Inlägg från: EnYsterSyster |Visa alla inlägg
  • EnYsterSyster

Bröstförstoring (3)

Å tack tjejer, jag börjar nästan lipa när jag läser era svar. Ni bryr er och vet hur det känns !

Hinner kanske prata mer med maken i helgen. Det här kom verkligen inte bra i tiden med tanke på att han har haft sina stressigaste veckor på flera år just nu (kunde inte vi veta att det skulle bli så).

Men jag FATTAR inte hur ni kan lägga in så mycket ! Era tuttar måste va´ som MELONER ! Hoppas det är som ni säger, att de svullnar av, hänger till sej och då ser mindre ut. Alla verkar tycka att jag valt ett litet implantat och ändå tycker jag det är så stort !

Kirurgen var nöjd och jag tror faktiskt de blir fina, jag hade bra grundförutsättningar med bröst som satt ganska tätt från början (så jag kan kanske få en okej klyfta).

Mamma till 3

Texturerade implantat ska INTE masseras, de ska växa fast ! Dubbelkolla först så du inte gör nåt tokigt !

• EnYsterSyster

Jag borde vara glad istället, så här långt har det ju gått jättebra. Ingen blödning, inga infektionstecken och de verkar sitta där de ska. Jag vet att det är vanligt att känna så här, men det är ändå så jobbigt. Jag får panik när jag tänker på sommaren. Det känns som om alla kommer se det, min man och mina barn får skämmas över sin "plastiga" fru/mamma. Kan jag visa mej på stranden igen ????

• EnYsterSyster

Jag tror jag hamnar på rätt köl igen bara jag får prata igenom det här med min man och träffa lite folk igen, återgå till det normala, liksom. Jag har knappt pratat med en människa på 5 dagar !

Men hörni, idag har det gått 3 dagar. Visst MÅSTE de bli mjukare än så här ? Kommer ni (som fött barn) ihåg när mjölken rann till efter första förlossningen och brösten blev stenhårda och stod rätt ut ? Precis så känns det !

Mamma till 3

Har du runda implantat ? Jag har anatomiska och dem får man inte massera, då kan de hamna snett.

• EnYsterSyster

Mamma till 3

Ja, jag är faktiskt stolt över mej själv som har fixat det här själv. Tror det är därför jag känner mej lite "låg" just nu. Det är nog att rekommendera att man har nån som tar hand om en direkt efteråt !

Innerst inne är jag övertygad om att de kommer bli fina, det känns inte så just nu bara.

• EnYsterSyster

Swing

Tack ! Det är min hjärna som spökar, jag inser det. Men jag behövde verkligen höra det där ! Jag ska köra precis din strategi. Min läkare gör små, naturliga bröst och jag valde ÄNNU mindre. Hur stort kan det bli egentligen ?

Men jag är verkligen udda. Alla här väljer så stora implantat som möjligt och ångrar sen att de inte tog större. Jag är precis tvärtom !

• EnYsterSyster

algit

Jo, formen är fin (så klart, de är ju mina fast bara större), bröstvårtorna sitter på rätt ställe och de är jämna och fina. Jag har bara kikat snabbt på dem idag när jag duschade för första gången. Det är bara det att de ser så spända ut att det syns tydligt att det är implantat. Hoppas det "hänger ut" sej. Jag hade ju E-kupa när jag ammade och det här blir max en C så det borde finnas att fylla ut i om man säger så.

Är det så att de hänger ut sej ? Det måste de väl göra ? Det är ju bara 3 dar sen operationen !

• EnYsterSyster

Annars har det verkligen gått över förväntan. Jag trodde jag skulle må mycket sämre än så här ! Fast första dygnen var inte roliga....

• EnYsterSyster

Elektra03

Å vad duktig du var ! Åka flyg ända till Norrland när man mår så dåligt.

Smärtan tror jag beror på att nervtrådarna håller på att hitta tillbaka. Man kan få både bedövningskänsla och även känna smärta vid beröring. Oftast går det över men det kan ta tid och blir ibland inte helt som förr.

Rat

Så tråkigt för dej ! Du måste verkligen gå igenom ett h-vete. Usch !

• EnYsterSyster

Swing

Å vad skönt att höra ! Idag är mina bröst som du beskriver. Opererades för 4 dar sen idag. Jag kände först att de blev för stora men det är egentligen att de är stenhårda och står rätt ut som är problemet. Jag tog ju anatomiska soft touch MM 215 g men de ser inte alls anatomiska ut utan jättefejkade. Min doktor (Gabriella Sellman) säger att de kommer se naturliga ut, svårt att tro med tanke på hur de ser ut nu.

Idag mår jag iallafall bättre psykiskt (och fysiskt). Känns skönt att komma tillbaka till det normala och att inte hela tillvaron kretsar kring mina tuttar !

• EnYsterSyster

Elektra03

Det är så med nervtrådarna, jag vet. Det man inte kan säga är hur det blir i slutänden. Jag skar mej i fingret för knappt ett år sen och det känns precis så och det förändras/förbättras fortfarande. Kan alltså ta LÅNG tid, så ge inte upp hoppet.

vioola

Känns samma här, det trycker mot op.såren. Är det för jobbigt kanske du kan "bolstra" med mjuka kompresser eller nåt ? Har inte provat själv, bara en idé...

Svar på tråden Bröstförstoring (3)