• Ängla

Höstbrudar - Vad blir det för färgtema?

Hallå alla gifta & blivande höstbrudar & ni andra som har en åsikt!

Är lite nyfiken på vad ni hade/kommer att ha som färgtema på ert höstbröllop?

Vad räknas då som höst, kanske från slutet av augusti fram till November eller nåt sånt!

Vi gifter oss i oktober nästa år & har börjar fundera på färgtemat, först var jag helt inne på de "traditionella" höstfärgerna gult, orange & klarrött men har börjat tänka om lite..

Vore jättekul att få lite tips & idéer av er!

• Svar på tråden Höstbrudar - Vad blir det för färgtema?
  • okt2006?

Brudbukett och bordsdekorationer kommer att gå i klassiska höstfärger.

Trycksaker m m funderar jag på brun/koppar, creme och olivgrönt. Jag hoppas också att min tärna och tillika lillasyster vill ha en olivgrön klänning, hon skulle vara supervacker i det. Men jag har inte diskuterat saken med henne ännu, hon kommer förmodligen att protestera.

• Ängla

Ja olivgrön klänning blir ju supersnyggt!

Har funderat på det tll min tärna/syster, alternativet är silver eller en snygg klänning jag såg i en amerikansk tidning den var i brun eller nougat med skitsnygga rosa eller oranga detaljer som typ "skärp" etc!

• okt2006?

Ängla:
    jag har sett en sån jättefin nougatfärgad klänning på nätet, precis med en sån där kant som ett skärp. Vänta ska jag se om jag hittar länken...

Hm. Nä, jag har den på datorn hemma. Men så fort jag kommer hem så.

• Daniels brud

Räknas den 10 septemeber som höst? I så fall får jag väl oxå räknas in här.. Fast vi hoppas på sommarvärme fortfarande då.. =)

För evigt: Tack för idéen med ljung! Det hade inte jag tänkt på och vi ska ha just vinrött (fast mer mot mörkt plommonlila) och guld som färgtema.

Tänk vad svårt det är att beskriva en viss färg! Det är tydligen mer än jag som har problem med det. =)

• OktoberBrud 2005

Vi gifter oss 15 oktober och färgtemat är vinrött, cremefärg och guld.

• Röd-brud

Vi skall gifta oss den 29 oktober. Våra färger kommer att gå i ivory, brunt, guld och lite orange.

• Ängla

okt 2006, det är ju precis den som jag vill att min syster ska ha!!! MEN hur gör man på Ebay, har aldrig beställt nåt därifrån. Visst verkar det som att auktionen är slut eller fattar jag fel? Vet nån om storlekarna stämmer, alltså så som det står är det?

Tack för tipsen på de fina buketterna stressad brud & för evigt!

Vad fina teman ni har allihopa tjejer! Guld är ju jättefint exempelvis!

Ni som har fler tips på snygga blommor, klänningar eller dukar i "hösttema" hör av er!

• okt2006?

Ängla:
    jag har sparat en hel del länkar och bilder med hösttema, men jag har dem hemma (är på jobbet nu).

Jag har inte köpt något på Ebay ännu, men jag tror att säljaren av nougat-klänningen säljer dem även utanför Ebay. Prova att maila säljaren och fråga. Annars kommer det säkert ut nya auktioner med den klänningen snart. Hur det ligger till med storlekarna kan jag inte svara på. Jag tror att man kan få den custom made, dvs man skickar över måtten på kroppen och får klänningen måttsydd.

• CTS

Hej
    Alla färgteman som har beskrivits innan låter jätte fina, själv ska jag ha Elfenbensvitt och vinrött och pärlemor som tema 19/8-06. Våra inbjudningskort mm. kommer även dom att gå i dessa färger.

Brudbuketten kommer att vara droppformad med Champangefärgade rosor tillsammans med vinröda kallor och murgröna och i kallornas öppning kommer det sitta en pärla.
    /CTS

Svar på tråden Höstbrudar - Vad blir det för färgtema?