• Fröken_06

Mardrömmar inför bröllopet...

Jag har läst om blivande brudar här på forumet som drömt mardrömmar om sin stora dag.
    Inatt hade jag min första mardröm och det är ett år kvar!

Jag drömde att jag band min egen brudbukett av solroser men kollade sedan på klockan och insåg att jag skulle stå i kyrkan om tio minuter. Jag var i morgonrock, oduschad med fettigt hår och hade ingen klänning eller något alls förberett.
    Så jag började gråta och snyfta att jag inte var redo än och att jag behövde mer tid att planera och min pojkvän gav mig en kram. Men vet ni vad han gjorde? Han stod i köket och fixade maten till bröllopsfesten.

Jag tror jag har ångest över att vi inte har planerat något än, vad tror ni?

Om ni har drömt mardrömmar, vad drömde ni om och hur länge innan den stora dagen kom era drömmar???

• Svar på tråden Mardrömmar inför bröllopet...
  • LillaHjärtat

Jag har tack och lov varit skonad från mardrömmarna, tills förra veckan.....

Drömde att vi gift oss och allt var underbart.... Sen när vi kommer till restaurangen där vi ska ha fest har det dukat med pippigula påskdukar med fullt av kycklingar på!!! Jag blir helt hysterisk och försöker förklara att det ska vara VITA dukar......

Tror att det är lite ångest för att jag inte har full koll på dukningen.....

Nu är det 1.5 månader kvar och jag tror att det är möhippa på gång... Många av kompisarna är inte som de brukar.... Så nu ligger jag vaken och försöker klura ut när och var samt vad jag kan tänkas behöva med mig i handväskan jämt den närmsta tiden..... Ska bli såååå roligt!

• Willma

Har drömt min andra bröllopsmardröm nu. Följde visst samma tema som många andras drömmar, att det var bröllopsdagen, klockan var över tre på eftermiddagen och vi borde redan ha gått in i kyrkan, alla satt och väntade och jag hade vare sig fått på mig klänning, varit hos frisören eller hos fotografen. Funderade på att åka direkt till fotografen utan klänningen så att vi åtminstone fick lite bilder men sen kom vi på att det var dumt att alla fick vänta i kyrkan så vi åkte dit helt ofärdiga. Usch...tänk om man försover sig, ska nog sätta flera väckarklockor och be folk väcka mig.
    Bara drygt 5 månader kvar...

• persian princess

HAHA VILKEN ROLIG TRÅD:D
    jo, jag har oxå haft de där "det är bröllopsdagen, och jag har varken fixat frisör, sminkös eller klänningen fixade"-mardrömmarna:D

Fast i min dröm var INGENTING fixat, inte ens maten så min familj stod i köket o gjorde tekakor m ost & paprika...med plastfolie runt o colaburkar till:D och jag hade inte ens duschat!! vilken panik!!

Det började redan 4 månader innan. Kan nog bero på att jag alltid varit en sån där sista-minuten-människa...och det vill man ju inte vara inför sitt bröllop

En annan mysko dröm var knivdansen from hell (knivdansen e en persisk tradition när man kommer in med tårtan så kommer en tjej in dansandes med tårtkniven i handen för att överlämna till brudparet)
    iaf så drömde jag att kompisen kom dansandes fram till mig o stack kniven i min mage...och d enda jag brydde mig om var att klänningen skulle bli smutsig:D

• f.d. Svart brud

Mina första drömmar handlade om min klänning.

I den första drömmen fick jag ta en annan klänning, en beige som var alldeles för liten, eftersom min beställnning inte levererats...

I den andra drömmen drömde jag att så fort jag kom fram till altaret, blev min svarta brudklänning vit och jag fick springa tillbaka till hotellet där jag tydligen bodde, för att hämta min reservklänning, som också blev vit. Vigsellokalen hade inget tak och vigselförrättaren höll fram en ringlåda (sån där låda som är full med ringar i smyckesaffärer) och så fick vi ta de ringar vi ville ha.

En tredje dröm var att alla gäster missde vår bröllopsdag och att vi var tvungna att gå ut på stan och ragga folk, så någon åt upp all mat.

Sedan drömde jag ett antal gånger att jag krampade i käkarna så tänderna krossades. Och när jag väl lyckades gapa, tappade jag mina kindtänder... Och jag kom ALDRIG till tandläkaren.
    Den här hemska tanddrömmen är ständigt återkommande när jag är stressad. *usch*

• Febriaribrud

Ha ha, alla har vi drömt, tom blivande männen!!

En vän till mig var faktiskt med om en mardröm på riktigt!

