• Gumsigos

Kristianstad Brudarna!

Hej allihop!

Jag går här hemma o bubblar av glädje, tudilodilo :D

Känns som om vi tagit ett jäääätte stort hopp framåt. Nu kan jag äntligen börja planera lite mer. Floristen o ja kom bra överens och vi förstod varandra bra. Gubben tyckte hon va för framåt o nästan hispig. :) Men hon förstod va ja mena, när jag förklara mina färger på klänningen och vad jag ville ha för nåt i buketten.

Min-Ah det va Marita vi pratade med när vi va på Gittes.

Ska jag va ärlig hade jag kunnat spendera några dagar i ystad efter bröllopet. En liten minisemester. Därifrån kan man ju åka till Polen över dan eller Tyskland om man vill. Gå en runda eller två i stan och mysa, eller bara ligga på playan och sola. :)

Jag sa det till gubben i går att jag älskar den stan så jag hade kunnat flytta ner....:D men han nöjde sig med att ha en stuga där... :D det säger jag inte nej till. :)

Nu ska jag ta tag i de där gardinerna igen, kom aldrig loss i torsdas kväll när han va iväg. Går mig själv på nerverna av oro när han är ute o roar sig. Alltid rädd att nåt ska hända :(

Nån som vill snacka, så finns ja på messen ;)

• Gumsigos

Jag tänkte göra ett album på vår sida med bilder från våra BT-träffar. Om det är någon som inte vill vara med kan ni väl säga till så slipper ni.

• Gumsigos

Hej Min-Ah Hur e det med bröllopsnerverna? ;) Hur går det med klänningen? Har du provat den igen, börjar den närma sig klar?

• Gumsigos

Vilka va det? Va trist, brukar väl va så tyvärr. När man väl hittat nåt man gillar, vad som helst, så försvinner det! :(

Sitter o kollar igenom bilderna, ni kan strax gå in och se dem. Säg till om det är nåt ni inte vill ha me så tar jag bort dem.

groups.msn.com/KlasoJennyGranberg

• Gumsigos

Tack så mycket Min-Ah

Det kommer alldeles strax fler bilder. :)

• Gumsigos

Har inte hunnit lägga upp de andra bilderna än men det kommer.

Nu när vi vet var vi ska va (tror jag ;)) så blir jag också sugen på att ha tipsrunda. Festlokalen/restaurangen ligger på gamla regementet i Ystad och ligger liksom lite avstängt, så där går liksom inte vem som helst o rycker ner lapparna tänkte jag. Ungefär som på högskolan här i stan.

• Gumsigos

Kan ju vara skönt för gästerna att få sträcka på benen.

Min-Ah har ni buffé eller vad?

Vi pratade lite om att ha både och. Först sittande förrätt och sen buffé för varmrätt. Men det känns ju lyxigt med sittande servering...:)

• Gumsigos

Nä det måste va kämpigt, att inte veta, så kort in på.

De kommer att fixa all dukning, och även servetter, vitt linne. Resten kan vi ta hand om. Men frågan är var vi ska va, om vi ska bara va på bottenvåningen, eller bara ovanvåningen eller bådadera...

På ovanvåningen finns runda stora bord, med plats för 10 vid varje (men det blir trångt). Nere finns fyrkantiga avlånga bord. Kan även ta ner runda om det behövs. Där finns också baren och plats för speleman och DJ. Ni kan väl kolla på bilderna o komma med lite tips. Vet inte om vi ska ha honnörsbord o sånt. Ingen traditionell placering, går inte.

Nu när vi sett allt igen känner nog båda att vi vill ha med dem gamle. De missar så mycket fint.

Samtidigt känns det tråkigt, syrran kändes otrevlig när jag bjöd henne o gubben till Gubbens fest. Speciellt när det gällde kuvertavgiften. Inte kul...:( o hon ska va en av värdparen! En liten chans att komma varandra närmare, men men...

• Gumsigos

Hur går det med korven Min-Ah?

Nu har vi bestämt oss för att ta med gamlingarna på festen också. Det blir några lappar dyrare men så får det bli. :) Så blir det väl inga sura miner.

Vi kände att några av dem skulle missa alldeles för mycket fint. Nu blir vi 26 sällskap, och 58 personer inkl oss.

Blir ju genast lättare med inbjudningarna också. Sen får jag väl ta mammas "tyck synd om oss verser", de tråkmånsarna.

Hur går det för er?

Kan man ha både kryss och tips runda eller det blir för mycket? Jag blev sugen på båda.

Ligger alla på stranden idag? :D

Svar på tråden Kristianstad Brudarna!