• Kina, brud 11/6

11 juni 2005

Jag vet att det fanns en tråd här för oss med 11 juni som bröllopsdatum, men jag hittade den inte så vi kan väl skriva här nu va?

Hur går det för er med planeringen? Igår ringde jag till Hellkes som sa att de skickar våra vigselringar så att vi har dem i dag eller i morgon.Det ska bli spännande att se hur de blev.

Ringde precis till vår fotograf och hörde lite om fotograferingen inför bröllopet samtidigt som jag avbokade en fotosession med vår yngsta dotter. Hon har nämligen ramlat och skrapat hela ansiktet i asfalten så att hon nu har sår på näsa, panna, läpp och haka. Hon verkar inte känna något av det nu, men igår var hon ledsen, stackars liten

Vi får hoppas på att det läker till bröllopet, men om inte får det ju bli som det blir - ett minne för livet kanske?

• Svar på tråden 11 juni 2005
  • Kina, brud 11/6

Hippad, hippad, hippad!!!

Jaha ni tjejer! Då har även jag blivit hippad och det rejält!

I lördags var vi på dop kl.12.00 och när jag och mina döttrar kom ut från kyrkan står det en man bakom hörnet och filmar, efter en stund ser jag ju att det är våra killkompisar som jag tror ska hämta min blivande, men tji fick jag! Det var mig de skulle hämta!

Jag blev iförd en overall, stooora stövlar och en hjälm samt svart färg i ansiktet, därefter fick jag åka och svetsa och köra truck - kul!!! Efter detta fick jag sätta mig på en buss, alldeles själv, och när jag klev av bussen stod tjejerna där och tog emot mig! (De hade ju tagit min sambo och gjort grejer med honom! samt satt honom på bussen till grabbarna!)

Nu fick jag tvätta bilrutor, i regnet, vilket förstås var en rolig grej, sedan åkte vi blöta hem till en av tjejerna och duschade. Jag blev till en rock-groupie och fick vara med på sexparty.

Vi sammanstrålade med killarana sedan då vi åt tillsammans och festade tills det var dags att åka hem. En otroligt rolig och välplanerad hippa/svensexa!

• 11 juni 2005

Hippat här också!!!
    SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ suveränt!

Först kläddes jag med värsta munderingen såg ut som en prostituerad - bortsett från luciakronan med morötter. När skylten med "kyssar 1 kr" dök upp framför magen på mig blev jag riktigt besvikenb - tyckte de verkligen att detta var kul - mina vänner. Det visade sig att då fotosessionen var över hemmavid fick jag byta om till normala kläder...

Sedan spa med massage och pedikyr - sååååååå skönt. Mer skumpa och lunch - sedan fick jag guida i gamla stan (jag är väldigt histiorieintresserad så det var verkligen personligt anpassat), drinkar på gondolen och middag på Winjas ost och vinbar. Där hade de små presenter som jag skulle gissa vem som hade givit vad - från personliga upplevelser bak i tiden - kalas. En väninna hade intervjuat min blivande och nu var frågan hur väl jag kände honom...

Eftersom vi ska åka på brölloopsresa till italien och är vinintresserade var temat på vinerna just italien - en liten blindprovning - jag var kass på att gissa vad som varvad - men priserna hade jag bra kläm på...

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ KUUUUUUUUUUL!
    Jag har helt enkelt guldvänner!

• Kina, brud 11/6

Ja, visst har man guldvänner, vilket jag hela tiden talade om för dem i lördags!

Det var otroligt kul, men nu är det skönt att kunna koncentrera sig på bröllopet!

• Ö bröllop

Hämtade ut Ringen i lördags . Den är såååå fin. Kan knappt vänta de 12 dagarna som är kvar. Känner ett konstigt lugn. Jag borde vä bli mer nervös ju närmare vi kommer? Nu hoppas jag bara att alla får vara friska och att det inte ska spöregna.

Vad skulle jag ha gjort utan BT. Sitter ju så långt ifrån händelsernas centrum och familj. Ni är ett stort stöd brudvänner.

• Emlu

Hej tjejer!

Grattis till er som blev hippade i helgen, jag fick min andra hippa i fredags, jag belv kidnappad på jobbet och sen var det olika uppdrag och ombyte innan jag blev slussad till vännerna som stod och väntade på Djurgården. Picknick där och sedan femkamp på grönan, uppträde plus uppdrag att åka den värsta attraktionen vilket jag gjorde med glädje. Det hela avslutades med grillkväll och massa drinkar. Hel kul!

Tummen upp för alla fina vänner!

• Norrbottensbrud

Vad trevligt att de flesta verkar ha blivit hippade. Man får sig verkligen en påminnelse om vilka underbara vänner man har.

När det gäller nervositeten inför bröllopet, så har den helt klart satt igång för min del. Gräver liksom i magen nästan hela tiden. Är inte nervös för vigseln eller att jag gifter mig med fel person. Det som gör mig nervös är planeringen, tiderna och att allt ska klaffa. Jag är något av en kontrollfreak och att inte själv kunna hjälpa eller fixa något under bröllopsdagen känns helmärkligt... Man får helt enkelt försöka planera noggrant nu så att inget går snett. Lättare sagt än gjort...

• Sandflickan

har också blivit hippad! man älskar verkligen sina vänner då!

nu ska jag prova klänningen, och det om något gör mig nervös.

Roligt att höra om allas äventyr. Och så dansar vi alla sol-dansen brudar!

• Emlu

Så är det knappt 11 dagar kvar...
    Berätta , vad har ni kvar att fixa med?

Denna veckan har vi följande på schemat:
    Slutlig provning av klänning, ev justering
    Öva vals
    Slutföra festprogrammet
    Toning av håret
    Provsminkning

• 11 juni 2005

Denna VAAAAAAAAAAAAAAAALS!! Vi gick på kurs i mars har inte övat sedan dess - nu kan vi bara röra oss i sidled....

Kvar är mao valsträning.
    Justering av kläder...
    Inköp av vinröda kaffeservetter - var, var, var????
    Fixa iordning gästpresenterna.
    Hämta ut ringarna - hur sjutton lång tid kan graveringen ta???
    sedan är det inget mer förrän dagen före....

smyckning, dukning etc av bygdegården...
    baka snittar
    kolla att brudbuketten och tärnbuketten är som den ska och frakta blomsterarr. till festlokal....

• Ö bröllop

Det blir nog ingen vals för oss. Har inte övat sedan studentbalen (9 år sedan). Vi dansar inte i övrigt heller så det känns ej helt självklart med vals.

I övrigt är det kvar att skriva ut programmet till kyrkan, beställa murgröna till dekoren, köpa presenter till tärnor och marskalk. Lite smågrejor tillkommer väl i sista stund oxå.

Ohhhh va kul att det snart är dax.

Svar på tråden 11 juni 2005