• milly L

cambridge anhängare!

Hejsan! Här är en tråd för alla som går eller tänker börja på Cambridgekuren. här kan man skriva frågor angående kuren, stötta varann och tipsa varann om hur man ska fortsätta leva sunt efter kuren!

Själv är jag inne på min tredje vecka, har gått ner 7kg ungefär. kram kram!

• Svar på tråden cambridge anhängare!
  • Gloriousgirl

Bara man hänger kvar vid kuren kan man gå ner, så jag hejar på dig nu Ann-ie!

Klart du klarar av att gå ner dina 21 kg.

• Eminea

var hos min konsulent idag och hade gått ner 3.5 kg och minskat 2% i fett. Köpt nya påsar för en vecka men tänker äta lite på midsommar.

Hittade det här magra märket DEN GRÖNA SLAKTAREN där allt är max 3% fett, så de köttbullarna ska jag äta på fredag.
    Vågar mig inte på för mycket fett, för då ligger man väl med magknip i stället... :D

Jag är iaf jättenöjd och hoppas jag går ner 2 kg denna kommande vecka.

Ha det underbart i solen nu allihopa

• Mno

Jag fattar inte hur jag ska klara av 15 kilo till!!!! Denna veckan har jag nog inte gått ner något alls känns det som! Vågar inte väga mig på torsdag :o(

Jaja... hoppas det går bättre för er andra!!!

• Brud2005

Go morron!

Veckorapport: 71,5 kg (må 13/6 73,1 = minus 1,6 kg)

Började på 73,1 kg förra måndagen. Har inte gått på ren kur som jag tänkt, utan kombinerad. Det har tydligen gått bra det med, även fast det går lite långsammare då.. Denna vecka är det ju midsommar, så det blir komb. denna vecka också..

Kram Christine

Ps. Ni är så duktiga allihop! :)

• FRU Elli

Hej alltihop! a duktiga alla är som kämpar och ligger i! Nu har jag 9 kg kvar!
    Jag har alltså gått ner 11 kg.
    När jag började på kuren trodde jag aldrig att det skulle vara möjligt, men nu kan jag se ljuset i tunneln!

Mno: kämpa på! 15 kg är inte så mkt, 6 veckor på ren kur unegfär! det klarar du!!

• Mno

FRU Elli:

Jag hoopas du har rätt... men idag känns det som det kan kvitta!!!!
    Jaja, jag ska kämpa på!!!

Kul att det går bra för dig!!!!

• FRU Elli

Mno:
    det kanske känns jobbig nu, men jag hade 20 kg att gå ner förut, så kändes det också mörkt, men jag kämpade och låg i och nu har jag bara 9, ger det bara några veckor så kommer du se en stor skillnad. Det värsta du kan göra är att ge upp, för då kommer du bara bli ännu mer besviken på dig själv.

• Grönöga

Har inte skrivit i tråden innan men jag går på CK. Har mest varit inne o blivit peppad och de funkar kan ja lova!
    Har på 3 v gått ner snart 10 kg. Är de bra? Känns som om ja jämför med de som gått ner samma fast på 2 v. Vet att ja inte ska göra de men de e så lätt hänt.

Vet inte vad ja väger bara hur mycket jag gått ner men ja känner på kläderna att de e väl ca 10 kg kvar till min första målvikt som e 65 kg. Visst kommer ja klara de?!
    Sen ska ja försöka gå ner till 60 som ja vägde när ja var som mest vältränad.
    De e just de att ja en gång i tiden verkligen var fit, magrutor o hela fadderullan! Vill tillbaka dit!

Just nu känns 10 kg nästan oövervinnerligt så peppa mig nu tjejer!

Har inte fuskat en enda gång men vissa dagar vill ja bara skita i allt o frossa!
    De ja e mest sugen på e thaimat o lagar man de själv så e de ju relativt bra mat så de känns skönt.

Första veckan var den lättaste för mig för då var ja så fokuserad men nu ju fler dagar som går så kommer liksom alla minnen på god mat tillbaka! Nån som känner igen sig?

Har varit på en del fester o grillpartys men då har ja suttit där med min vanilj shake (kryddad med kardemumma, prova det e smaskens!).
    Jag e så duktig inser ja egentligen.
    Trodde inte jag hade så mycket övervikt så ja trodde att 2 v skulle räcka så de känns lite sorgset o snopet att de egentligen handlar om 2 månader, på ett ungefär.

Säg att ja e skitduktig så kommer ja bli ännu mer peppad.

Förresten så e alla otroligt duktiga! Kämpa på tjejer!

• FRU Elli

Grönöga:
    Du kan absoult inte vara missnöjd med 10 kg på 3 veckor! det är skitbra! tänk hur lång tid det hade tagit att blui av med dom kilona annars, typ 10-20 veckor!!
    Nu har du bara hälfen kvar, så ge absolut inte upp. det gjorde jag en gång, och tro mig, allt blir bara värre då! kämpa på några veckor till bara så är du i mål! Träna varje dag så år det fortare!!
    kämpa på!

• Bröllopstokiig

JA, det är jättebra resultat Grönöga!! Och jämför dig inte med andra, du har ju gått ner jättemkt på bara tre veckor! GRATTIS!!

Jag känner oxå ibland det där suget efter att frossa, men samtidigt vet jag att det inte skulle bli så mkt till frossande, då jag säkert skulle bli mätt fort. Men jag måste säga att det är duktigt av dig att stå emot frestelser på fester och grillpartyn! Vet inte om jag skulle kunna det..

Kämpa på, du är strax vid mål!

/ann-ie

Svar på tråden cambridge anhängare!