• milly L

cambridge anhängare!

Hejsan! Här är en tråd för alla som går eller tänker börja på Cambridgekuren. här kan man skriva frågor angående kuren, stötta varann och tipsa varann om hur man ska fortsätta leva sunt efter kuren!

Själv är jag inne på min tredje vecka, har gått ner 7kg ungefär. kram kram!

• Svar på tråden cambridge anhängare!
  • Mno

FRU Elli:

Jo, jag hade faktiskt funderingar på det, men sen tänkte jag att vad 17, det är sommar då kan jag ju faktiskt unna mig grillat nån kväll då och då...
    jag går ju ner men lite saktare..sen sätter jag igång i sista veckan på Juli blir det.. GÖTT!
    Men tack för omtanken i alla fall!!!

Lonona:
    Köp absolut inte 1 paket av SAMMA SMAK! Det misstaget gjorde jag och nu klöks jg bara av att öppna kakaon...
    Men Kakaomint går bra.. den är god! Den ska vara SUPER KALL!!!

• Ann-ie

Hej alla kämpare!!

Efter en veckas ren kur (efter pausen under midsommarhelgen), så visar vågen idag -2,5 kg. Är nöjd, med tanke på att jag åt nektariner igår kväll istället för soppan och inte har motionerat NÅGOT denna vecka. (Promenerade varje dag före paus). Så sammanlagt har jag nu gått ner 8 kg efter 3,5 veckor ren kur. *Glad*

Så här ser det ut:
    Vecka 1: -5 kg
    Vecka 2: -1 kg
    Vecka 3: +0,5 kg (midsommarhelgen)
    Vecka 4: -2,5 kg

Vägde vid start 87 kg, idag 79, och kan bara säga: ÄNTLIGEN är jag i 70-kilosklassen!!!!!! Nu har jag "bara" 19 kilo kvar att gå ner!! (Låter lite i jämförelse med 27!)

Jag ska köra rk t.o.m. torsdag denna vecka, sen tar jag (enligt min plan) en paus/"semester" på 2-3 veckor och försöker under denna tid att motionera varje dag och äta förnuftigt. Sen i augusti är jag åter tillbaks mot Sherwoodskogen/målet (på 60 kg) igen!

Hur går det för er andra??

Soliga hälsningar/ann-ie

• Mno

Ann-ie:

Det gåt ungefär lika för oss...
    Nu äter jag för tillfället ett mål om dagen och dricker två... ska fortsätta så till sista veckan i Juli... sen börjar jag igen.... ska "bara" gå ner 10-15 kilo till...
    Hur lång tid kan det ta tror du???

Ska du äta helt nu efter torsdag eller ska du dricka med??
    Vi ska ut på semesterfirande här på fredag så då ska det bli en och en annan cider.... då måster jag ju äta... hihi..

• Ann-ie

10-15 kg? Jag har aldrig gått på ren kur längre än tre veckor i sträck, så jag vet inte...

Ja.. jag har tänkt att jag ska försöka äta förnuftigt (inte så mkt kolhydrater, utan mest protein), men det är klart! att en eller annan cider (farligt onyttiga för den delen) lär slinka ner under semestern.. Men som sagt, jag ska FÖRSÖKA äta lätt och motionera varje dag, så att jag förhoppningsvis inte går upp så mkt. Vill och tänker inte börja om från början igen!!!

/ann-ie

• Ann-ie

Gloriousgirl, hur går det med upptrappningen nu? Fortfarande lika proppmätt efter så lite mat??

Mno, vad är din målvikt?

• Gloriousgirl

Upptrappningen med mat suger kan jag säga...jag har förlorat kontrollen över maten och alla demoner jag kämpat för att få bort kom tillbaks... så from imorgon ska jag gå på ren kur igen och snacka med min konsulent nästa vecka... behöver stöd, råd, hjälp...ALLT. Jag hatar mat, får bara ångest av det...

• 12 kilo kvar!

Gloriousgirl:
    jag förstår vad du menar precis!! jag har gått på ren kur och hade bara sju kilo kvar, men så tappade jag kontrollen och nu har jag gått upp 5 kg. känns rätt pissigt.
    du är inte ensam! Kämpa på!

• Gloriousgirl

Jag nådde ju målvikt, men nu är det liksom förstört... men samtidigt så MÅSTE ju bli friks också och lära mig äta vanlig mat som det är tänkt. Men man måste jobba med huvudet mer än med kroppen känner jag...

Nu vill jag gå ner till 60kg..., och kunna behålla det. Visseligen har jag bara ätit i 1 vecka nu och troligtvis stabiliseras vikten så småningom, men ändå...

Om nån har tips så tar jag gladeligen emot dem.

• Sharleen

Gloriousgirl ... känner precis igen mig. Jag går också upp väldigt lätt och så mår jag pissdåligt. jag tror nog man får räkna med minst 5kg viktuppgång så fort man börjar äta. Man har ju tömt kroppen på alla reserver den har.Så fort den kan så sparar den ju på det igen. Jag
    försöker tänka att nån gång måste man ju börja äta kolhydrater igen, man kan inte undvika den hela livet.

• Sharleen

Vanilj blir jättego med kakao. Ett annat tips är att bland banan och kakao, men banan kanske inte finns kvar?

Svar på tråden cambridge anhängare!