• Vero

Majbrudar 2005 del4

Några är vi fortfarande som ska gifta oss den här månaden och i alla fall jag vill gärna prata lite mer med er andra, även ni somhunnit gifta er redan!

Så jag startar heltenkelt en tråd till och hoppas att ni andra hänger på.

Här är länken till den gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m926532.html

• Svar på tråden Majbrudar 2005 del4
  • Fia76

Här är jag också!! Sitter och printar festhäften...jättekul!
    Nu tror jag att jag har det mesta under kontroll.
    E bara nervös att jag ska ramla i kyrkan och sånt fjant. Det enda som inte är helt klart nu är ju festhäftena då som ska fästas ihop efter ikväll och göra i ordning lite musik till festen.

Har alla ni gjort egna häften till kyrkan??
    Tror inte jag kommer hinna det...
    /Fia76

• snart brud.

Hallo töser.
    Nu blir jag hämtad om en liten stund, ska på hippa idag.
    Det känns lite nervigt, men samtidigt väldigt kul.
    Jag litar fullständigt på henne som fixat detta, men satt och pratade med sambon nu vid frukostbordet och han sade att det var tur att jag inte visste vad som skulle hända och att om Gitte skämdes, ja då var det allvarligt.
    Och jag vet att om Gitte skäms, då bådar det inte bra.
    Men jag längtar efter att denna dagen ska ta slut så jag kan skriva här sen.

ha de gott alla tjejer, nu går jag.

• jazzkatten

fia 76

Vi håller också på med våra program, både till vigseln och till festen. Min skrivare är lite seg så jag sitter mest och trummar med fingrarna medan jag vätar på utskrifterna.
    Det känns faktiskt som att vi börjar få koll på det mesta, det jag oroar mej för är att det ska bli spöregn, för det är så mycket som vi måste ändra då...fotograferingen som skulle vara utomhus, fördrinken utomhus, spelmän utanför kyrkan mm mm, men det går ju tyvärr inte att styra över. Sen är jag orolig att jag inte kommer kunna sova en blund natten innan...vilket jag förståss inte kommer kunna eftersom jag är så orolig över att inte kunna sova ;-D

• Ejlis

JK:
    Ang. att inte kunna sova natten innan... Jag är kvällspigg och morgontrött. Kvällen innan bröllopet lade jag mig vid 1, bara för att jag visste att jag var tvungen.. När klockan ringde 6.00 var jag pigg som en mört. Sedan var jag i gasen hela dagen till ca 1 på natten när vi somnade. Oroa dig inte!! (Jag drack iofs ingen alkohol, för att jag ville vara "med" hela tiden.)

Ang. skrivare:
    Jag skulle printa festprogrammen på fredagen (puckat, jag vet..) och när alla 80 kopior av de 5 första bladen (av 6) var printade gick skrivaren sönder. Jag menar GICK SÖNDER. Det kom ut en plastbit med sista papperet och sedan hände inget mer... Som TUR var hade vi fixat en fotoskrivare ett par dagar innan, för att printa tackkorten med, så det löste sig. Men, HA GOTT OM TID om ni skall printa själva, så att det går att ordna om något går snett.

• Ejlis

Javisst ja!!
    Vi har ettårig förlovningsdag idag!
    Och imorgon fyller min man 30 år.
    Idel kalas mao.

• Cotterpin

Åhh, hade en provning av klänningen precis (eller nja, underklänningen bara..) med underkjol och jag är såå nöjd! Och sambons blickar sa att han var det med!
    Skall testa allt (rätt underkläder och så med) i veckan får att se att allt faller som det skall efter jag har strykt den med :)
    Anners har vi fått klart bartender och serveringspersonal, nästan all mat och dricka är inhandlat/färdigt med.
    *har säkert glömt något*

• Rainred

hej på er alla! här har ni FRU Jansson, är helnöjd med vår bröllopsdag igår trots det regnade så var det UNDERBART! Jag skriver berättelse senare till er som är nyfikna! Om nån timme ska vi åka på vir första bröllopsresa!
    Kram puss på er alla

• Ejlis

Fru Rainred Jansson:
    GRATULERAR!!
    Trevlig resa! (Vart går den?)

Skall bli kul att höra din berättelse senare.

• jazzkatten

Ejlis:

Japp vi ska printa hela kvällen idag Har nämligen varit med om det förr att skrivaren pajat mitt i ett kritiskt ögonblick...när vi skrev ut inbjudningarna som vi skulle skicka på alla hjärtansdag. Då stack vi och köpte en ny. Insåg att det var billigare att köpa en helt ok skrivare än att lämna in på färgkopiering eller tryckeri. Vi kommer även använda skrivaren att göra tackckorten med.

Man får nog en extra kick på bröllopsdagen vare sej man sovit eller inte natten innan.

Fru ejlis, har du några mer goda råd att ge oss oerfarna brudar?

• Ejlis

Kära fröken JK:
    Jag tror att jag hasplat ur mig alla mina goda råd för stunden.

Svar på tråden Majbrudar 2005 del4