Inlägg från: EnYsterSyster |Visa alla inlägg
  • EnYsterSyster

Bröstförstoring (3)

vioola

Vad jag förstått påstår en del att vanliga silikonimplantat ger den naturligaste konsistensen. De flesta verkar dock föredra gelehallon eftersom det är säkrare (silikonet kan inte rinna ut).

• EnYsterSyster

Anneli23

Gelehallon är formstabilt, dvs silikonen flyter inte runt. Detta gör att man kan göra anatomiska implantat som är droppformade. Förespråkarna menar att detta ger ett mer naturligt resultat. Nackdelen är att de tydligen är lite fastare än silikon och koksalt och inte rör sej lika mycket.

• EnYsterSyster

Drygt 2 veckor kvar. Implantaten beställda, det blir anatomiska gelehallon 215 g MM soft touch under muskeln, snitt under bröstet. Jag är så nervös och vill bara att det ska vara över och att det ska gå bra. Har planerat så att allt ska klaffa med resa, barnvakt osv. Hoppas jag inte glömt nåt. Hjäääälp !!!

• EnYsterSyster

Jellomoon

Gar bara känt på koksalt och vanliga gelehallon på konsultationen. Var då så blockerad av annat så jag inte tänkte på skillnaden. Min kirurg säger att det är skillnad men att den är liten och att jag troligtvis inte kommer märka av den. Som jag sagt tidigare är jag smal och har utammad B-kupa och är LIVRÄDD för skarvar, veckbildning mm. Prioriterar form framför konsistens. De kommer nog vara fastare än mina utammade små påsar till bröst men det känns helt okej.

ceciliaj

Grattis till tuttarna ! jag är superavis och önskar att min pina var över. Opereras om drygt 2 veckor.

• EnYsterSyster

Jellomoon

I koksalt- och flytande silikonimplantat flyter ju fyllnaden fritt omkring, det gör den inte i gelehallon. Dem kan man inte forma om helt. Sen är det ju så att min doktor lägger implantaten under muskeln. Detta gör att de liksom sitter där de sitter. Skillnaden mellan implantaten blir då rätt liten i praktiken.

• EnYsterSyster

Anneli23

Svåra frågor, jag vet inte om jag är rätt kvinna att besvara dem.....

Jag tror det verkar vara större risk med skarvar upptill på brösten med runda implantat (oavsett om det är koksalt eller silikon). Anatomiska är ju som sagt droppformade. Jag tror också att resultatet inte bara beror på vilket implantat man väljer utan vilken kirurg som lägger in dem.

Det viktiga är nog att hitta en bra kirurg och sedan diskutera med denne. H*n kan sedan rekommendera det ena framför det andra beroende på hur du ser ut och vad du vill ha. Det är också viktigt att man får ett lagom implantat vad gäller höjd och bredd i förhållande till brösten och kroppen.

Är du ung och fast i hullet och vill ha höga bröst som står rätt ut ? Är du en smalis eller har du en del hull ? Jag är snart 40, har ammat 3 barn, är smal och vill ha bara lite större bröst än vad jag har idag. Jag vill INTE ha bröst som står rätt ut utan lite "plattare" bröst som passar min kropp.

• EnYsterSyster

Jellomoon

Det där med före-efter-bilder är ganska vanskligt. Det gäller att hitta nån med samma mått som man själv har för att kunna jämföra. Jag är en tunn person, därför blir 215 g en hel del på mej. Det bästa är nog ristestet. Jag gjorde så här:

I slutet av våren började jag experimentera med ristestet. Man tar två nylonstrumpor, fyller med ris och lägger i BH:n. Jag har även köpt en ny BH som jag tycker är lagom stor och har ett silikoninlägg + ett skumgummiinlägg i (för att få lagom storlek). Har haft detta sedan början av sommaren så jag har vant mej vid storleken och tycker den är bra. Det är lätt att bli fartblind, dvs man vänjer sig vid storleken och vill med tiden ha större och större. Då är det bra att komma ihåg vilken storlek man hade från början. Jag tycker också att det känns skönt att ha provat under så lång tid, då känner jag mej säkrare med mitt val.

Glöm inte att "lägga till 50 ml för muskeln", dvs har du inlägg på t ex 200 ml och tycker det är lagom ska du välja ett implantat på 250 ml.

Du kanske redan visste allt det här men detta är bra information för alla som funderar så jag tänkte repetera den (har inte skrivits om ristestet här på ett tag).

• EnYsterSyster

Det känns viktigt att tillägga att jag lutar åt mindre implantat, är LIVRÄDD för att det ska synas att jag opererat mej. Den vanligaste "komplikationen" efter operation är dock att man ÅNGRAR att man inte valde STÖRRE implantat, vilket många här har vittnat om. Ska bli spännande att se efteråt hur jag själv reagerar !

• EnYsterSyster

pickolina

Lycka till !

cockie

Jäpp, 50 ml måste du räkna bort. Jag ska ha anatomiska implantat (moderate hight, moderate projection) 215 g (anatomiska räknas i gram, i stort sett likvärdigt med milliliter).

Jag är 165 cm, 54 kg, smal över ryggen. Har nu utammad 70B. Har sedan 5 månader en BH 70D som jag fyller ut med 150 ml inlägg. 215 g blir alltså rätt stort på mej ! Vet dock inte var jag landar i kupstorlek, tycker mer jag "ser ut" som en stor B eller liten C. Det här med kupstorlek säger ingenting tycker jag, blir bara förvirrad.

Kan bara säga att kirurgen rekommenderade från början 250 ml och sa att 300 ml blir STOOORT. Det här blir nog en förhållandevis "liten" förstoring vilket är det jag vill ha.

• EnYsterSyster

vioola

300 ml motsvarar 350 ml implantat, inte 330. 280 ml ris motsvarar 330 ml implantat. Har du ingen sport-BH att prova i ?

Jag har provat flera månader för att vara säker. Men ändå tjejer: är det ändå inte viktigast att de blir SNYGGA ? Ibland känns det som vi (läs jag) snöar in oss på storlekar....

Svar på tråden Bröstförstoring (3)