• Amy1

Kristianstadsbrudar: ny tråd igen!!!

Hej!
    Nu är gamla tråden stängd, så här kommer en ny tråd för oss Kristianstadsbrudar! Nya och gamla hälsas välkomna!

• Svar på tråden Kristianstadsbrudar: ny tråd igen!!!
  • Min-Ah

Menar ju: "Men nu under vårterminen går det ju mot ljusare tider igen"!

• Amy1

Min Ah
    N Åsums kyrka är bokad sedan september Hur många gäster var ni?

Såg att jag skrivit fel årtal tidigare, vi flyttade ihop 1996 och inte 1994!

Tycker också det är skönt att det går mot ljusare tider, är helt klart en sommarmänniska! Tycker mörkret är lite jobbigt. Även om jag inte får något sommarlov, (måste ju jobba ) så ska det bli jättekul med skolan nu!

• Paulinas

Josse

Ja, visst är det lustigt att vi skulle stöta på varandra här! Jätteskoj! Ser också väldigt mycket fram emot fredag, det var ju flera år sedan sist!

Och kul att vi ska gifta oss samma år! Där har vi ju lite att prata om :)

Det verkar som om ni har kommit en bit i planeringen, roligt. Vi har bokat kyrka och lokal och fotograf... det andra ska vi ta tag i nu efter alla helgdagar. Vi gifter oss pingst, 3 juni, så tiden börjar rinna iväg lite!

• Paulinas

Visst är våren härlig! skönt att du mår bättre Min-ah!

Jag och jimmy diskuterade lite musik igår, jättesvårt att bestämma sig för vilka sånger man ska ha i kyrkan! Vi har ett par vi gillar, men vågar inte riktigt säga hundra vilka vi vill ha på bröllopet... Har ni andra svårt med det också? Eller är det bara vi som är veliga? Om ni bestämt, vilka sånger, in-och utgångs musik och ev. dikter/böner ska ni ha?

• Min-Ah

Amy1!
    Javisst, ja - nu minns jag ju! Är så svårt att hålla reda på vem som bor var osv! Ursäkta att jag har så dålig koll!

Är ju nästan i mina hemtrakter! Är ju uppväxt i Vä, inte så långt från N. Åsum!

Vi hade ca 120 gäster (inkl alla barn).
    egentligen fick man ju inte vara så många i den lokalen (branföreskrifter etc) men vi chansade ändå...
    Var ju på markplan och rejäla utgångar fanns ju...
    Och så var vi ju extra försiktiga med ljus etc.
    Allt gick ju bra, tack och lov!

• Min-Ah

Paulinas!

Ja musikval är inte det lättaste!
    Hoppas ni kommer fram till vad ni önskar!
    Blir säkert jättebra i slutänden!

Ja, våren och sommaren är definitivt mer favorit för min del!
    Är lättare att hålla sig pigg när det är lite ljusare och varmare!
    Blir oftast tröttare och segare under höst-/vintersäsongen!

Tallkottskörteln säger onekligen sitt!!

• Magnus brud

Hejsan!

Är det någon av er som har en aning om det finns nnågon danskurs här i närheten. Jag och Magnus satt och pratade igår och plötsligt kom vi att tänka på att vi är värdelösa på att dansa tillsammans. Visst, vi vet problemet. Båda vill föra. Men men, även om jag försöker att låta bli, för det borde väl vara jag, så skulle det nog vara bra att träna hos någon annan. Hoppas någon vet vart.

Josse

• Min-Ah

Hej, Magnus brud! (Josse)

"Ingvars dancing Team" här i Kristianstad...
    Kanske något för er!
    home.swipnet.se/bruz/

Kul förresten att du och Paulinas känner varandra sedan innan!

• Magnus brud

Hej Min-Ah

Tack för hjälpen. Jag ska ringa till dem imorgon. Så får vi väl se om vi kan bli något bättre på att dansa

• Min-Ah

Magnus brud!

Ja, det löser sig säkert!
    Lycka till!

Svar på tråden Kristianstadsbrudar: ny tråd igen!!!