• Fröken_06

Mardrömmar inför bröllopet...

Jag har läst om blivande brudar här på forumet som drömt mardrömmar om sin stora dag.
    Inatt hade jag min första mardröm och det är ett år kvar!

Jag drömde att jag band min egen brudbukett av solroser men kollade sedan på klockan och insåg att jag skulle stå i kyrkan om tio minuter. Jag var i morgonrock, oduschad med fettigt hår och hade ingen klänning eller något alls förberett.
    Så jag började gråta och snyfta att jag inte var redo än och att jag behövde mer tid att planera och min pojkvän gav mig en kram. Men vet ni vad han gjorde? Han stod i köket och fixade maten till bröllopsfesten.

Jag tror jag har ångest över att vi inte har planerat något än, vad tror ni?

Om ni har drömt mardrömmar, vad drömde ni om och hur länge innan den stora dagen kom era drömmar???

• Svar på tråden Mardrömmar inför bröllopet...
  • Next

Jag drömde min första mardröm häromnatten (gifter mig i Juni nästa år).

För det första så hade jag inte hunnit skicka ut inbjudningarna. Sen hade jag inte hunnit fixa håret och make-up. Så jag kladdade på mig något som såg ut som om en femåring hade fått fri tillgång till smink. Sen så hade vi bröllopsmiddag innan vigseln på, jo just det, Burger King (som jag avskyr), alla soom kom var elaka och kom hela tiden med ganska grymma kommentarer. Jag var helt gråtfärdigt, kände mig extremt ensam och ångrade alltihop.

Kan väl säga att jag vaknade kallsvettig...

• annaglitter

har drömt min första dröm:
    jag var i skolan och hade talat om för alla att jag mådde illa och hade kräkts hela morgonen när någon säger " jamen anna du är ju gravid, det syns ju"
    i nästa ögonblick vaknar jag i min säng (i drömmen) tittar ner på min mage och inser att den är enorm!! Panik!!! då jag inser att jag inte kommer gå i klänningen (som för övrigt inte ens är påbörjad)

*suck* inte så rolig som sunshine men den fick mitt hjärt att klappa lite (tänk om jag är gravid... hmmm )

• heffaklumpen

Åh, jag har också haft mardrömmar, att det helt plötsligt är bröllopsdag och inget är klart, att jag blir osams med min frisör och måste fixa håret själv, att ingen dyker upp, att mina tärnor är för deprimerade för att komma, mm mm.

Värst var inatt, då jag drömde att min fästman ville ha en sista önskan uppfylld innan bröllopet, att han skulle få ha två flickvänner fram tills dess! Och så fick han ha det och föredrog den andra flickvännen före mig! Så då sa jag ifrån att jag inte ville att han skulle få ha två flickvänner och då skäller hans bror ut mig och tycker jag är ogin och elak mot min fästman. Stackaren som inte får ha två flickvänner, det fick ju alla andra, ju!

Vilka skumma drömmar man kan ha...

/H

• Jenny79

I min första dröm så hade jag inga underkläder och skulle gifta mig om typ 10 minuter. Jag sprang tvärs över gatan och allt som fanns var en teddy med pälsbollar och annat fruktansvärt. Men men, vad gör man! Köpte den och tog på mig den och klänningen innan jag möter min blivand make som sluddrar fram att han tagit en drink för att han var så nervös... Han var aspackad! Det blev inget bröllop den gången.

Andra drömmen var i samma stil, tidsbrist. Jag och ett par killar från jobbet var ute och åkte bil och när jag kom hem kl 18 så insåg jag att jag skulle gifta mig om en och en halv timme (var fick jag den tiden ifrån?) och jag hade inte rakat benen eller fixat håret eller nåt!

Det är så skönt att vakna...

• Willma

Puffar för fler roliga mardrömmar tack! Tack för all trevlig läsning.

• snow

Trodde min m2b var världens coolaste inför bröllopet så döm om min förvåning när han härom morgonen berättade att t o m HAN drömt en bröllopsmardröm! Vi hade försovit oss och vaknat bara en halvtimme innan vigseln som tydligen var tidigt på morgonen. Med en massa strulgrejer så slutade det med att vi inte blev klara förräns sent på eftermiddagen och då hade både präst och gäster left the building...

• Fröken_06

snow
    Kul att killarna får lida lite oxå!

• Hemligt ( fast inte längre)

Jag vaknade svettig igen...
    Det har varit lugnt ett tag men nu satte det igång igen!
    Jag stod och hade panik för jag insåg att jag inte skulle bli klar i tid till vigseln och när jag tillslut kommer till kyrkan så visar det sig att ett annat par skulle vigas innan oss så vi fick snällt sätta oss på första bänkraden och vänta. Så när det väl är vår tur så kommer prästen fram till oss och ber oss komma fram till altaret, men bröllopsmarshen då? Nä, det blir ingen inmarsh för det har ju första paret redan gjort! Så vi gick fram och då böjar min blivande kräkas och så svimmar han ( han hade ett helt annat utseende men hette samma som min "riktiga" kille) så det blev ju ingen vigsel den dagen, killen totalvägrade. Jag bönade och bad om att vi skulle boka en ny tid men, nej nu har vi inte råd alla våra pengar är slut och jag tänker inte spara till nåt sånt här igen!
    Sen vaknade jag.

Usch va rörigt det blev, hoppas ni fattar ändå...

• Willma

Vill läsa fler mardrömmar, detta är en av mina favorittrådar!

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Mardrömmar inför bröllopet...