• Fröken_06

Mardrömmar inför bröllopet...

Jag har läst om blivande brudar här på forumet som drömt mardrömmar om sin stora dag.
    Inatt hade jag min första mardröm och det är ett år kvar!

Jag drömde att jag band min egen brudbukett av solroser men kollade sedan på klockan och insåg att jag skulle stå i kyrkan om tio minuter. Jag var i morgonrock, oduschad med fettigt hår och hade ingen klänning eller något alls förberett.
    Så jag började gråta och snyfta att jag inte var redo än och att jag behövde mer tid att planera och min pojkvän gav mig en kram. Men vet ni vad han gjorde? Han stod i köket och fixade maten till bröllopsfesten.

Jag tror jag har ångest över att vi inte har planerat något än, vad tror ni?

Om ni har drömt mardrömmar, vad drömde ni om och hur länge innan den stora dagen kom era drömmar???

• Svar på tråden Mardrömmar inför bröllopet...
  • Sandgren

060603: Skönt att veta att nån annan är som mig! Jag drömmer oxå om gamla ex som dyker upp! Men jag har även hunnit drömma flera mardrömmar om bröllopet... Att vi glömde duka dan innan i lokalen, så jag o sambon fick stå o duka innan kyrkan, så jag inte hann med varken hår, smink eller foto! Har oxå drömt att jag glömt vika våra små pressentaskar, så jag la ut de ovikta papperna och chokladbitarna på borden! Gästerna tyckte det var fult och att chokladen var dålig.... Jag gifter mig inte förrän i aug, hur ska detta sluta?

• Sunshine Girl

Skojig tråd :D

Kan berätta om en dröm som jag hade i somras... Ska kanske tillägga att vi gifter oss den 24 juni nästa år... Håll till godo :D

"Kan säga att det började med att det var sista veckan innan bröllopet...
    Jag var bortrest och min "prins" skulle fixa det sista. När jag väl kom hem så var det ca 2 dagar innan dagen D, jag frågade "prinsen" om hur det hade gått;
    Han svar: Ok, allt under kontroll...
    jag: Vadå ok... vad menar du? Vad kom ni fram till?
    Han: Det är lugnt allt är fixat och just ja... Jag bytte ställe för festen.
    Jag: VAAAA Vad menar du? Vadå bytte ställe och fick en sanslös panik känsla
    Han: Jo det är hur coolt som helst, vi kan åka dit så får du se...

Stället ifråga var en gammal hangar (jag har ALDRIG sagt att jag är normal OK? ) som de hade byggt om till en SUPER-DUPER stor motorcykel!!!
    Middagen skulle hållas i framhjulet som SNURRADE!!!!! Inte att glömma det "bullrade" även där inne allt för att få den "riktiga" hoj känslan.

Vid det här laget så ville jag nästan gråta för hur kunde det ske!!!
    Efter en stund så hade jag hämtat mig och eftersom "prinsen" var så lycklig så visst... vi har väl middagen och festen i en motorcykel då...

Vi åkte hem och jag skulle pröva KLÄNNINGEN som jag inte heller hade sett eftersom jag hade varit bortrest...
    Den var TURKOS!!! Och såg ut som en gräddbakelse från 80 talet! Stora puffärmar, mitt avtagbara släp satt fast under DEN största rosetten jag någonsin sett och när man tog av släpet så gick den som i etapper med SPETS!!!!!!

Överdeln på klänningen var för lång så "midjan" började vid låren ungefär, ryggen hade som en storpuckel som de försökt fixa till med små "bullar" av nåt slag.

Vid det här laget så stortjöt jag "Hur kunde det här hääääändaaaaaa?"

Tack och lov så vaknade jag och kunde faktiskt skratta åt drömmen (efter ett tag) och vara tacksam för att "prinsen" inte var hemma i Sverige och kunde höra mig prata i sömnen...

• Sandgren

Sunshine Girl: Shit vilken mardröm! Med tanke på lokalen... Har du ångest över att överlåta ansvar till din kille Och vilken klännning! Kan riktigt se den framför mig!

• Hemligt ( fast inte längre)

Sunshine girl
    undrar var man får allt ifrån, jag har oxå haft och har endel tokiga drömmar men nuförtiden så kommer jag inte riktigt ihåg dem bara att jag vaknar helt svettig

Sandgren
    visst e det hemskt det där med exen?! Jag drömmer alltid om att jag står där och ska välja mellan x:et och min blivande. Det hela brukar sluta med att min blivande väljer bort mig för att jag tvivlat!
    Härom natten vaknade jag av att min sambo försökte krama om mig då jag tydligen hade legat och puttat på honom och "skrikit" nej,nej!
    Ibland undrar jag om hissen verkligen går ända upp hos mig...

• Sunshine Girl

Sandgren, oh nej
    Allt är redan bokat och klart men just den biten att allt skulle ha ändrats veckan innan *hugaligen*

060603, det var helt sjukt! Jag både ser fram emot och fasar för när nästa dröm kommer :D

• Blivande fru Olsen (17/6-06)

Jag drömmer massor av mardrömmar!

Den första påminde om din. Det var dagen innan, och vi hade INGENTING! Inget mat, ingen tårta beställd, ingen klänning, inga ringar...

Min andra dröm handlade om klänningen. Jag hade två. Den ena var nästan helt genomskinlig och jag hade inga underkläder, och den andra var på tok för liten. Dessutom var jag grovt försenad till kyrkan, samt oduschad och med otvättat hår.

Den tredje drömmen, som jag minns, hade jag i natt. Min mamma hade börjat ta alldeles för många egna initiativ, t.ex. hade hon bytt kyrka, arrangerat om hela vigselgudstjänsten, fipplat med festlokalen och maten, bjudit en massa folk jag inte kände och dragit tillbaka inbjudningarna till mina polare...

Det är sju månader och elva dagar kvar. Fasar för hurdana mardrömmar jag kommer att få när det är riktigt nära...

• Fröken_06

Nu har vi bestämt lite mer detaljer inför vårat bröllop, så förhoppningsvis slipper man fler mardrömmar.

Men det kanske är när man planerar som man får mardrömmar, inte tvärtom??

• anmob

Kul tråd. Jag drömmer också mardrömmar som ex Att alla gäster fått förhinder och vi står där med mat till 70 pers. Att min sambo har arbetarbyxor med hängslen på sig i kyrkan. Och naturligtvis dessa att man står där en halvtimme innan och inget är klart.

Min tärna har också drömmar. hon drömde att hon bara hade en blus att sätta på sig. Hon ägde ingen kjol.

• aircondition

Jag hade min första mardröm om bröllopet inatt. 11 månader innan. Allt gick fel! Min m2b var magsjuk, klänningen hade gått sönder...gästerna kom inte...men det var helt gräsligt. Tänk om det blir så!

• Sarita 2006

Ännu en knäpp dröm att lägga till listan:

denna gången om möhippan, att jag var superglad o hade skitkul med mina kompisar tills jag plötsligt upptäcker att någon har bjudit min m2b's ex! Hon är med o är jätteglad och ska fira mig, men av någon anledning flippar jag totalt och blir förbannad. Hon börjar gråta o jag känner mig som ett totalt monster...men säger inte förlåt utan stampar därifrån.

Det bör nog sägas att jag inte känner henne i verkligheten, och min m2b har ingen kontakt med henne alls idag.

Undrar då varför hon dyker upp som en joker så där då i mina drömmar...?

Svar på tråden Mardrömmar inför bröllopet...