vad heter potatisgratäng på am.eng??
hittar bara konstiga översättningar.. tack!
hittar bara konstiga översättningar.. tack!
Nu har jag kollat =) Jag var i Boston i våras, det var ju asgrymt. Vi bodde i ett hotell alldeles nedanför Prudential, de gör sjyssta drinkar där!
Om du söker på Buffay hittar du min å Sofias sida.
Nu har jag precis kommit hem från stan, har köpt en morgongåva till min kärlek...=) Nu ska jag gömma den innan hon kommer hem....
Tjing!
Robb:
Gillade du Boston? Helt klart en av mina favorit städer,. men så har jag ju bott där ett år också..=)
Vad blev det för morgongåva?
Good morning!
Ja, Boston var kanon! Folket var mycket vänliga, stan kändes inte allt för stor å smutsig och det fanns ju en hel del att göra där. Gillar speciellt alla mikrobryggerier där man får chansen att testa på verkligen härligt annorlunda ölsorter, exvis Boston Beer Works.
Hmmm, undrar om jag vågar skriva här vad jag köpt i gåva. Sofia har väldigt stora ögon och skulle säkert råka trilla in på denna tråd av misstag...
Robb:
Precis, för att vara en 5 miljoners stad såp är den likten..=)
Nä, sriv et inte här om blivande mrs snokar..=))) det hade jag gjort..hehehe....
Såg er sida, så söta så..=)
Vem är mest engagerad inför bröllopet?
Nä, jag får meddela dig senare vad jag har köpt helt enkelt!
Tack, ni ni var oxå fina (fast man ser ju knappt hur ni ser ut! =(
Mest engagerad. Hmmm ja, det är nog lika tror jag. vissa saker har S hittat på å hålt medans jag har trixat med andra grejjer. Vi är ju båda lite fulla av fan så vi har hittat på en del överraskningar åt våra gäster. Bla kommer en trollkarl å minglar bland gästerna medans vi e å fotar oss. Åsså har vi gjort en fejkmeny (med väldigt konstig mat å billigt vin...=)som vi ska sätta upp vid bordsplaceringstavlan.
Kommer ni att ha många gäster? Gör ni ngt dagen efter?
hahaha... grymt ju... vi hade en massa stora planer på saker som vi skulle göra men så tog vi ej tag i det... vi vill sjunga något, göra nåt spex men så hittade vi ingen låt som vi kunde komma överens om.. tyvärr... har du nåt förslag?
Vi blir 77st så det e väl mittemellan stort och mellanstort..=)
Då vi är ute på en ö så sover rätt många över, så det blir frukost ihop med dem och sen en tur på ön... Men sen blir det att åka hem och packa upp presenter ( föräldrarna får följa med om de vill) och packa och så... ni då? hur många blir ni?
Nä, inget konkret förslag på låt sådär. Det borde ju vara ngn som ni har gemensam eller som folk förknippar just er med. En annan rolig grej som vi var inne på är att man kan hyra in (eller be ngn frivillig) ngn skum kypare/servitör. Det finns ju sånna fejkisar som låtsas gå runt å supa ur en plunta när de serverara maten å ställer sig å håller konstaiga tal till brudparet etc. Sedan avslöjar han sig självklart efter middagen. Verkar sjukt skoj!!!
Vi blir oxå 77!!!! Snacka om tvillingbröllop =) Nästan alla (2 åker hem) kommer sova kvar på herrgårn elle rpå närbelägna campingar å vandrarhem. Så vi kör gemensam frukost och lite presentöppning för de som vill. Det blir inget alls märkvärdigt utan tanken är att det ska vara så soft som möjligt då. Jag å S sover oxå kvar på stället. Vi har resonerat som så att ställer man till med en sån här fest med alla ens nära å kära samlade så vore det ju dumt att dra när det är som roligast. Så vi partar så länge vi orkar (man lär väl vara rättså seg iofs). Sedan kör vi vår "bröllopsnatt" på söndagen då vi har bokat en suite med jaccuzi å sånt här i Stockholm. Då kanske man är lite piggare å verkligen orkar njuta av natten =)Hur gör ni med detta?
Det med kyparen lät ju jättekul..=)) Tror det blir svårt dock, då de på fästningen kör sitt race men det var en idé... tack!
Vi har helt klart liknande tankar om bröllopet...=) Vi ska också festa hela natten tills vi slocknar och blir det någon bröllopsnatt så e d en bonus men vi räknar inte med det.. Bröllopsresan får bli en veckas bröllopsnatt..=)
Det e sällan som man kan samlas alla på samma gång och mysa med varandrsa kan man göra när som helst.. har ju ett liv framför oss liksom... Ni gör rätt i att ta en natt till på söndagen när ni ändå åker på bröllopsresa lite senare... Very nice!
Har ni mest släkt eller vänner på bröllopet?
Jennan
Ursäkta att jag avbryter er :) Men jag måste bara fråga vart ni ska på Azorerna? Vart åker ni ifrån?
Vi åker nämligen på bröllopsresa på måndag från Arlanda till Azorerna....Vi ska bo i Ponta delgada.... Jag längtar verkligen!!
Lycka till på bröllopet!!
brud aug 2005:
ingen fara.. avbryt på..=) vi ska inte till ponta delgada utan en litebn by utanför... Vi ville inte ha dyrt hotell men det skulle ändå ligga vid havet och nära centrum och det fanns bara dyra hotell i ponta delgada..=)
Vi åker på mån 22/8 från gbg. ska bli härligt men jag tänker inte mycket på det alls...
Vi kanske springer på varandra där borta!!
Lycka till själva med bröllopet..=))