• Ängla

Höstbrudar - Vad blir det för färgtema?

Hallå alla gifta & blivande höstbrudar & ni andra som har en åsikt!

Är lite nyfiken på vad ni hade/kommer att ha som färgtema på ert höstbröllop?

Vad räknas då som höst, kanske från slutet av augusti fram till November eller nåt sånt!

Vi gifter oss i oktober nästa år & har börjar fundera på färgtemat, först var jag helt inne på de "traditionella" höstfärgerna gult, orange & klarrött men har börjat tänka om lite..

Vore jättekul att få lite tips & idéer av er!

• Svar på tråden Höstbrudar - Vad blir det för färgtema?
  • okt2006?

Är det denna du menar från SanFransisco?
    www.sanfranciscoweddingflowers.com/autumn-wedding-flower/bay-area-colorful-flowers.html Svårt att veta om det var den 7:e...

Jag förstår precis vad du menar med "dutt", är själv mer och mer inne på en "renare" bukett. Jättesnyggt tycker jag med enbart rosor, Yahoo-bukett nr2 har också hypericumbär vilket känns höstigt utan att vara plottrigt tycker jag. Jag vill också ha en rund bukett.

Jag älskar Floras bukett "heta känslor"! Har skrivit ut den på ett a4 och klistrat på min bröllopsmapp! Den är väl egentligen inte så stilren, men färgerna är superhärliga!

Om du med limegult menar limegrönt (!) så tror jag det blir jättefint med limegrönt, vinrött och creme!

• Ängla

Precis loop flowers är det & jag menade limegrönt!

ja din heta känslor är också underbar! Jättefin verkligen!

Vad är egntligen stilrent? Vem bestämmer vad som är stil eller inte? Visst jag fattar att det är när less is more, när allt är i en färg & det bara är typ en blomma.
    Men jag tycker att more is more för det ligger i tiden att inte vara less is more, att göra som man själv tycker är snyggast & gärna överdriva lite.

• okt2006?

Haha! Ja, ingen kan väl förneka att more is more och jag måste erkänna att jag tycker brudbukett à la "tre vita kallor med långa skaft" är supertråkigt!

Hösten passar oss som par alldeles perfekt, vi träffades på hösten, förlovade oss på hösten och ska gifta oss på hösten! Funderar på att åka till New York på bröllopsresa - vad sägs om en kopp varm choklad i Central Park en färgsprakande höstdag?!

• oktoberlycka

Vi gifter oss nu i oktober och har valt färgerna chokladbrunt och cremé/ivorty färger. Allt går i det temat. Brudtärnornas klänning kommer vara chokladbruna/ivory och min brudbukett kommer bestå av chokladbruna kallor och vit färgade kallor. Min brudklänning är ivory färgad. Alla inbjudnings kort var creméfärgade med chokladbruna kuvert. Super snyggt. Lite udda och kul.

• Mstobemrs

Vi gifter oss den 1:a oktober (hjälp vad det närmar sig) och våra färger är vitt, guld och lite grönt....

• Ängla

Å vad fint ni kommer ha det oktoberlycka & Mstobemrs!
    Oktoberlycka var köpte ni de fina tärnklänningarna? Finns det bilder?

Oktober 2006, vad underbart med höst i New York! Finns ju en film som heter så väl? Vilket datum var det ni skulle gifta er?

• okt2006?

Ängla: vi är förlovade den 10 oktober och vill ha bröllopet i anslutning till det, så det blir den 7:e eller 14:e oktober 2006. Har inte bestämt ännu. Ni då?

• Ängla

okt 2006, det blir antingen den 7,14 eller 21. Har fått för mig att vädret kan vara finare & löven vackrare på träden den 7 medan den 21 är min sambos lyckonummer & min & sonens födelsedag! Har vi det den 21 finns det också mer tid att planera under hösten så man inte behöver göra alltför mycket under sommaren kanske.. Hm vi får se, beror mycket på vilken festvåning vi väljer & när de kan.. Gå gärna in på oktoberlänken så kan vi chatta lite annat än färgtemat! www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1181470.html

• Ängla

nu puffar jag & ser om det är nån mer som vill dela med sig!

• okt2006

Ängla: bra tänkt! (med puffen alltså..)

Har du kommit något längre i planeringen? Jag fixade mig en liten pärm igår med ett register över alla grejer. Känns bra.

• Ängla

Å vad duktig du är okt2006. Hur la du upp det hela, hur såg pärmen ut? Kan du inte svara på vår oktobertråd så puffar vi där med...

På tal om färgtema har jag tänkt en del på det, nu är jag inne på limegrönt, ceriserosa & lite annat. Vill ha en rosbukett med massa olika färger tycker det är så snyggt. Men alla färger måste ju inte inte va från färgtemat, just i buketten.. man kan ju ha lite extra där menar jag..

• okt2006

Jag har också funderat på det där med färgtema och jag tror inte att min bukett kommer att följa temat. Jag är sugen på temat vitt/creme, guld och brons - men jag tänker inte ha guldblommor i buketten precis... Jag tycker att "hjärtan på tråd" har en fin dov grön färg och sen har jag verkligen fastnat för formen på dahlior och jag gillar ranunkel skarpt. Jag vill ha en relativt mörk bukett som matchar mitt kastanjebruna/röda hår. Rosa är inte min grej alls men t.ex. cerisrosa gerberor är jättesnyggt ihop med röda och rosa rosor.

Just nu lutar det också åt att ha gulbroderier på klänningen!

Pärmen var inget särskilt alls, jag bara satte in alla lösa papper jag hade, lite urklipp från tidningar osv och sorterade upp dem i olika kategorier.

Svar på tråden Höstbrudar - Vad blir det för färgtema?