• Decorist

Linköpingsfruarna!

Hej fruar!

Nu har den andra tråden stängts så jag startar en ny så vi kan fortsätta hålla kontakten. =) Som sagt så skulle det vara jättekul om ni vill komma ut till oss på landet nån gång under hösten. Har inte helt klart för mig hur det ser ut i kalendern än för hösten, men jag är rätt flexibel. Jag lagar gärna nån mat och så får vi se vad vi hittar på...!

Ha det så bra! Kram Caroline

• Svar på tråden Linköpingsfruarna!
  • Decorist

na76:

Det kommer ett mail senare idag.. =)
    19 november på Ryttargården. Tid är ej bestämt än, men det blir eftermiddagen.

Calice:

Receptet kommer senare idag med, ska måla om sovrummet nu! =)

Ha det bra!

Kram C

• sandella

Hej!

Kul med lite aktivitet här jag har blivit bättre på att titta in här ibland igen.

Na76: hur går det med flytten, det är väl den kommande veckan som flytt-lasset går?

Decorist: skicka gärna över receptet till min mail också, så får jag överraska maken någon gång

/Sandella

• Fru Calice

Tjoho va roligt att se så många inlägg här!
    Ja just det! Na - ni flyttar ju på fredag! Hoppas det går bra o att det blir roligt! Ska bli jättekul att få se hur det blir i vår sen.

Caroline - vad blir det för färg? Själv är jag dödens trött på vårt vardagsrum o vet inte vad jag ska göra för att ändra på det. Letar iaf nya gardiner o troligen även nya krukor. Svårt att ändra färg på ett rum som har så mycket färg redan... Alla möbler är ju bokfärgade o soffan mörkgrå, en vägg röd, en matta blå o en grå-vit-gul-blå... Tråkigt! Vill ha nytt o göra om allt! Men men, gardiner får räcka...

• marfa

Hej!
    Bäst man skriver lite här ser jag. Tack C för senast. Det var verkligen trevligt. Du hade sååå fint hemma hos er. Jag blev riktigt sugen på att få så fint.
    Här är det lungna gatan. Jag jobbar hela helgen. Men ser fram emot nästa helg när jag ska till Köpenhamn.
    Får önska dig lycka till Na. Jag hoppas att flytten går bra.
    Vi har fått mera detaljerade ritningar nu på vårt hus, så nu ska jag sätta mig och kolla lite på de och drömma mig bort ett tag.
    Ha det bra,
    Kram
    M

• Decorist

Hej!

Nu kommer receptet! =)

Italiensk tortellinilåda 4 pers

1 påse osttortellini (250 g)
    1 röd paprika
    1 dl skivad purjolök
    100 g bacon
    250g fläskfilé (eller mer tycker jag)
    3/4 msk curry
    2 msk vetemjöl
    3 dl matlagningsgrädde
    50 g riven ost
    smör
    salt och peppar

Ugn 250 grader

Koka tortellinin och häll sedan över i en gratängform. Kärna ur och strimla paprikan och purjolöken. Lägg i formen. Skär baconen i strimlor och stek den. Lägg i formen. Strimla fläskfilén och stek den i lite smör. När köttet fått färg pudrar du över curry och mjöl. Rör runt och häll sedan i grädden och låt det koka upp. Salta och peppra. Blanda runt allting ordenligt i formen. Strö över osten och gratinera i ugen i 10-15 minuter.

Lycka till! =)

Calice:
    Vi har målat i en svag beige/grå nyans, och så ska vi tapetsera en fondvägg i en mörkare grå/brun färg med en modernt blommönster på i beige och ljusgrå.

Blir jättefint!

Kram C

• na76

Hej alla

Alltid bra med lite ny mat att laga hemma, man blir så trött på det gamla vanliga. Här packar och städar vi, nu börjar det äntligen synas resultat. Ugnen blänker så fint nu. På lördag går flytt lasset. Är så upphetsad.

Calice: Finns ju så mycket fina grejer till jul nu som du kan köpa och dekorera med. Halens och Ellos har mycket fina grejer till skapliga priser.

• Fru Calice

marfa
    Är såååå avundsjuk! Vill oxå till Köpenhamn!

Caroline
    Tusen tack för receptet. Ska prova till helgen tror jag! O färgen o tapet låter jättefint!

na
    Köpte en fin julstjärna på MAXI faktiskt för bara 39:30! Men den ska vara i sovrummet så det hjälpte ju inte mycket... Men jag har nu sett ut panelgardiner i Josefsons katalog till vardagsrummet så det blir kul att få hem o upp dem!

Kram på er!

• Fru Cinderella

Här kommer en till Linköpingsbrud.. gifter mig den 26/05 2007

• Fru Calice

Hej _Aniara_
    Roligt att höra att du går o planerar bröllop. Men bara för att förtydliga. Alla vi i denna tråd är redan gifta. Så vi kan tyvärr inte planera ihop med dig. Men kanske tillhandastå med några tips o råd!

• Fru Cinderella

Jaha, aja det var någon som tipsade mig om den här tråden eftersom jag är från Linköping.

Men jag kan nog vara social o trevlig ändå, ogift som jag är *ler brett*

Svar på tråden Linköpingsfruarna!