Göteborg (med omnejd) 2006
Ninni, Trollvinter, Princess, Soon, Yrvädret, Gbg-Majsan, Majbruttan, bride2b... och alla ni andra, nu stängs nog snart alla våra andra trådar så det är väl dax att öppna en ny. :)
Ninni, Trollvinter, Princess, Soon, Yrvädret, Gbg-Majsan, Majbruttan, bride2b... och alla ni andra, nu stängs nog snart alla våra andra trådar så det är väl dax att öppna en ny. :)
popinella:
vi bor numera i gbg men ska ha bröllopsfesten i sjuntorp utanför trollhättan (blivande kommer från sjuntorp). Jag kommer ursprungligen från norrköping men är uppvuxen nere i lomma i skåne och i åmål. Mina studier har jag genomfört i Karlstad. Vi har bott här i gbg nu sedan januari 2002.
princess:
ja, vi får väl se när jag jobbar där igen sen efter semestern ;)
StinaJ, yepp.. han kom hem på fredag kl 02.40 typ och åkte igen igår vid 18.42... inte länge :( men det positiva är att han kommer hem nu på torsdag igen och åker inte tillbaka förrän på söndag (de fick ledig pga midsommar osv)... Sedan är han borta i två veckor till :(
Hej poppinella och välkommen hit! Jag kommer från Hisingen och min m2b från Kållered, men nu bor vi i Älvängen. :) Vi ska gifta oss i Västerlanda, har sommarställe där.
När ska du gifta dig?
ninni..
du kan ju maila mig ett par bilder annars :)
Lindha
Tackar tackar!
Vi ska inte gifta oss förrän den 2 sept. 2006 så vi är ute i god tid. Det känns dock jättebra för då slipper man stressa med mycket.
Vi har inte bott i Halmstad mer än ett och ett halvt år, men valde att gifta oss här då detta är "våran" ort nu och vi planerar att bo kvar, åtminstone i trakterna runt Halmstad/Falkenberg eller så.
När gifter ni er då?
Vi ska gifta oss 22 april nästa år.....
Välkommen Poppinella! Vi ska gifta oss i min hemstad den 6 maj 2006. Bor dock här i Götet sedan 8 år tillbax. Min m2b är från Göteborg.
Jag kommer liksom ninni från Norrköping från början, har mellanlandat under studietiden i Linköping och fortsätter nu färden mot Göteborg. Mölnlycke närmare bestämt. Vi gifter oss den 22:e juli nästa år
Oj.. Här är man på semester en vecka så har ni bytt tråd!
Ville bara säga att nu börjar det närma sig. Lite mer än 3 månader kvar bara! Vi träffade fotografen (shay foto) i fredags och hon verkade trevlig och vi tyckte väldigt mycket om hennes foton. Så hon fotar oss en timme före och under vigseln och sen lite mingelbilder utanför kyrkan.
Sen är klänningen nästan klar. Det blev vit taisiden. Skuren under bysten. Djup i ryggen till typ strax under naveln fast på ryggen då och med pärlband som håller ihop klänningen. Får se om tyget räcker till en kavaj också! (Den blev ju lite låg i ryggen )
Sen blir det en ljus fin gröfärg på inbjudningskorten och ett löv som stämpel. Våra stämplar som vi har beställt med våra namn är lite sena men ska komma nu i veckan. Johan och jag tog riktigt lång tid på oss inne hos arkivet när vi skulle välja papper. Komm hem med ngr förslag och har då bestämt oss nu. Det blir nog ganska bra.
Oj oj oj... Och sen har vi varit hos guldsmeden och tittat på ringar. Vet ej vad jag ska ha.... vill ha prinsessslipade men det är så dyrt så det blir nog brillanter. Men dom gnistrar och glimmar ju också
Och sen ngt riktigt roligt. Var på min blivande svägerskas möhippa under hela lördagen och den var jätterolig. Hon var jätteduktig! Fick pröva på reppilering (ni vet sånt när man ska ta sig ner för en bergsvägg), rökdyckning, brandmannatest och afrikansk dans. Hon blev verkligen överraskad också så det var roligt. Och så kom det så mycket folk. Tror vi var typ 17-18 st.
Oj det blev mycket! Men så är det när man inte varit inne på ett tag!
Roligt att det kommit så måga nya hit till den nya tråden. Kan bresentera mig för er. Ska gifta mig den 1 oktober 2005 i Täby Sthlm där min m2b kommer ifrån. Vi bor dock här i göteborg efter det att han flyttade hit för en vecka sen så numera är vi sambor Å vad allt känns bra! Kan liksom inte sluta le....
Prinsses: Om du har brottom kan du beställa stämplar på arkivet också. Ta bara med bilden på ett papper så fixar dom det på typ 1 arbetsvecka. Dock till högre pris än inkywings. Eller det sa han i alla fall när vi var där.