• Ängla

Höstbrudar - Vad blir det för färgtema?

Hallå alla gifta & blivande höstbrudar & ni andra som har en åsikt!

Är lite nyfiken på vad ni hade/kommer att ha som färgtema på ert höstbröllop?

Vad räknas då som höst, kanske från slutet av augusti fram till November eller nåt sånt!

Vi gifter oss i oktober nästa år & har börjar fundera på färgtemat, först var jag helt inne på de "traditionella" höstfärgerna gult, orange & klarrött men har börjat tänka om lite..

Vore jättekul att få lite tips & idéer av er!

• Svar på tråden Höstbrudar - Vad blir det för färgtema?
  • stressad brud

jag gifter mig första oktober och har mörkrött och naturvitt som färgtema!
    Jag gillar höstfärger men vill inte ha bukett och bordsdekoration i de färgerna så det fick bli favoritfärgen på rosor som fick styra

• Meddelande borttaget
  • nannipanni

Hej hej!
    Vi har grönt och rosa som temafärger. Gifter oss i mitten av september.

• Ängla

Vad kul att höra vad ni ska ha, blir nog jättensyggt allting!

Förevigt er gröna låter jätteläcker!

Jag tror jag går emot gängse uppfattning om att less is more, att en bukett bara ska ha en eller två färger... Vi slår nog på stort & har rosor i gult, orange, vinrött, klarrosa & vitt - har sett en sån bukett (ej i bröllopssammanhang) och den var oerhört maffig!!! Låter det scizofrent? Ska kanske tilägga att den varken kommer vara hängande eller så där vanlig rund rosbukett, utan "vilda" stora rosor En riktig färgklick lär det bli i alla fall!

Sen kommer vi nog att ha ett monogram i rosa, orange & gult - låter fult kanske men har en kompis som är AD & räknar med underverk på trycksaksfronten..

Till dukningen vet jag inte ännu - tycker det är riktigt snyggt med "äkta" höstdukning med gula, röda, orange blad på bordet men vi får väl se. Lär bli mycket ljus i alla fall & i trycksaker i samma som inbjudningar & dyl!

• stressad brud

Ängla -- det låter som en riktig färgklick!! det blir säkert jättesnyggt!

• Meddelande borttaget
  • Ängla

Puffar lite, finns det nån annan höstbrud här?

• Foxy Lady

En höstbrud till!
    Vi gifter oss den 29 oktober och vårt "färgtema" är vitt (cremefärgad) och silver, sen ska min bukett vara i röda rosor men jag är inte så sugen på att ta upp det i dukningen eller ngn annanstans!

• Ängla

Vad fint det låter FoxyLady, har också funderat lite på Silver! Hör av dig & visa lite bilder sen!

Svar på tråden Höstbrudar - Vad blir det för färgtema?