Bröstförstoring (3)
Maandy
Tack för ditt svar ! Jag tänker precis som du. Om de läker snyggt utan kapselbildning ska man nog akta sej noga för att göra om dem. De ska ju ändå "göras om" med tiden, jag är under 40.
Maandy
Tack för ditt svar ! Jag tänker precis som du. Om de läker snyggt utan kapselbildning ska man nog akta sej noga för att göra om dem. De ska ju ändå "göras om" med tiden, jag är under 40.
Rat
Jag upplevde inte att nivåskillnaden fanns innan, men man blir superpetig efteråt och det är man inte innan så jag vet inte. Jag tror mest det är jag som tänker på det. Med BH/bikini tror jag inte det syns.
Till alla
Idag är mina tuttar 4 veckor gamla. Min doktor sa att de skulle vara rejält mjukare efter 4 veckor (sa hon när jag ringde efter 1½ vecka, då var de stenhårda). Visst är de mjukare nu, men inte så som jag vill ha dem...... Ni som har gelehallon, stör ni er på hårdheten ? Tror ni de bli mjukare ?
Hur ska det gå i jul med allt släktkramande, bara de inte känns som gummibollar....
algit
Tack för svaret, jag blir inte lessen om det tar tid. Tvärtom. Jag ville bara höra att det här inte är slutresultatet. Tuttarna har hela vintern och våren på sej att mjukna och hänga till sej innan badsäsongen !
algit
Jag är har blivit bra på såna där pryda kramar med avstånd och luft emellan, jag har ju haft inlägg ett halvår och de kändes inte heller naturliga......
Hej alla !
Några rader från en inte alls så Yster Syster....
Opererades för 6 veckor sen. Har nu motvilligt fått inse att det ena bröstet sitter 1-2 cm lägre än det andra bröstet (har märkt det länge men inte riktigt velat "se" det). Det ena bröstet ser nu jättefint ut och mjuknar mer och mer men det andra sitter för lågt och ser inte bra ut. Min kirurg har sagt att man får betala 5 000 kr för ev omoperation men det här har jag inte lust att betala för eftersom det känns som om hon har gjort en supermiss fastän hon anses vara en av de bästa och dyraste. Jag har inte orkat ringa och prata med henne än. Det har haft stängt, öppnar nästa vecka. Ska ringa då. Jag är livrädd för att det inte ska gå att fixa till och att jag ska få betala en massa extra.
Inte alls kul det här. Jag känner mej helt sned och BH:n sitter högre på ena sidan. Blä !
Det som stör mej mest är att bröstvecket sitter längre ner på ena sidan, 1-2 cm. Även ovansidan av bröstet är lägre på den sidan. Jag kan inte förstå hur det skulle kunna rätta till sej av sej själv. Annars är de lika stora, det var de innan operationen också. Det känns som om implantaten sitter på två olika nivåer. Eftersom de är anatomiska och nu har vuxit fast går det inte att rucka dem hur mycket som helst heller. Jag har en rejäl BH som puschar upp ena bröstet, det gör att det ser okej ut med BH men inte utan.
algit
Ja, det går ju inte att avgöra något innan doktorn tittat men jag orkar nog inte åka till Stockholm i nuläget. Jag ska ringa nästa vecka så får vi se.
Rat
cockie
Nej, jag vill inte avråda från anatomiska. Har dock ingen erfarenhet av andra implantat . Jag är nöjd med formen, de mjuknar mer och mer. Vissa dagar tycker jag nivåskillnaden är hemsk, andra stör jag mej inte så mycket. De blir mjukare hela tiden, fast jag tror aldrig de blir lika "sladdriga" som riktiga bröst på en kvinna som ammat. De är inte som två hårda stenar och jag tror de kommer mjukna ytterligare.
Efter 12 dagar är brösten inget vidare, de kommer bli helt annorlunda. Ha tålamod ! Mina bröst är 1½ månad gamla.
Använde sport-BH 2 veckor dag och natt, ytterligare 4 veckor dagtid.
Rat
Det viktiga för formen är bredden och höjden på implantatet. Klart Charles vet vilka storlekar som passar dej. Jag tycker jag har rätt stora bröst nu och jag tog 215 g. Var inne på en BH-affär idag. Stod med jackan på, expediten trodde jag hade 70C. Tog av mej jackan och hon ändrade sej till 70D eftersom hon tyckte jag var "rätt bystig". Hihi ! Det är bara att konstatera (än en gång) att våra uppfattningar om vad som är "lagom stort" skiljer sej.
Köp/prova en BH som du tycker är lagom stor och gör ristestet i den !
Ni behöver inte oroa er för det där med att implantaten "växer fast". Vad är det för otäckt med det ? Mina bröst känns mer och mer som mina egna. Lyssna på alla kloka gummor här inne. Efter ett tag tänker man nog inte på att de inte är "äkta" !
Angående TV-reportaget:
En reporter kan påstå att ett reportage ska vinklas på ett visst sätt så att du bli intresserad av att vara med. Det färdiga resultatet kan dock klippas hur som helst så att du framstår som världens bimbo.
Vem vill se en vettig, sansad beskrivning av det här ? Inte många. Däremot förfasa sej över ytterligheter och abnormiteter. Sånt säljer !
algit
En sak som jag märkt:
om jag står som en "hösäck" är brösten mjuka. Sträcker jag armarna uppåt-utåt-bakåt blir de mycket hårdare. Måste ju ha att göra med att bröstmuskeln då stramar över implantatet. Hur är det för dej idag ?
algit
Och hur lätt skulle det vara att lura dej att säga korkade saker som de sen kan klippa ihop så att du låter som en fåfäng urblåst tokkärring ?