Inlägg från: okt2006? |Visa alla inlägg
  • okt2006?

Höstbrudar - Vad blir det för färgtema?

Brudbukett och bordsdekorationer kommer att gå i klassiska höstfärger.

Trycksaker m m funderar jag på brun/koppar, creme och olivgrönt. Jag hoppas också att min tärna och tillika lillasyster vill ha en olivgrön klänning, hon skulle vara supervacker i det. Men jag har inte diskuterat saken med henne ännu, hon kommer förmodligen att protestera.

• okt2006?

Ängla:
    jag har sett en sån jättefin nougatfärgad klänning på nätet, precis med en sån där kant som ett skärp. Vänta ska jag se om jag hittar länken...

Hm. Nä, jag har den på datorn hemma. Men så fort jag kommer hem så.

• okt2006?

Ängla:
    jag har sparat en hel del länkar och bilder med hösttema, men jag har dem hemma (är på jobbet nu).

Jag har inte köpt något på Ebay ännu, men jag tror att säljaren av nougat-klänningen säljer dem även utanför Ebay. Prova att maila säljaren och fråga. Annars kommer det säkert ut nya auktioner med den klänningen snart. Hur det ligger till med storlekarna kan jag inte svara på. Jag tror att man kan få den custom made, dvs man skickar över måtten på kroppen och får klänningen måttsydd.

• okt2006?

Ängla: vilken bukett är det? Jag har inte riktigt fastnat för någon än, men det finns mycket fint att inspireras av! Jag funderar på att ha en blombåge med höstlöv på, någon som har sett en sådan? Kanske t o m har en bild?

• okt2006?

Är det denna du menar från SanFransisco?
    www.sanfranciscoweddingflowers.com/autumn-wedding-flower/bay-area-colorful-flowers.html Svårt att veta om det var den 7:e...

Jag förstår precis vad du menar med "dutt", är själv mer och mer inne på en "renare" bukett. Jättesnyggt tycker jag med enbart rosor, Yahoo-bukett nr2 har också hypericumbär vilket känns höstigt utan att vara plottrigt tycker jag. Jag vill också ha en rund bukett.

Jag älskar Floras bukett "heta känslor"! Har skrivit ut den på ett a4 och klistrat på min bröllopsmapp! Den är väl egentligen inte så stilren, men färgerna är superhärliga!

Om du med limegult menar limegrönt (!) så tror jag det blir jättefint med limegrönt, vinrött och creme!

• okt2006?

Haha! Ja, ingen kan väl förneka att more is more och jag måste erkänna att jag tycker brudbukett à la "tre vita kallor med långa skaft" är supertråkigt!

Hösten passar oss som par alldeles perfekt, vi träffades på hösten, förlovade oss på hösten och ska gifta oss på hösten! Funderar på att åka till New York på bröllopsresa - vad sägs om en kopp varm choklad i Central Park en färgsprakande höstdag?!

• okt2006?

Ängla: vi är förlovade den 10 oktober och vill ha bröllopet i anslutning till det, så det blir den 7:e eller 14:e oktober 2006. Har inte bestämt ännu. Ni då?

Svar på tråden Höstbrudar - Vad blir det för färgtema?