• milly L

cambridge anhängare!

Hejsan! Här är en tråd för alla som går eller tänker börja på Cambridgekuren. här kan man skriva frågor angående kuren, stötta varann och tipsa varann om hur man ska fortsätta leva sunt efter kuren!

Själv är jag inne på min tredje vecka, har gått ner 7kg ungefär. kram kram!

• Svar på tråden cambridge anhängare!
  • SB_Helena

Bra, jobbigt att ha mens om man inte kan ta värktabletter. Ska genast gå och ta en=)

• Mno

SB_Helena:

Idag (min femte dag) har varit för jäklig!!!!! är sugen på allt å så är det lördag :o) vi fick åka till GeKås å köpa en resväska bara för att ha nått att göra och för att bli påmind om varför jag håller på med detta!!!!
    Alla äter gott å grannarna grillar.. man är sååååå sugen! Men jag har ju hållt mig i 5 dagar då kan jag allt hålla mig ett BRA tag tilL!!!!

Jag ska till å börja med gå på ren kur dom första 10 kg, sen får jag se...

åhh... 2.5 kg är väll inte illa????
    Jag hade vart glad i alla fall!!!!
    Grattis! Du kommer klara det!
    Vet inte om jag frågat innan ,men motionerar du mycket oxå????

• Ann-ie

Hej ALLA!!
    Jag är ny här men inte ny med CK.

I måndags började jag på ren kur, så idag är jag inne på dag 6 och hittills har det gått bra. -Visst har det funnits stunder av hunger, men jag har lyckats värja mig mot dessa. Kanske är min självdisciplin bättre denna gång än tidigare.
    Jag har kört ren kur förut (+ "tusen" andra dieter, piller och program) och är likt många andra en "allt eller inget"-person. Jag vet att CK fungerar, jag tycker att dieten passar mig och jag tycker att smaken är god (Nutrilett = blä!!).

Jag har läst alla mail i denna tråd och blivit SÅ inspirerad av er som lyckats och som kämpar. (Känner oxå att jag blivit "beroende" av peppande mail.) Gloriousgirl: du är min förebild för detta!! Fyra månader är en prestation utan dess like! GRATTIS!!!

Jag vägde (hela) 87 kg till mina 167 cm i måndags.. 37 kg för mycket för mig. Men min plan är att till och börja med gå på ren kur fram till midsommar (2,5 veckor). Den helgen får jag äta lite. Sen går jag ytterligare 2,5 veckor à la ren kur för att fortsätta med kombinerad kur ett tag. Sen i augusti kör jag igång igen med rent. Jag hoppas på att komma ner till 80-kilos klassen tills midsommar (men vågar inte hoppas för mkt för att inte bli besviken). Vid 80 kg är det 20 kg kvar till min målvikt, så mina delmål blir varje 5 kg.
    Jag tror att någon här hade en liknande plan med liknande förutsättningar, men jag minns inte nu vem. Och det spelar ingen roll, vi är alla i samma båt.

Hur går det för er som håller på? Milly? Foxy Lady? m.fl.??

Fick några tankar vid läsningen:
    Glorious, du skrev att CK inte säljs av konsulenter till personer innan en hälsoundersökning gjorts. Hur går den till? Jag har inte gjort någon hälsoundersökning, men jag har å andra sidan ca 20 mil till närmsta konsulent, så jag har alltid beställt via nätet. (Men jag har aldrig fått några frågor direkt.) Nåja, började bara fundera på det.. Och Glorious, jag är oxå trött på allas tyckanden hit och dit.

Milly, hur går det nu? När började du (minns ej) och hur lång är du? (inte något du behöver skriva om du inte vill.)

OJ!! Detta blev långt! :-0 Hoppas någon orkar läsa.

Ha en skön lördagskväll!! /ann-ie

• SB_Helena

Ann-ie
    Då är jag den första som hälsar dig välkommen hit=)Det där med hälsoundersökning är ett papper man skriver under som innehåller punkter man ska kryssa i om man har vissa sjukdomar och så. Men jag beställer mina påsar på nätet och där behöver man inte göra det.

• SB_Helena

Mno
    Jag förstår att det är jobbigt. Känner också lukten av grillat överallt=( Men jag står på mig, har jag bestämt så har jag=) Jag är väl nöjd med min viktnedgång jag har mens och då har jag hört att man binder vatten så det kan vara det eller att träningen spelar in, har kört 5 pass den här veckan. Vardagstristessen kan vara olidlig, man försöker komma på saker att göra hela tiden för att inte tänka på mat och annat gott. Men det här klarar vi!!

• FRU Elli

Ann-ie:
    va kul att du också är på cambrigetråden. det är ett jättebra stöd. framförallt när man hör om tjejer som glamoursgirl som gått ner massa.
    Jag är 173 cm lång och väger 75 kg. Och ska gå ner 15 kg (målvikt 60 kg). jag har gått på ren kur i 5 dagar och det går jättebra, är inte alls hungrig eller sötsugen! tänkte gå på ren kur tills jag nått min målvikt, så kanske 6 veckor till eller nått. lycka till!

• Mno

Ann_ie:

Din plan låter ju kanon, du har lite belöningar på vägen!
    Jag tror jag kommer att härma dig! För på midsommar vill jag gärna äta lite. Jag är inne på min 6:e dag idag! Så det är ju lagom med belöning på midsommarafton!

TAck för tipset!

• Ann-ie

Tack snälla för era medd! Känns skönt att vara välkommen..

Söndag idag och jag har klarat helgen! Jag var lite rädd för att det skulle bli långtråkigt och tufft, men det har faktiskt gått bra. Med det fina och VARMA vädret har jag gått extra långa promenader.
    Om några timmar (imorgon bitti) är det dags för min vägning efter en veckas ren kur. Är förväntansfull.. Är rädd att jag nästan har för mkt hopp! Men med tanke på min startvikt och tidigare kuromgångar, så hoppas på 3-4 kg.. Det kanske är för mkt att hoppas på, men så är det.. Något kilo har kommit av, det känner jag på magen, men resten återstår det till vågen att visa..

Håller tummar och tår! Hörs imorgon!
    /ann-ie

• SB_Helena

Ann-ie
    Ja det är lätt att ha höga förvätningar första veckan på ren kur. Fast det tråkiga är att det mest är vätska man förlorar, önskar det vore fettvikt. En del går ner väldiga mängder första veckan, men jag som inte har en övervikt gick ner 2.5 kg så då borde du om du har övervikt gå ner mer. Håller tummarna=)

• Ann-ie

-5 kg för första veckan!! HURRA!!!! Jag är överlycklig och SUPERMOTIVERAD att fortsätta med kuren efter midsommar och med att motionera varje dag fram tills dess!
    Jiipey!!

/ann-ie -
Svar på tråden cambridge anhängare!