Göteborg (med omnejd) 2006 #2
Lindha, Ninni, Yrvädret, Majbruttan, Trollvinter, Vårbrud -06, och alla andra som vill vara med i vår småknäppa grupp ;)
Här är vår nya tråd :D
Lindha, Ninni, Yrvädret, Majbruttan, Trollvinter, Vårbrud -06, och alla andra som vill vara med i vår småknäppa grupp ;)
Här är vår nya tråd :D
Åh tack! Det ser jättefint ut!
Pio,
Tänkte ha det där själv men det blev marstrand istället, min väninna har sommarhus där.
Har ni bestämt något datum än?
Nej, inget datum är bestämt men det blir nog inte juli... Just nu känns det motigt och inte alls kul, men vi har ju planerat för det och vi vill ju gifta oss dvs vara gifta... Själva bröllopet skulle jag helst skippa.
Pio,
Vad har ni planerat då? Vad har ni sagt? Ska du sköta planeringen eller vill han vara med?
Det är tyvärr inte ovanligt att en del brudar sköter hela planeringen själva *ler*.
Men jag tycker att alternativet förmiddagsvigsel och sedan en god bröllopslunch låter som en bra grej för er.
Ni kan kanske till och med kan åka iväg på en liten resa sen eftermiddag/kväll.
Vi har planerat att gifta oss *s* Sedan har vi inte sagt mer än att det ska bli till sommaren. Det blir nog jag som planerar, tror jag. Han vill gifta sig vid havet, det vill jag också.
Jag sa igår att jag helst inte vill att han bjuder sina vänner, men han tror fullt och fast att jag kommer lära känna dem innan. Det tror inte jag. Igår blev han återigen bjuden på fest i helgen, men bara han för det skulle vara det gamla gänget bara, den som fyller år ska överraskas med fest och då är ju jag inte känd så jag ska inte vara med.
Pio, anar att du blir ledsen över att inte få följa med :(, låter som om hans kompisar lever vidare i det gamla, de kanske inte kommer för sig att ändra sig. Tror inte att det beror på dig hade de försökt lära känna dig hade det inte varit några problem.
Hur gamal är din sambo?
pio, jag tycker att det är din sambos uppgift att se till att du lär känna hans kompisar. han måste ta med dej på lite lättsammare tillställningar såsom festen till helgen. han måste stå upp mot sina vänner och säga att "jag tar med mig min tjej så ni kan lära känna henne". Ni har ju ändå varit ett par i ett år och ska gifta er så du kommer ju att finnas där för ett tag framöver!
Majbruttan -
Ja, han är lite dålig på det... Om vi t ex är på sta'n och han möter en kompis (händer ganska ofta) så kliver han iväg fram till denne/dessa och pratar på och glömmer bort mig. Jag blir osynlig. Ibland har jag ställt mig bredvid och nickat lite el försökt säga hej, men ibland har jag gått vidare för det känns inte som någon idé att försöka presentera sig. De ser mig inte.
verkar mer och mer som att det inte är du som är problemet (missförstå mig rätt) utan din sambos. Tycker det är mkt oartigt mot dig att göra så. Oxå oartigt mot kompisen. Han borde visa att han respekterar dej och vara stolt över dej och vilja presentera dej för hela världen Säg till honom på skarpen är mitt tips!
Jag har sagt till, men han tänker inte på det säger han. Han vill att jag ska vara med i samtalet bara men det är inte så lätt att bara prata på när man inte vet vem man pratar med Ibland kan jag ju lista ut det förstås, men ibland är det totalt okända ansikten. Man vill ju göra rätt s a s och man kanske är annorlunda om man vet att man pratar med en släkting eller med en gammal granne... hur jag nu ska förklara