• Amy1

Kristianstadsbrudar: ny tråd igen!!!

Hej!
    Nu är gamla tråden stängd, så här kommer en ny tråd för oss Kristianstadsbrudar! Nya och gamla hälsas välkomna!

• Svar på tråden Kristianstadsbrudar: ny tråd igen!!!
  • Magnus brud

Hejsan!

Hoppas att ni har glädje av att en till vil vara me å prata. Jag kommer från Hässleholm å jag å min sambo ska gifta oss den 9 september. Skulle vara glad om man kunde få vara me i ert lilla prat. Det verkar som att ni känner varandra ganska väl. Ingen som jag känner ska gifta sig nu,så jag har ingen direkt att bolla me.
    Hur många är ni som brukar prata å när ska ni gifta er.
    Kram Josse

• Amy1

Josse!

Välkommen hit!
    Ja, hur många är vi här i tråden? 7-8 stycken?

Vi ska gifta oss 29 juli i N Åsum kyrka.

Hur långt har ni kommit i planeringen då? Vi (läs jag ) har väl ganska mycket klart, både i tanke och handling.. Klänningen beställd, frisör, lokal och fotograf bokad. Inbjudningskorten är nästan klara. Det är väl maten och festen och kläder till övriga i familjen som vi kommer koncentrera oss på här näst.

Amy

• Marie06

Hej allihopa

Jag vet att jag senaste tiden svackat upp o ner... likaså har mitt humör gjort och gör väl ännu det. Men jag är verkligen så KÄR mitt hjärta slår dubbla slag för Joakim o jag är så lycklig... även om det är längesedan vi sågs så känns det så bra.

Typiskt att precis till Nyår att det skulle bli oväder... men den som väntar på nått gott väntar aldrig förlänge.... så även om jag ska vänta tills våren så väntar jag på Honom.

Välkomna hit alla nya brudar.

Marie heter jag är 27 år och separerde den 1 Augusti från ett 8 årigt förhållande. Fast har idag en ny kärlek. Jag och mitt ex hade planerat att gifta oss den 27 Maj 2006 kl 15 i Nosaby Kyrka men ödet ville annorlunda =)....

• Magnus brud

Hej!

Vi har kommit en bit på planeringen. Men likadant är det här, det är mest jag som planerar. Vi har bokat kyrak, klänningen är köpt mm. Lokalen har vi bokat - Hässleholmshuset. Men Jette som har hand om maten där är väldigt, och då menar jag väldigt svår att få tag på. Så hon är ännu inte bokad. För tillfället har vi tagit en liten paus i planeringen. Vi har nämligen precis köpt både hus och hund. Så nu är det så mycket som ska fixas. Men vi får väl snart ta tag i planerna igen.

Hoppas ni alla får det trevligt på nyårsafton.
    Kram Josse

• Smurfan86

Hej.

Vår jag vara med här me..

Ska inte gifta mig från den 5 Augusti 2006 men men..

Bor i bromölla så de är inte så långt ifrån

• Min-Ah

Hej, Magnus brud & Smurfan86!

Hjärtligt välkomna!
    Vad roligt med nya blivande brudar här!
    Klart ni får vara med här!
    Hässleholm och Bromölla är ju nära!

* * * * * * * * *

Jag är en "gammal", redan gift brud, som hängt kvar här på BT av "gammal vana", hi, hi!!
    Trivs så bra här (trevliga Kristianstadstöser, t.ex! ).
    Kanske kan jag ge er andra något tips här och var...!

Jag gifte mig nu i somras den 23 juli i Vä S:ta Maria Kyrka.
    Är 32 år (min man är 40).
    Båda spelar fiol och har träffats genom folkmusiken.
    Jobbar som musiklärare (Violinpedagog) i Östra Göinge Kommun (80% tjänst).
    Jag har jobbat där sedan 1999/2000.
    Trivs mycket bra!

Maken är egen förategare och tillverkar mikrofoner, pre-amps och annan studio/inspelningsutrustning.(Enmansföretag. Inga antällda. Endast jag träder ibland in och hjälper till genom att montera små komponenter på kretskort).

Vi bor i Rinkaby, granne med Gittes Tygkälla (Denna tygbutik ägs och drivs för övrigt av mina svärföräldrar. Inte alls dumt när jag skulle skaffa tyg till brudklänningen! ).

* * * * * * * * *

Önskar er ett Gott Nytt År!
    Ha det så bra!
    / Sofia

• Min-Ah

Oj, Oj!

Slant lite på tangenterna!
    Blir så när det är ( alldeles för) sent och man borde kommit i säng för länge sedan!!

Skall ju naturligtvis vara "företagare" och inte "förategare" !!!
    Fniss!!

• Magnus brud

Hej!

Vad kul att ha någon att bolla med.

Jag jobbar som förskollärare/frtidspedagog på en mycket liten skola utanför Hässleholm. Jag är egentligen lärare men det är ju lite svårt att få jobb som det. Så under tiden får man ju sysselsätta sig med annat. Magnus, min sambo jobbar som polis i Kristianstad.

Föresten, är det någon som har koll på om de sminkar bra på Hälsa och helhet. Min syster gifte sig nu i december och sminkade sig där. Men jag tog hand om hennes barn så jag hade så fullt upp att jag faktiskt glömde att se hur vacker hon var. Tänkte även sätta upp håret på skägg & lockar, är det någon ni rekomenderar?

Josse

• E+P

Hej o välkommen till alla nya oxå!
    Jag brukar klippa mig på Skägg o lockar o ska sätta upp mitt hår där när mitt bröllop väl blir av! (Har fått avboka det datum vi bestämt och flytta fram) Lite dyra är de dock, tror att det var 495 per timme eller nåt sånt. Hälsa o helhet har jag blivit sminkad på rätt nyligen o jag blev såå nöjd! De använder ID makeup, ger jättefint resultat. Så det blir klart där jag ska sminka mig. Vill gärna unna mig den lyxen!

• Grisen-06

Hej alla!

Jag har inte varit uppkopplad på länge och har inte hunnit läsa igenom alla inlägg sedan sist, men jag skulle bara vilja passa på att önska alla gott nytt år!

Blivande Fru Roos >>
    När vi bokade Åhus kyrka frågade vi, och då sade de att den heter "Åhus Sankta Maria Kyrka".

Svar på tråden Kristianstadsbrudar: ny tråd igen!!!