• Fröken_06

Mardrömmar inför bröllopet...

Jag har läst om blivande brudar här på forumet som drömt mardrömmar om sin stora dag.
    Inatt hade jag min första mardröm och det är ett år kvar!

Jag drömde att jag band min egen brudbukett av solroser men kollade sedan på klockan och insåg att jag skulle stå i kyrkan om tio minuter. Jag var i morgonrock, oduschad med fettigt hår och hade ingen klänning eller något alls förberett.
    Så jag började gråta och snyfta att jag inte var redo än och att jag behövde mer tid att planera och min pojkvän gav mig en kram. Men vet ni vad han gjorde? Han stod i köket och fixade maten till bröllopsfesten.

Jag tror jag har ångest över att vi inte har planerat något än, vad tror ni?

Om ni har drömt mardrömmar, vad drömde ni om och hur länge innan den stora dagen kom era drömmar???

• Svar på tråden Mardrömmar inför bröllopet...
  • Time&Love

Med sju månader kvar till bröllopet hade jag inatt min första bröllopsmardröm efter att ha tagit några dagars bröllopsplanerarpaus. Det mesta är klart utom frisör så naturligtvis var det det drömmen handlade om.

Jag drömde att vi på bröllopsdagens morgon skulle sätta igång med att hitta frisör och någon som kunde sno ihop en brudbukett, vi hade skjutit upp det till SISTA dagen. Så jag irrade planlöst runt barfota i en stor fluffig brudklänning från frisör till frisör, men alla var fullbokade. :D

• SpookysKira

Jag har haft ett antal mardrommar vid det har laget. I den senaste ringde var lokal (En underbar herrgard) och avbokade dagen innan brollpet, sa vi var tvungna att hitta ny lokal for festen...och det enda som gfanns ledigt var en gymnastiksal pa nat mellanstadium. Vi forsokte dekorera med ballonger och dylikt, men det sag forfarande bara ut som...en gymnastiksal med ballonger.

Vi hade hort att de hade ett super bra ljud system iallafall, sa vi kunde dansa atminstone. Under brollopsvalsen insag vi att detta inte var sant. Det lat for hemskt!
    Medans nagon forsokte fixa stereon sa kom jag pa att min klanning var alldeles for stor, och hangde som en potatis sack pa mig. Jag forsokte desperat hitta nagon av mina brudtarnor i hopp om att de kanske kunde hjalpa mig.

Till slut hittade jag min tarna Jasmine i ett omkladningsrum, och hon sa "det har gar att fixa, inga problem!" Sa tog hon fram en langd brunt rep och band det runt min midja. "Se dar! Nu faller den inte av!" sa hon

...och sa vaknade jag alldeles kallsvettig.

• Bridezilla K

I morse var det dags igen. Jag vaknade till när sambon var uppe, somnade om när han gått hemifrån.

Det var dagen innan, och brudbuketten hade inte blivit beställd, så min halvsyster och en till hade varit ute och plockat ihop buketter. Den ena var fin men groteskt stor, den andra var mindre fin och svår att hålla. Morsan tog alldeles för många egna initiativ, och vi hade ett vansinnesgräl angående gardinerna i festlokalen (som vi inte ens tänkt byta ut). Vi stod och skrek åt varandra tills jag tappade rösten, och pappa var arg på mig. Jag var helt förtvivlad och satte mig i ett hörn för att karva sönder en handled, och var jätterädd för att blöda ner klänningen. Det var totalt KAOS, och jag var genomsvettig när jag äntligen vaknade. Hua!

• HanOchJag

Mina drömmar består ungefär av samma senario som dina Fröken_06.

Min första dröm och den som sitter mest fast präntad i huvudet på mig är - I drömmen så från början är det som nu ca ett år kvar till bröllopet. Alla vänner och familjen säger att jag ska ta det lugnt och jag har INGET att oroa mig för. Allt kommer att gå såå bra. Men inget är fixat. Efter en yttepytte stund är det bröllopsdagen och jag fattar ingenting. Jag har ingen klänning, ingen mat, ingen lokal. Allt är bara kaos.Men min m2b är klar. Själv får jag gå i ett lakan till bröllopet. Då vaknade jag. Gråtandes dessutom

JUst den drömmen sitter så hårt så att i början när folk sa till mig att ta det lugnt så blev jag nästan ARG...

• Fröken_06

Fy vilken dröm "HanOchJag", ett lakan som bröllopsklänning!

Hoppas det finns några män därute som plågas av drömmar också, så att det inte bara är vi som våndas.

• Willma

Jag har nu haft min första bröllopsmardröm (som jag kommer ihåg i alla fall). Drömde den natten efter att vi varit och tittat på vigselringar. Drömde att vi hade beställt vigselring och när jag skulle prova den märkte jag att de hade gjort den helt konstigt, i stället för tre stenar i rad som vi hade beställt var det som tre stora fyrkanter på rad med en ful, ojämn rosa sten i mitten på varje och varje fyrkant gick över ett finger (lillfingret, ringfingret och långfingret) + att förlovningsringen inte syntes under fyrkanterna. Det såg helt groteskt ut. Var lättad när jag vaknade och insåg att vi inte ens beställt ring än.

• Azacia

Jag hade min andra mardrom nagra veckor sedan, 18 MANADER (!!) innan brollopet(Den forsta kommer jag inte ihag detaljerna pa).
    Da dromde jag att jag hade skickat alla till fel kyrka! Sa jag och min fastman var i en kyrka men vi var tvungna att panik skjutsa alla gaster till den riktiga kyrkan och hann gora det precis innan vigseln borjade.
    Sjalva vigseln blev forstord eftersom jag var sa ledsen och stressad och den riktiga kyrkan var jatte mork och ful, istallet for ljus och fin!

Huga, kande pa morgonen nar jag vaknade att ser inte fram emot 18 manader av mardrommar, men (peppar, peppar) har inte haft nagra fler mardrommar annu.

• jocelyn

Får man vara med på ett hörn? Jag drömde att min sambo friade till mig... Det var fredagen den trettonde och han hade valt en GRÖN ring. Istället för att fråga något så kastade han ringen på bordet och sa "här har du". Brrrrrrr.....

• hiskan

Jag drömde att jag var hemma och klockan var 14.00 när jag plötsligt kom på att det var min bröllopsdag och att jag borde varit hos frisören kl 8.00....

Hade inte ens duschat och håret var fett. Gick omkring i min brudklänning som var smutsig och skrynklig. Ringde frisören som surt sa: "Det är inte mitt problem. Jag har skrivit dig som avbokad. Hej då."

Tog det dock otroligt lugnt i drömmen och tänkte: "OK, jag får göra det bästa av situationen. Kanske kammar håret och gör en tofs eller nåt." I drömmen tänkte jag att det nog skulle se ganska ok ut i kyrkan.

Att man drömmer om bröllopet är ju inget konstigt i sig men jag fattar inte att jag var så enormt lugn. Skulle det hända i verkligheten att man en timme före vigseln kommer på att "Oj, det är ju idag." så vore det KÖRT!

• HanOchJag

jocelyn förlåt men kunde inte låta bli att skratta lite, gud så hemskt egentligen när man tänker på det, Men endå det påminner lite om ett troll typ blåbärsskogen eller ånt har väl ett sött stort troll i sig??

Drömde faktiskt min andra eller om det var 3dje mardröm inatt, Har blivit diagnoserad med att ha något som heter psoriasis artrit (på riktigt inte i drömmen) det leder i bland till håravfall. Och i natt så drömde jag att det var dagen innan bröllopet eller nåt och jag hade såån klåda i huvudet att jag inte kunde sluta klia. Pratade med m2b och dottern i drömmen och planerade. Helt plötsligt så kollar m2b konstigt på mig och sa att jag ska sluta klia,. Ubdrade så klart varför. SÅ jag kollar mig i spegeln och inser att jag tappat stora tussar med hår och har röda utslag över hela huvudet. Helt fruktansvärd dröm. Vaknade helt genom svettig och sprang fram till spegeln och kolla. Som tur var satt allt hår kvar på hövvet

Men ush och fy för mardrömmar
    håller verkligen med dig Fröken_06 hoppas någon man lider av samma noja. Eller varför inte alla. Då kanske vi skulle slippa dom.

Svar på tråden Mardrömmar inför bröllopet...