• milly L

cambridge anhängare!

Hejsan! Här är en tråd för alla som går eller tänker börja på Cambridgekuren. här kan man skriva frågor angående kuren, stötta varann och tipsa varann om hur man ska fortsätta leva sunt efter kuren!

Själv är jag inne på min tredje vecka, har gått ner 7kg ungefär. kram kram!

• Svar på tråden cambridge anhängare!
  • Mno

AJAJAJ!!! Nu har jag fuskat! Fast det hade jag ju redan bestämt! Men jag har ändå dåligt samvete.
    Men i alla fall på tisdag börjar väll det jobbiga igen!
    Men jag har bara 4-5 veckor kvar som jag ska köra på ren kur... så det är ju underbart!

Hur går det för er andra?????
    Jag har kommit i mina vita byxor och min kjol, jag är överlycklig!!!!

• FRU Elli

Mno:
    jag har också ungefär 4-5 veckor kvar på ren kur. Nu väger jag 68,5 kg och vill ner till 59kg-60 kg. Jag har hållt på med ren kur i 2,5 veckor och gått ner 7-8 kg.
    Hur många kg har du kvar till din målvikt?

• Ann-ie

Hallå alla!
    Midsommarhelgen kom och gick och OJ va gott det var med mat!! Kändes därför inte särskilt motiverat att börja med ren kur idag.. Men jag gjorde det! och ska hålla mig till kuren drygt 3 veckor till.
    Trots helgens matintag, så visade vågen + 0,5 kg för den gångna helgen, vilket är helt OK med tanke på helgen, tycker jag.

Hade tänkt motionera (ta en promenad) ikväll, men vi fick besök så då gick det bort. : / Nåja, det är ju trevligt med besök. Grejen var bara att jag hade väntat hela dan på det, eftersom vi nu har en 8 veckor gammal valp här hemma (en cocker spaniel) som inte kan ta långa promenader eller vara ensam. Så då hade jag väntat på att sambon skulle komma hem från jobbet, där vid 20.30, och sen ta min promenix. Nåväl, jag får ta en tur imorgon istället och testa på dan om det funkar att bära på lilla Doris. Då får jag in lite styrke samtidigt!

Mno och Fru Elli: vi fixar detta!! Även om jag har lite längre till mitt mål än vad ni har, så SKA det gå vägen denna gång!! (Försöker peppa mig själv..)

Natti natti!/ann-ie

• Gloriousgirl

Nu tjejer har jag börjat äta... ojoj. Men idag mår jag jätteilla!! Har ALDRIG varit såhär mätt, känns som att jag snart sprängs. Kunde inte få i mig frukost alls idag och lunch känns mäkta avlägset...jag äter ju CK till frukost och lunch ändå, men 1 mål mat borde man ju få i sig... men just nu mår jag bara kass....

Känns som jag gått upp alla kilon igen.

• Mno

Fru Elli:

Jag har ca 10-15 kg kvar.. å jag hoppas att det bara tar 4-5 veckor till!!!! Men det ska fixa sig!!!
    MEn med motion och träning så ska det fixa sig!

Ann-ie:
    Hur mycket är det du vill gå ner??
    Självklart så ska vi fixa detta!! Vi får komma in här å peppa varnadra! Då går det!

• Eminea

Har nu kört 2 veckor ren kur förutom midsommar. Var och vägde mig idag och har sammanlagt gått ner 5,3 kg, så jag är riktigt nöjd.
    köpte för en vecka till. Tar en vecka i taget även om jag inte tycker det är svårt. Men min fettprocent hade gått upp 1%, konsulenten sa att det kan vara att jag inte tränat denna vecka som vart.

Ja ja... nu är det bara 13 kg kvar iaf och det är mycket skönare, dessutom börjar folk i min omgivning se det :)

Har även gått ner 23 cm i omkrets. Fick ett par byxor förra lördagen som jag inte kunde ha då, men som jag nu haft hela dagen *överlycklig*

Jag hoppas på att ha gått ner 2,5 kg till nästa måndag.

Hoppas det går bra för er tjejer.

• FRU Elli

Mno:
    japp, det är bara att köra på tills man nått sin målvikt, jag har ungefär 8-10 kg kvar. vet itne hur lång tid det kommer ta, men det får ta den tid det tar. cambridge är ju endå den snabbaste vägen.

• Mno

Gloriousgirl:

Åhh... GRATTIS!!!! Vad kul för dig!!!!
    Hur mycket väger du nu när du nått din målvikt???
    Jag läängtar tills jag får börja äta.. tugga! Men förhoppningsvis har jag inte så många veckor kvar....

Åhh, än en gång GRATTIS!

• Gloriousgirl

Mno: Nu väger jag 65kg, min målvikt. Jag kanske går ner mer då jag bara byter ut 1 mål mot vanlig mat så att säga, men äter resten CK.

Jag åt för stor portion på måndagen så jag var proppmätt i 24timmar....haha... sen igår på kvällen åt jag ½ färskpotatis och i liten skiva lax....jättegott var det, men jag blev MÄTT på det...otroligt.

• Ann-ie

Mno: jag har 20 kilo att gå ner, till 60.

Gloriousgirl: Ja, det var otroligt! Att bli mätt på en halv pottis och en skiva lax.

Jag tjuvvägde mig i morse och min analoga våg (vet inte om det är en analog, men den är inte digital iaf) visade först 79,5 kg.. Men så gick visaren till 80 kg. -Men oavsett! så blev jag bara SÅ glad över att jag snart, snart är i 70-kilosklassen! Och att jag gått ner 2,5 kg utan att ha motionera något gör mig oxå glad, och förvånad. GLATT förvånad! Känner mig SÅ motiverad att ta en lång promenad nu..

Svar på tråden cambridge anhängare!