vad heter potatisgratäng på am.eng??
hittar bara konstiga översättningar.. tack!
hittar bara konstiga översättningar.. tack!
Nä, vi tvekade oxå p en sommarpsalm, men den e ju så vacker. Man måste ju vara optimist å tro på sommar i augusti oxå...=)
Hur gör ni med löftena i kyrkan? Vi tänkte nog säga våre egna å inte rabbla efter prästen. Hoppas bara att man inte får jordens hjärnsläpp å glömmer allt bara....
140', det var som fan. Är det med eller utan resa? Vad kostar ett kuvert per gäst har ni räknat med å vad ingår då?
Ja, den som kunde gå ut å sola lite ändå...*drömmer mig bort* Får se till att åka ut i fält å ta lite prover idag eller i morgon så att man får lite sol på sig iaf =) Jobbar sista dagen i morgon, har tagit ledigt i början av nästa vecka oxå.
Jasså, du sliter med vigselprogrammen...*hehehe* Hoppas att det går bra, har ni dem på engelska med? Vi blev klara i helgen med allt så det känns grymt skönt!
Vi har ocå egna löften... Det är det vi tänkt från början men så pratade vi med prästen och började fundera på att strunta i det.. Just för hjärnsläppsrädslan men så tyckte jag att vi gifter oss bara en gång, jag vill sätta mina egna ord på det... Så nu e jag as nervös.. varje gång jag övar på det så blir det fel. Joakim vet ju inget så det blir när han inte e hemma..=)
140 är med resa, men resan kostar "bara" 11000 kr... plus fickpengar då...
Ett kuvert kostar c:a 830 kr ( ingår en flaska vin, 3 rätters,ett glas mousserande vin och lite annat) men vi räknar med 1000 kr per person för att vara säkra och så räknar vi med att alla dricker vin för att också där vara säkra.
Vad jobbar du med? ( behöver ej svara)
Vi skulle varit klara förra veckan men fick inte tagi musikerna så vi kunde få en bekfrätelse om musiken i kyrkan och sen har festprogrammen tagit grymt mycket tid... Vi var även på 50 års fest i lördags så helgen blev lite avbruten där... men men.. idag blir det hela natten..
Imorn ska vi ju hämta kläderna.=)))))) och sen på kvällen blir det middag med våra amerikanska gäster så då blir det inte mycket gjort....
Det kommer nog gå alldeles utmärkt med att avge era löften. Egentligen, vem bryr sig om man råkar säga lite fel eller staka sig. Tror att gästerna kommer att tycka att man e så modig som överhuvudtaget fösöker!
Hihihi, då kommer ni oxå att lägga ca 130' på själva festen som vidå, å vi har räknat med 850 kr per gästa fast antar oxå 1000 för säkerhetsskull. Vi har verkligen tänkt lika! Bröllopsresan kommer vi att få av svärmor *känns lite bortskämt* så den har vi inte räknat med i budgeten å det var väl tur det för våra plånböcker =) Men 11' låter ju superbilligt för att åka till ett så härligt ställe, hur har ni fått så bra pris eller kostar det så?
Jag jobbar som konsult här i Stockholm. Håller på med hälso- och miljöriskbedömningar i samband med förorenad mark och grundvatten mm Innebär att man får vara ute i fält å ta lite jordprover då å då. Himla skönt att inta bara sitta inne... Vad pysslar du med??? *nyfiken*
Ja, festprogrammen tog sjukt lång tid att göra, men vi blev verkligen nöjda nu när vi e klara. Blev som en liten minibok nästan , med personlig hälsning till gästen, historik om herrgården, menyn (den riktiga =), "regler" för kvällen, sånger, bordsplacering och lite skoj om varje gäst avslutat med lite bilder från barndomen å uppåt varvat med "det här visste du inte om oss" (ex vis att jag prenumererar på Kalle Anka).
Jag ska hämta min frockcoat i morgon, S har redan hämtat sin klänning. Kommer inte att få se den förrän utanför kyrkan, dör av nyfikenhet!!! Hyr ni eller köper?
