• Fröken_06

Mardrömmar inför bröllopet...

Jag har läst om blivande brudar här på forumet som drömt mardrömmar om sin stora dag.
    Inatt hade jag min första mardröm och det är ett år kvar!

Jag drömde att jag band min egen brudbukett av solroser men kollade sedan på klockan och insåg att jag skulle stå i kyrkan om tio minuter. Jag var i morgonrock, oduschad med fettigt hår och hade ingen klänning eller något alls förberett.
    Så jag började gråta och snyfta att jag inte var redo än och att jag behövde mer tid att planera och min pojkvän gav mig en kram. Men vet ni vad han gjorde? Han stod i köket och fixade maten till bröllopsfesten.

Jag tror jag har ångest över att vi inte har planerat något än, vad tror ni?

Om ni har drömt mardrömmar, vad drömde ni om och hur länge innan den stora dagen kom era drömmar???

• Svar på tråden Mardrömmar inför bröllopet...
  • Maya1974

Jag hade min första mardröm igår (3 månader innan). Drömde att min mamma fick frispel och började strippa & skämma ut sig totalt... Inte så kul, så glad för att det bara var en dröm

• Moulin

Har drömt att jag alldeles innan jag skulle gå in i kyrkan kom på att jag inte hade några skor (eller så hade jag ett par jättefula som jag vägrade sätta på mig, minns inte riktigt). Musiken hade börjat spela och allting! Tillslut fick jag gå in barfota... Ja, hur ska det gå när det bara är någon månad kvar...

• Fröken_06

Nån mer som har drömt mardrömmar inför sitt bröllop?

• Senvinterbrud-06

Jajemen, för länge sedan... :) Kom inte riktigt ihåg, men det var att inget var iordning, klänningen var jättesmutsig, jag hann inte göra mig iordning och ingen verkade bry sig om det förutom jag. Mamma som verkligen är petig (på ett positivt sätt) var i drömmen helt likgiltig och sa bara att det inte gjorde så mycket att allt var kaos...
    Vi lär nog ha några mardrömmar till innan det är dags, eller vad tror ni? ;)

• Hemligt ( fast inte längre)

ooooh ja, jag drömmer hur mycket som helst. Den sista perioden har jag drömt om gamla strul/ex, i drömmarna kommer de åter in i mitt liv och ställer till det...

• Senvinterbrud-06

OK, inatt var det dags igen... Inget var fixat, mitt hår var halvfärdigt. Inga blommor, ingen man... Jaja, gästerna var där i alla fall! :)

• Fröken_06

Kul att gästerna var där iaf, när man själv ser ut som ett vrak.

• Senvinterbrud-06

Haha, ja de var ju där som sagt. Men ingen verkade bry sig om att allt var ett enda virrvarr. Har för mig att de bara satt och pratade. Ingen hjälp där inte... :)

• Sarita 2006

Vi ska gifta oss i augusti nästa år, och jag har redan hunnit med ett antal mardrömmar, vilket min m2b tycker är hysteriskt roligt ;)

Sista mardrömmen var för ca 2 veckor sedan. Vi var inne i kyrkan och vigseln var i full gång. Mitt under ceremonin kommer jag på att musiken vi ska spela är på CD, och att jag glömt skivan! Helt sonika samlar jag ihop hela klänningssläpet och slöjan i famnen, sparkar av mig skorna och älgar ut ur kyrkan (lämnande brudgummen stående vid altaret) för att springa hela vägen hem o hämta CD-skivan. PANIK!

Hehe! Tur att inte Freud ska göra någon drömanalys av detta..undrar vad han skulle säga då?

• SimbaBimba

Gifter mig i januari och har mardrömmar varenda natt! Förstår ni hur trött jag är?! hahhaah
    Har drömt att tärnan och min mamma dök upp i vita jätte vackra klänningar och tyckte att jag var tramsig som hängde upp mig på det. Sen har jag drömt att jag fick motorolja (svart) på min klänning. Har även drömt att vi glömt allt det viktigaste typ ring, tårta osv...Det är inte klokt vilken fantasi man har...

Svar på tråden Mardrömmar inför bröllopet...