• Kina, brud 11/6

11 juni 2005

Jag vet att det fanns en tråd här för oss med 11 juni som bröllopsdatum, men jag hittade den inte så vi kan väl skriva här nu va?

Hur går det för er med planeringen? Igår ringde jag till Hellkes som sa att de skickar våra vigselringar så att vi har dem i dag eller i morgon.Det ska bli spännande att se hur de blev.

Ringde precis till vår fotograf och hörde lite om fotograferingen inför bröllopet samtidigt som jag avbokade en fotosession med vår yngsta dotter. Hon har nämligen ramlat och skrapat hela ansiktet i asfalten så att hon nu har sår på näsa, panna, läpp och haka. Hon verkar inte känna något av det nu, men igår var hon ledsen, stackars liten

Vi får hoppas på att det läker till bröllopet, men om inte får det ju bli som det blir - ett minne för livet kanske?

• Svar på tråden 11 juni 2005
  • ELA

Mina "bäbisar" är 17, 9 och så den lille som är 5 månader snart...
    Ja, vi börjar nog också se oss "färdiga" med planeringen. Det är nog bara bordsplaceringen kvar att fixa och ändra lite i vår presentation i vigselprogrammet då..(baskade sena osare!!) Underkläderna var ett pyssel att hitta! Har aldrig köpt dyrare trosor någonsin!! Kommer nog aldrig göra det igen heller...485,- för ett par string!!! Alltså fatta vad dom kan ta betalt - sanslöst! Men dom e ju fina...=0)

• Kina, brud 11/6

ELA: Wow! Nästan 500 spänn för ett par stringtrosor, tja ved tyget kostar/m Nej, men hittar man något som man verkligen vill ha så visst, fast jag har nog svårt att tänka mig ett par trosor för så mycket, hoppas att de var fiiina

Eftersom jag har stor byst och är ganska liten , har 75 D, eller DD, är det mycket svårt att hitta en BH som är fin och utan breeeeda axelband som inte ska synas under klänningen så att säga. Men jag ska åka in till Örebro och Twilfit i helgen för att försöka igen...

• ELA

Kina, brud 11/6: Vi har samma storlek du och jag. Kan lova att det inte är det enklaste att hitta. Jag köpte en torselette och till den var det ju naturligtvis de dyraste trosorna man kunde hitta. Men som sagt det går ju rätt mycket tyg då...=0). Sen tror jag nog att man kommer nog inte tordas använda dom mer än just den dagen - sen får dom väl ligga till nästa bröllopsdag...

• 11 juni 2005

Kina, brud 11/6 - presenterna är kvar - vi tänkte Moet Chandon piccolo till tärna marskalk, toastmadadame och kyrkvärdar men sedan vet vi inte riktigt- någon forma av smycke till tärnan kanske - kruxet är att hon tål bara guld och har ganska mycket redan nu...hmmmm

• Sandflickan

Jag ska köpa smycken från Pilgrim till mina tärnor som present! Finns ju så mkt för alla smaker där.

För övrigt så var vi o provåt menyn i måndags och jag blev helt chockad när servitören sa:
    - Ja, sen när ni gifter er om tre och en halv vecka så kommer vi att.. bla bla bla..

Jag var tvungen att avbryta honom och sa: - - Förlåt men vad sa du?

- Jo, jag sa det att när ni gifter er om ca tre veckor då kommer vi att göra si o så....

Jag kunde bara inte fatta det, plötsligt gick det upp för mig hur nära det var!

• Kina, brud 11/6

Med risk för att låta dum: vad är en torselette? Någon slags korsett? samt vad är Moet Chandon piccolo för något? Champagne kanske?

Jag är inte ute i svängarna så mycket känner jag...

• Kina, brud 11/6

Ja, snart är det bara tre veckor kvar!!! Iiihhhh, vad härligt!

• 11 juni 2005

Aaaa Moët- Chandon menade jag - champagne i microstorlek ca 16-20cl per flaska kostar ca 99 kronor!

• ELA

Torselette är precis som du trodde en slags korsette. Vet inte skillnaden, men tydligen finns inte korsetter att få tag på så enkelt längre utan alternativet är som sagt torselette...himla tjiggigt! Den håller in och trycker upp där det behövs - kunde nog behöva den till vardags åxå...=0D

• Sandflickan

Hej alla!

Tre veckor idag! Vad tror vi om vädret?

Svar på tråden 11 juni 2005