Samma dag blev hennes frisör jättesjuk och gav återbud! Lösning, jag gjorde hennes hår..

Fotografen gick inte att få tag på...lösning, de fick ta foton en månad efter vigseln!

Dessutom höll vi på att mörda henne på vigseln! Hon fick rida och ramlade av och släpades efter hästen..(snacka om ångest!!!, peppar peppar så gick det bra för henne, endast blåmärken)

Huwwa, det önskar jag ingen av er!

• Febriaribrud

Nej! inte vigseln!! på möhippan naturligtvis:)

• persian princess

Febriaribrud: är det verkligen sant?? stackars tjej typ vad mer kunde gått snett...*börjar bli nervös på riktigt*:D

• Febriaribrud

japp:)

Nu blev hennes bröllop toppen och underbart ändå, det löser ju sig alltid..ha ha

• Willma

Fy vad gräsligt om någon man bokat blir sjuk... Den möjligheten har jag inte ens tänkt på, nu blir jag ännu mer nervös. Men jag antar att det mesta går att lösa på något sätt ändå i värsta fall.

• Jenny79

Min absolut största mardröm är att få vinterkräksjuka till bröllopet... Vad gör man då?

• Febriaribrud

Ha ha, har aldrig tänkt på! shit:)

Ja, det är väl inte så mkt att göra, man får hyra in en stand in!

• Willma

Ytterligare en bröllopsmardröm:
    drömde att det kom en massa folk till bröllopet som vi inte hade bjudit, och bland dem vi hade bjudit kom även de personer som vi var säkra på inte skulle komma och därför hade räknat bort i planeringen. Dessutom kom alla flera dagar innan vigseln och ville bo och äta hemma hos oss ända fram till vigseln. Lite småjobbigt. Skulle tro att drömmen berodde på att vi hade hållit på en del med gästlistan.

• Fru Cinderella

Min dröm var visserligen ingen mardröm eller hur man nu ska uttrycka det, men rolig i alla fall.

Jag drömde att vi hade odlat fram min utstyrsel på kemisk väg. (Konstigt jag vet) o det resulterade i en bautastor slöja, ett par jätte små handskar osv.. allt var väldigt opropetioneligt... *skrattar*

• Amy1

Jag har också drömt mardrömmar! I en dröm levererades min beställda klänning (jag har beställt en klänning i ivory med pärlor och broderier) och den jag fick hem var limegrön med strass!! Alldesles fruktansvärt ful var den och de i affären påstod att det var den klänningen jag beställt och betalt 7000 kr för!! Sen har jag drömt att jag inte hade några skor att ta på mig när vi skulle ge oss iväg till kyrkan och andra hemskheter som rör kläderna.

• Isabeau

Jag drömde att vi var i kyrkan och vi hade sagt "ja" och han skulle sätta ringen på mitt finger, och när jag tittade upp så såg jag att det var en ANNAN kille, och till råga på allt var han störtful och hade ruttna tänder och stripigt långt, fett hår. Min mamma sa då bara att "har du sagt ja, så får du skylla dig själv". HUUUU, så hemskt det var!

• Fröken_06

Isabeau, usch vilken hemsk dröm du drömde.
    Du fick inte ens behålla din rätta kille!!! :-O

• Isabeau

Ja, det var en riktigt ruggig mardröm, va glad man blir när man vaknar

• Bridezilla K

Härom natten drömde jag att jag hade köpt vigselringar till oss. Det var guldringar med lite diamanter på, en modell som mycket väl kan passa en man. Och jag kom hem med dem, graverade och klara, och sambon hatade dem.

Vi diskuterade saken någon dag senare, och kom överens om vilken sorts ringar vi ska leta efter.

• LadyD

Skönt o hitta den här tråden....
    även om den är lite gammal men jag behövde skriva av mig o känna att jag inte är ensam.
    Det är 3 månader kvar och jag har precis vaknat från min andra mardröm.

Drömde att jag sov över hos nån kompis dagen innan och vi åkte direkt till bröllopet, på vägen kom jag på allt jag hade glömt och hade inte tid och hämta något hemma och mamma var redan på väg, ringde min syster som fortfarande var hemma så det löste sig, men skorna jag hade beställt hade fortfarande inte kommit.

Jag hade noll koll på vad som hände och stände av alla känslor... kände bara att jag ville springa därifrån, så tänkte jag "Äh jag får strunta i allt, bara jag har det viktigaste, min man Hjärta ....
    Och så plingar det i telefonen, ett sms från honom...."Jag vet att du kommer bli arg men jag tror inte att jag och min familj kommer...."

Vaknade helt svetiig och grät....

Usch =( 

Svar på tråden Mardrömmar inför bröllopet...