JO jag vet.... men jag har verkligen fixat med mitt löfte så jag vill säga det rätt... men komme rväl stå och lipa efter
att J sagt sitt så det blir nog kaos...=)))
Jag tror t o m att man kan få billigare resor dit så vi har nog valt dyrt men ändå e d ett billigt hotell... Skönt att få resan.... men då har vi ungefär samma budget då..=)))
Spännande jobb du har... Var själv inne på sånt ett tag när jag var yngre men nu satsar jag på folkhälsa.. Pluggar till folkhälsovetare och gör det här i göteborg...=)
Vi är också väldigt nöjda med vårt festprogram... har med det mesta, varsin version om hur vi träffades, roliga barncitat, presentation av gästerna,massa fula kort på oss, 3 sånger,korsord,lite skämt... så det känns bra.. och så har vi ett foto på alla framför deras presentation.... det tog tid men tror det kommer uppskattas... =)
Vi hyr.... jag tycker det e onödiga pengar att slänga ut på en klänning som hänger i garderoben resten av livet...=) Joakim vet inget om vad jag ska ha på mig och jag vet ej hans...( fast han har råkat försäga sig men jag låtsas som ingenting *frack*)han får se mig när vi tar kort.. tyvärr.. hade velat att han såg mig första gången när jag och min pappa går in.. men då vi är på ett sånt ställe som vi så vill vi ju ha med lite hav och klippor på korten och då hinner vi ej ta korten mellan vigsel och middag... tar för lång tid... tyvärr men men.... man kan inte få allt..
Nu ska vi ut och bada och sola..*sorry*...
Ha en skön dag! hörs!
Aaaarrrrghhhh shit va najs att sola å bada!!! Lyllos er!! Bada lite åt mig med =)
Oj, vilket avancerat festprogram. Grymt impad över att ni fixat bilder på alla gäster. Verkligen bra!!!! (korsord har vi oxå med förresten=)
Ja, vi hörs senare!!!
Ha det så gött!
Hej! Tillbaka! Kan ju inte slappa för mycket... solen kommer tillbaka men inte vår bröllopsdag..=)
Vi har bilder på alla utom 2 st... de fick bli julia roberts och bart simpson istället..=)
dagen gick fort.. snart e d bara 2 dagar tills den stora dagen är här.. helt sjukt..
Hur gör ni fre-lör... sover ni ihop och så?
Heeeeeeeeej!!!
Hoppas ni hade det skönt på playan... Det e svettigt värre här på kontoret. Fick dock nyss ett paket från ett lab som vi brukar anlita. De hade skickat en flaska mousserande och önskade lycka till inför lördag *glad* Undrar vem som har skvallrat till dem? Eller så har jag själv gjort det ngn gång...?
Bara två utan bild... som sagt imponernade!!! Hehehe, Bart e ju söt.....
Nä, vi sover på skild ort till och med. Jag i Uppsala å s i Stockholm.
Så, vad är kvar att göra för er del nudå? (förrutom att hämta kläder)
Å hur gör ni med soveriet´förresten... ingen synd innan bröllopet va!?!?
Ingen AC på kontoret?? fy vad dåligt...
Vad gulligt av dem att skicka lite alkohol..=)Så trevligt när folk tänker på än så..=)
Vi kommer också sova på skilda orter, dock inte så långt emellan som ni men 5 mil gör sitt... ska ha en riktig tjejkväll på fredagen... ansiktsmasker och hela kitet.. Joakim ska ha grabbkväll.. x-box antar jag kommer ha en huvudroll..=)
Vad har vi kvar.. hmm.... inte mycke.t. köpte riset idag... mest att skriva en ta-med-lista, och se till att joakim får med det. packa inför resan men det tar vi nog på söndag... så jag vet inte.. nåt förslag på nåt man kan ha glömt?
Ska ni ha ris eller vad ska ni ha?
Har det lost sig med oversattningen?
Om inte foreslar jag att du skriver det franska namnet pa den sorts potatisgratang som serveras. Den vanliga (iaf for mig) med gradde och vitlok heter "dauphinois" t ex. Internationellt, aven om det inte ar sa amerikanskt.