• Jennan

vad heter potatisgratäng på am.eng??

hittar bara konstiga översättningar.. tack!

• Svar på tråden vad heter potatisgratäng på am.eng??
  • Robbidobb

Hmm, jo det är väl lite sent för sånna upptåg nu kanske. Nä, ni får väl göra ngt spontant helt enkelt omandan faller på. Själv har jag planerat att göra en liten grej i kyrkan.... På vägen ut ska jag göra ett sånt där glädjeskutt som Charlie Chaplin gör, du vet när man hoppar upp å slår i hop klackarna =)

Fördelningen mellan gäster blir nog ca 1/3 del släkt å resten polers. Ni då? Jag har iofs ganska stor släkt, men vi har struntat i att bjuda sådana som vi inte träffar hyfsat regelbundet. Kommer ni att ha DJ på kvällen eller hur går ni med musik?

• Jennan

Hehe... helt rätt... Ntå får man ju göra.. vad ska ni ha för ingångs musik och utgång?

Ja vad e d... typ 1/4 släkt resten friends tror jag.. Jag har endast typ 6 släktingar med.. farmor och det gänget kommer bara på vigseln... de e lite för gamla för festen... Joakim har dock mer släkt med de kanske e 20 pers max... så det e rätt ungt folk... typ mest 25 åringar..=)

Vi kommer ha DJ faktiskt... hade velat ah ett band men pengarna satte stop för det.. Vi känner dJn så det kostar oss inget... tror det blir bra ändå..=) ni då?

• Robbidobb

Tebax från möte *gäsp*

Som in å utgång har vi inte dragit till med något mer äverraskande än Brudkör ur Lohengrin resp Bröllopsmarsch (Mendelssohn). Vi kommer även att ha lite solosång av en som sjunger i Orphei Drängar (känd manskör) å då blir det "I Folkviseton" och "så skimrande var aldrig havet". Vär präst verkar älska att sjunga så vi kör med tre psalmer oxå.... Men det blir kul, själva akten är ju så kort ändå! Vad kommer ni att ha för musik/psalmer?

Vi kör oxå med DJ, tror det blir bättre än band då en Dj kan spela allt från styrdans, till hårdrock till schlager till clubmusik. Det är ju viktigt att alla känner att de kan dra upp på dansgolvet å röja!!! =)

Hur har ni det med bar å så efter middagen? Har de ngt att erbjuda å fästningen eller tar ni med?

• Jennan

Oj det blir mycket sång under er vigsel.. Mysigt! Vi vet ej om det blir solosång.. en av tärnorna ska kanske sjunga om hon fixar det.. ska öva med musikerna innan så får voi se.. annars blir det en dikt..

Kommer ha en kille som spelar piano och en som spelar fiol.
    inmarsch- jewel med foolish games... ( ej texten bara musiken)
    vi slipper psalmer ( ingen kan sjunga psalmer om man inte kan dem sen innan) så vi har Afzelius Sång till friheten och wet wet wet love is all around..

Utmarsch- alice cooper poison ( som en liten start av festen..=)

Vi bjuder på all dricka till maten men så har vi betalbar efteråt. Måste köpa allt via fästningen tyvärr... blir dyrt men men..

tror det blir kanon!
    vad tycker du om love is all arouynbd som sång att sjunga? ärligt..

• Robbidobb

Coolt låtval ni har gjort! Våran prälle skulle aldrig i världen tillåta det tror jag, han får väl infarkt när jag gör glädjeskuttet i "Guds hus"....hehehe

Love is all around you? Eller vilken menar du, inte den gamla discodängan med Dj BOBO va?

• Jennan

vår präst e as go... han satte gränsen vid "highway to hell"....=)ung, 33 år och anser att det ska vara mer trummor än orgel i kyrkan..

Nä, wet wet wets låt, love is all around.. den i 4 bröllop och en begravning.-.

• Robbidobb

Hehehe cool prälle too =) Det är väl rätt med den inställningen, annars lär man ju skrämma bort all ung publik från kyrkan. Jag hade tänkt att få vår präst att snacka lite mindre Gud men det insåg man ganska snabbt att det inte skulle ge ngt...

Jo, jag hajjade att det var den låten. Det e asbra ju att sjunga. Dels vacker text, men även lite roliga associationer till den roliga filmen!! Men ni hade alltså tänkt att sjunga den?! Ballt i sådant fall. `Nu ska jag bege mig hemåt, arbetsdagen över för nu.
    Vi skrivs i morgon antar jag...

Hmm, just det. Vi kör oxå betalbar. Känns ganska lagom med tanke på hur mkt man bjudit på innan!! Annars skulle vår budget spricka ännu mer än vad den redan gjort...

• Jennan

Han e grym, känns jättebra.... Vi hade också plan att prata med honom att ta med gud lite mindre än vanligt men det löste sig bra.... blir mer om kärleken...=)

Vi ska ha den låten som sista "psalm"... Så vi hoppas att våra gäster tycker det e ok...

Får man fråga vad budgeten ligger på?

Ha en skön kväll!

• Robbidobb

Good morning!

Aha, som psalm. Men tror du folk har lättare att sjunga med den än en gammal hederlig psalm? Vi kommer att köra med "En vänlig grönska" + psalm 82 (kommer inte på va den hater och "Måne och sol". Tror att de flesta känner till dessa psalmer, men vi har skrivit ner texterna i kyrkprogrammet för säkerhetsskull.

Budgeten ja ...*kvid* Vi hade siktat på 100' men med trollkarl, lite dyrare ring mm mm så ser vi ut att landa på 130' *kvid* Usch, det är vansinnigt mkt pengar men vafan, once in a lifetime.. Hur mkt hade ni tänkt att spendera om man får fråga detsamma?

Men hörru, kan du hajja att det bara e tre dar kvar *pirr*

• Jennan

god morgon!
    vi ville inbte ha någon"sommarpsalm" då sommaren e nästan slut. Måne och sol är ju bra för den kan ju de flesta...=) vi tycker det e skönt att slippa psalmerna faktiskt..=)

budgeten ligger 140 000 kr, men allt beror på festen på lördag.. hur mycket folk dricker och så, jag tror det e omöjligt att vi kommer över 140, hoppas ju självklart på mindre...=)

3 dagar kvar.. ja duy.. helt sjukt.. och solen skiner.. måste ju ut och sola lite idag...

håller på att skriva ut vigselprogrammen nu, de går 3 ggr så snabbt.. så jag kan bocka av något på min lista..=)

jobbar du hela veckan?

Svar på tråden vad heter potatisgratäng på am.eng??