• White oleander

Trosa vs string

Vad gor man nar man inte egentligen gillar string, det ser ju inte bra ut oavsett hur valtranad man an ar, men anda maste anvanda det for tajta/ljusa byxor? For det finns ju inget annat som inte visar troskanten! Vet att manga fabrikorer sager att de inte ska visa kanten men likforbannat gor det anda.

Boxers och vanliga trosor ar ju 1000 ggr snyggare men de visar ju kanter. Sa vad gor ni andra dar ute?

P.S Och varfor har vi blivit dodligt radda for troskanter forresten? Jag tillhor sjalv den gruppen... suck.

• Svar på tråden Trosa vs string
  • Hilde

Jag kan oftast inte ha boxer... utom de där jag beskrev tidigare... mitt fantastiska Lindexinköp.

Jag använder string för det mesta. String är också något som finns i olika modeller och utförande såklart, en del ger jättefula valkar i midjan. Men för det mesta så är string det som är snyggast på mig, både med och utan ytterkläder.

• jeysilaine

Hilde, jag är inte heller helt klar med min uppsats men jobbar inte på den idag då jag är supersnuvig och sjuk Hur går det med bröllopsplanerna?

• jeysilaine

Jag brukar också oftast använda string, tycker själv att det är bekvämast (killen har stringfetisch så han blir glad )
    Annars har jag också såna Lindex-hipsters. Ett tips är att köpa hudfärgade istället för vita under vita byxor!

• K.C

jag tycker string är grymt fult, men det är också det (för mig) som är bekvämast och snyggast.
    det FÅR ju synas att man har trosor, men det är uh så fult när det blir inbuktningar i skinkorna!
    ett tips är att köpa string som inte sitter så himla tajt - alltså inte pösigt, men lagom. Då skär de inte in nånstans och det se alltid snyggt ut!

• Hilde

jeysilaine jodå, jag är också snuvig idag Kompis! Utöver det så har kopplingen på bilen lagt av...

Bröllopsplanerna går aldeles utmärkt, bortsett från att ca 17 ännu inte svarat. OSA gick ut 30 maj. Det är mina svenska släktingar som står för en del av dessa ... Börjar tycka att det är lite dålig stil.

• anne på grönkulla

Har faktiskt aldrig riktigt förstått skräcken för att det ska synas att man har trosor på sig. Mitt motto har alltid varit att det är bättre att det syns att man har underkläder än att det syns att man inte har underkläder...

• lij

Under tunna och tajta byxor syns nog de flesta trosor, och jag tycker inte det är snyggt med troskanter. Fulast är kanterna efter vanliga trosor som går snett upp över skinkorna och stringtrosor som syns igenom eller sticker upp ovanför linningen. Jag tycker inte det är så konstigt med "troskantskräck" - jag tycker underkläder som sticker fram eller syns igenom förstör utseendet på kläderna. Det gäller behåkanter på brösten eller ryggen också.

Jag gillar inte string så mycket, så jag har helst boxertrosor. De ska vara tillräckligt långa så att kanten hamnar under skinkorna, men inte så långa att de korvar sig. Då slipper man fula troskanter. Mina favoriter är Twilfit Everybodies Cotton, den bredaste sorten.

• talvi

Skönt att höra att det är fler här i världen som inte använder string. Därmed inte sagt att jag tycker det är fult, för mig handlar det om rent praktiska (och medicinska) skäl. Tyvärr får jag då leva med att kanten kan synas men med ett par boxer eller hipster tycker jag inte att det gör så mycket. Annars funkar det faktiskt himla bra att gå utan (så länge man inte har jeans eller annat som skaver) och det är dessutom nyttigt att "lufta" då och då.

• Ellte

White oleander: Det måste bero på modell och hur man är byggd... Mina boxertrosor slutar under rumpan och delar den följdaktligen inte alls :D

• Amris

Jag gillar boxer, men i vissa byxor bara MÅSTE man ha string!!!!

Svar på tråden Trosa vs string