• milly L

cambridge anhängare!

Hejsan! Här är en tråd för alla som går eller tänker börja på Cambridgekuren. här kan man skriva frågor angående kuren, stötta varann och tipsa varann om hur man ska fortsätta leva sunt efter kuren!

Själv är jag inne på min tredje vecka, har gått ner 7kg ungefär. kram kram!

• Svar på tråden cambridge anhängare!
  • Zarastro

har nu gått på Cambridge rena kur i snart 3 veckor och måste säga att jag mår toppen. Efter en svår trafikolycka -99 så har jag blivit sittande och inte kunnat träna som jag gjorde innan, detta blev ju som ni förstår en ökning i vikt och allmän ohälsa ända fram tills nu.
    Mitt blodtryck har sjunkit, mina knän klagar inte längre, ja det märks till och med skillnad på mina torra fötter för kroppen får tid att reparera sig istället för att smälta den där sista nattmackan.
    Jag har gått ner nästan 15kg nu och har 10 kvar men känner att nu så har jag hela sommaren på mig med hjälp av en kombinerad kur, det känns lite roligare om man får vara med och grilla *S*

Kämpa på och håll i för ni skall veta att det är värt det.

• FRU Elli

Zarastro:
    vilket fantastiskt resultat, både på vågen och för din hälsa. jag ahr också gått åp ren kur i tre veckor nu och ska väga mig imorgon. är väldigt nervös, jag kommer bli så besviken om jag inte gått ner nått den här veckan. håll tummarna!

• FRU Elli

startvikt: 76 kg, Målvikt: 58 kg

första veckan: -5kg
    andra veckan: -2.1kg
    tredje veckan: -1.5kg

är det någon annan som också upplever att ren kur går långsamt!?

• Eminea

Här går det framåt... *tack o lov*
    Har gått ner 7 cm till sen jag mätte mig i måndags eller tisdags.

men min midja är den som försvinner fortast, och jag är så smal om den nu att jag ser ut som en flaska Bailey´s. Är 70 cm runt midjan men resten av kroppen är kvar ;)
    Nu är det iaf bara 11 kg kvar. Ska ta 2 veckor till efter det här sen blir det nog kombinerad.

• Mno

Åhh.. nu kommer det gå långsamt för mig! Jag ska äta ett mål dagligen ocg dricka 2. Min konsulent stänger i en månad å jag har inte råd att köpa för 4 veckor direkt... men sen kör jag på igen i augusti!!!!!
    Huvudsaken är ju den att jag fortsätter att gå ner!

• FRU Elli

Mno:
    kan du inte köpa av någon annan konsulent da? via internet, så får du det som postförskott. Verkar ju lite synd att behöva bryta "ren kur" för att konsulenten har sommarledigt.

• Eminea

Inte så kul när man vart så duktig och sen fuskat.... Åt lite igår för att jag skulle dricka, men de 2 ölen var inte värda att gå ur ketos för det.. lite deppig är jag att få börja om på ny kula... hoppas att jag inte förstört alldeles för mycket nu bara.

• FRU Elli

Eminea:
    jag misslyckades idag också. tråkigt, men jag tar det inte så allvarligt. har gått ner 16 kg sammanlagt och hade sju kg kvar innan jag fuskade. vet inte hur mkt jag komemr gå upp. Men det är bara att ta nya tag!
    om jag var du skulle jag inte oroa mig, dra nytta av det istället. fråga dig varför du fuskade och vad du kan göra för att undvika det nästa gång.

• Lonona

Hejsan Alla!

Ja e helt ny på det här å ska snart börja en ren kur.. har läst det mesta ja kommer över som handlar om CK men ja har en liten fråga: Vilka smaker är godast?
    finns ju så många att välja på å det känns tråkat om man lyckas beställa dom som e mindre goda..
    Är det nån som har några favoriter?

• Eliisa

De jag har provat hittills är:

Kakao
    Kakao med mint
    Kycklingsoppa
    Jordgubb
    Vanilj
    Capuccino

Kakao och kakao med mint är mina favoriter, särskilt om man blandar dem med lite krossad is så att de blir iskalla. Jag brukar inte gillar mintchoklad (i så fall bara någon bit), men den här drickan gillar jag.

Kycklingsoppan fick jag inte ner. Den var vidrig! Och då försökte jag ändå krydda den med alla kryddor jag hade hemma.

Capuccinon var också jätteäcklig. Men det är nog framför allt för att den är så söt. Jag dricker kaffe med mjölk i vanliga fall, och kaffe med socker får jag inte ner. Jag försökte även blanda den med lite kaffe för att få bort lite av det söta, men det funkade inte.

Jordgubben tycker jag också är för söt och kvalmig, den fick jag knappt ner.

Vaniljen är också jättesöt. Men jag tänkte prova att krydda den lite med kanel och kardemumma, så kanske den blir lite godare.

Svar på tråden cambridge anhängare!