina bryderier i en annan tråd...)

    Vår planerade fika den 1/2 är nog inte planerad till annat än just att den ska vara den 1/2... Tid och plats är inte bestämt ännu, vad jag vet, eller?

    Sist vi träffades togs ett demokratiskt beslut ;) här i tråden om tid och plats!

    /Charleston

  • wedding2006

    Hej Charleston!

    De var ett tag sen. Hm...mina bryderier, ja du de har varit många.

    Står i valet och kvalet för stunden mellan följande aspiranter (om man kan kalla lokalerna för det):

    Ordenshusen (mkt för att Sia o Per är så trevliga + gudomlig terass)
    Carnegie Kaj (nybyggt - alltid trevlig - o flera andra fördelar=
    Rivér Café (sökt ställe vid vatten, bra bemötande m.m.)

    Måste dock komma till och bestämma mig väldigt snart....

    Hur har det gått själv förresten??

  • Princessdiamond

    ja, jag behöver vare sig skicka ett mail elle rsvara här..

    charleston har ju redan hunnit för mig :)

  • Charleston

    Wedding 2006

    Vi gav upp hela "havstanken"... Vi ska vara i Direktörvillan i Trädgårdsföreningen istället, det blir jättebra tror jag! Ligger jättefint precis vid rosenträdgården, fin lokal, bra pris och eget litet kök. Ska titta en gång till tillsammans med kocken troligen nästa vecka.

  • Princessdiamond

    jaja.. då är det väl bestämt... det blir ingen västindienkryssning för oss i år..
    får se om vi har råd att åka med nästa år.. men är ganska tveksam till det..

    men biljetter har vi ju köpt till philadelphia, så det får helt enkelt bli vår bröllopsresa eftersom det inte går att avboka biljetterna..
    men det ska nog bli både bra och roligt det också :)

  • Charleston

    Princessdiamond

    Kan tipsa dig om Carnival Cruiselines som kan vara lite billigare än exvis Celebrity och de andra "mer kända" - för oss svenskar mer kända iaf. Var själv på kryssning för 2 år sedan med just Carnival, eftersom jag har en väninna som då jobbade ombord. (Vi bokade i okt och åkte i månadsskiftet jan-feb, utsides 2 bäddshytt och vill minnas att själva kryssen gick på ca. $ 400 p/p för 7 dagar- allt inkluderat!) Om du inte vill boka på nätet helt och hållet finns det en resebyrå i Köpenhamn man kan boka via, det gjorde vi och det var jättesmidigt. (Tjejen jag hade kontakt med pratade väldigt lättförstelig danska ;)

    Kolla www.carnivalcruiselines.com/ så kan du kika mer!

    Lycka till!

    (Fast det kan ju vara kul med "bara" Philadelphia oxå, precis som du säger...) ;)

  • Princessdiamond

    tack charleston..

    men kryssningen va på caribien cruise, eftersom henris kusin skulle gifta sig på st lucia i juni..
    det va därför det skulle bli en sån kryssning för vår del..
    men nu har saker och ting ändrats lite, så troligtvis gifter de sig på en likadan kryssning nästa år..
    men eftersom vi då lagt ca 10 000 på biljetter till philadelphia (där vi sedan skulle ta ett flyg till san juan) så kan det bli svårt att ha råd nästa år..
    vi får väl se :)

  • Princessdiamond

    h e l v e t e då!!!!!
    varför ska ALLT krångla för mig..
    nu ska de tydligen fira nyår i kina snart så då är ju alla lediga.. så de syr min klänning i februari säger de..
    det känns inte alls lämpligt då det helt plötsligt blir en jäkla stress

    F A N

  • Lyckligt gift!

    Prinsessdiamond:

    Finns det verkligen inte klänningar på närmare håll än i Asien??? Tycker det låter vanskligt att beställa...tänk om det inte blir som du tänkt dig? Tänk om dom inte hinner!!!???? Hoppas det löser sig...

  • Princessdiamond

    jag har redan en klänning..
    men vill byta ut kjolen..
    och om tygerna och färgen skall passa ihop så är ju det mest säkra att beställa från dem..

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #3