Inlägg från: EnYsterSyster |Visa alla inlägg
  • EnYsterSyster

Bröstförstoring (3)

Idag är mina tuttar 5 dagar och jag tycker faktiskt redan att de har hängt ner sej LITE även om de fortfarande är ömma och mycket hårda. Hoppas verkligen att de mjuknar ! I och med att de "sjunker" känns de inte så stora längre.

Måste berätta, jag var på släktträff idag. Vi kom in på silikonbröst och en 65-åring frågande: "Men inte finns det väl människor i ERA kretsar som opererar sej ???" "Jodå", sa en yngre släkting. "Nämen fyyyy, inte känner väl ni sådana människor !" Alla förfasade sej. Och där satt jag....

De känner nån som är nyopererad och har berättat för alla, det är helt offentligt. De kan inte se henne i ögonen när de pratar med henne, alla är bara så nyfikna på hennes tuttar. Det verkar som de tror att hon har silikon mellan öronen också ! Tydligen förväntar folk sej att alla som opererar sej gör GIGANTISKA bröst.

• EnYsterSyster

algit

Nej, självklart märkte ingen. Jag har ju haft inlägg i BH:n sen början av sommaren och har inte tajta toppar på mej så det syns ingenting nu. Att det dock kändes som om det stod "nyopererade tuttar" i pannan på mej är ju en annan sak... Men jag är nog den sista på jorden de skulle misstänka för nåt sånt här.

Intressant ändå, det här med fördomar, moraliska värderingar, vad som är "rätt" och "fel" och vad det gör med folk. Livet skulle nog vara enklare och vi skulle alla må bättre om vi inte höll på att fördöma varann !

• EnYsterSyster

Nån som vet ???

Det här med kapselbildning: om man drabbas, när börjar man "märka av" det ?

Ni som opererats, hur lång tid tog det innan brösten är hyfsat mjuka igen ? jag vet att det kan ta ½-1 år innan man ser slutresultatet, men hur lång tid tar det innan det ser något så när okej ut ?

• EnYsterSyster

Rat

Ja det känns mycket bättre. Veckorna innan var jag som sagt jätteorolig. Efteråt var jag jättedeppig och hade panik över brösten. Jag kände mej så ensam (ingen mer än maken vet ju). Nu, precis en vecka efter, känns det faktiskt riktigt bra ! Jag har inte så ont längre och brösten har sjunkit. De ser faktiskt jättefina ut ! Jag hoppas de blir lite bättre än så här. Man kan se en liten skarv upptill om man är petig och de är fortfarande hårda. Hoppas verkligen de mjuknar !

Ja detta är verkligen en stor grej att gå igenom. Vi är nog inte riktigt kloka nån av oss !

Mamma till 3

Hur länge sen var det du opererade dej ?

• EnYsterSyster

Mamma till 3

Hoppas VERKLIGEN att brösten blir fina för dej med tanke på allt du gått igenom. Så jobbigt och oroligt ! Kramar från mej.

• EnYsterSyster

Delighted

Kul att höra av dej ! Kan du fatta att jag har mitt gjort ?! Det känns så skönt med tanke på hur tungt det kändes innan och dagarna efter.

Jag har min teori klar ang dessa personer som har SÅÅÅ mycket åsikter: de är bara avundsjuka, eller så kamuflerar de att de själva opererat sej. Varför skulle de annars ha så mycket åsikter ?! Skaffa ett eget liv, säger jag. Det är så omoget att generalisera på det sättet.

• EnYsterSyster

Mamma till 3

Har dina redan mjuknat ?! Mina är som gummibollar, rätt snygga såna dock . Hoppas VERKLIGEN de blir rejält mjukare än så här....

• EnYsterSyster

Rat

Hur lång är du och vad väger du ?

Jag tycker efter de bilder jag ser att Charles gör väldigt snygga bröst. Han verkar välja lite mindre storlekar än många andra och högre implantat som inte står ut så mycket (ofta Fl=full height low projection) och jag tycker det ser mycket naturligt och vacker ut på oss "mogna" kvinnor.

• EnYsterSyster

Rat

Då är du riktigt smal ! Då är det snyggt med mindre implantat, det ser naturligast ut, tycker JAG iallafall, fast smaken är olika. Bara DU känner dej nöjd med storleken ! Du provar väl med ristestet ?

Tänk bara på att det är en jobbig process att gå igenom och man kan känna sej rejält deppig efteråt (som du märkt på mej....). Det är nog viktigt att du känner dej i balans innan du ger dej in i det här, eller vad säger du själv ? Du får gärna hänga mej om du tycker jag är snokig eller dum, vill bara väl !

• EnYsterSyster

Till alla

JAg lade in anatomiska gelehallon 215 g MM soft touch under muskeln för 8 dagar sedan. Det har gått jättebra och de är redan snygga men fortfarande hårda (och lite ömma givetvis) och lite för fasta för min smak. Min fråga är: blir de mjukare ?? Hur länge kände ni isåfall att det förbättrades ? Dvs när kan man räkna med att " det blir inte mjukare än så här".

Svar på tråden Bröstförstoring (3)