• Vero

Majbrudar 2005 del4

Några är vi fortfarande som ska gifta oss den här månaden och i alla fall jag vill gärna prata lite mer med er andra, även ni somhunnit gifta er redan!

Så jag startar heltenkelt en tråd till och hoppas att ni andra hänger på.

Här är länken till den gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m926532.html

• Svar på tråden Majbrudar 2005 del4
  • Bröllopstokiig

Aha...så det är här ni är!

Vad fina ni var...ni som redan gift er!
    Ejlis, det blev ju super fint med pannsmycket och bluebellbuketten!! Hur känns det att vara fru?

Jag har 8 dagar kvar!!! Men nu börjar bitarna falla på plats och jag börjar nog förstå att det är på riktigt. Känslorna har växlat mellan att känna småpanik över vad jag har gett mej in på, till euforiska känslor och på något sätt nyförälskelse. Det är så ofattbart att jag ska få gifta mej med den ende mannen som jag vill ha i hela världen!

• jazzkatten

Oj..skrev fel..9 dagar kvar menar jag...

• jazzkatten

Ingen som hört hur vädret kommer vara nästa lördag då?! Men det är väl för tidigt att förutspå...

• Li_Ni

Ja, nu är jag oxå Fru. Känns mycket märkligt att helt plötsligt skulla presentera sig med nytt efternamn...

Vi hade en helt fantastisk bröllopsdag med strålande solsken hela dagen (tidigare i veckan såg det ut att som att det skulle bli typ 6 grader varmt och heldagsregn.)

Kan hålla med de andra om att det här är något av det bästa jag gjort i hela mitt liv. Underbart när man tittar på bilderna så här i efterhand!

Skulle vilja ge ett litet gott råd så här i elfte timmen till er som ännu inte gift er:
    Se till att äta något under dagen. Själv hade jag ingen aptit alls på morgonen (äter aldrig frukost direkt när jag stigit upp) och hade med lite Risifrutti o mackor till frisören men så här i efterhand inser jag att jag skulle haft med ännu mer sådant "lättätet" - när vi stod framme vid altaret kurrade min mage så jag trodde att ALLA hörde det. Ta t.ex med några bananer och tryck i er innan ni går in på champagnen.

• Piah27

Tack raskan
    för underbara nyheter om vädret...
    Ska oxkså gifta mig nu på lördag och har varit en aning nervös för regnet... ska åka häst och vagn till fest lokalen och det känns inte roligt om det skulle regna. Och jag tror inte att det är roligt för gästerna att ta mot oss när vi kommer ut från kykan om det skulle komma hagel som det har gjort idag.

• Ejlis

JK:
    Det känns underbart att vara gift!! Jag håller med magy "Faktiskt den bästa dagen i mitt liv, hittills även om det låter som en klyscha."
    Jag hade aldrig kunnat föreställa mig den enorma LYCKAN från att gå in i kyrkan till vi stod utanför på kyrktrappan. Jag skall också lägga in en berättelse under "Gifta".
    Pannsmycket var en succé! ALLA kommenterade det, men INGEN sa något om buketten.

Jag säger som Li_Ni ovan: se till att äta! Även om man inte är hungrig så behöver man äta. Min tärna proppade i mig mat hela dagen! Suveränt!! Fick liiite migränkänningar vid middagen, men tärnan fiskade upp en migräntablett och så försvann det!

Ha en UNDERBAR DAG!!! Glöm inte att stanna upp och SE allt och alla som ni får uppleva (ja, _uppleva_ människorna: de kommer att vara bräddfyllda av kärlek till er!)

• saris maj 2005

Jazzkatten och ni andra som gifter er den 28:e!! Hur känns det. Det är först nu jag börjar fatta att det bara är 9 dagar kvar :) IIIiihh...
    Hoppas det hinner bli något varmare.

Tack Ejlis för att vi fick se fina kort. Ser fram emot att läsa mer om din dag. Tack för råden.

Kramar till alla

• Lady L

saris maj 2005 - vi gifter oss ocksa den 28 maj och jag langtar, men borjar samtidigt bli valdigt nervos. Jag har precis fatt festprogrammen fran tryckeriet och de blev jattebra. Typiskt nog sa ringde tva av mina vanner och sa att de inte kan komma...suck, nu nar programmen var fardiga och allt.

Vad har du kvar att gora?

• MiaZ

STORT GRATTIS! till alla ni som nu har blivit gifta :)

Själv är det mindre än 48 timmar kvar, känner mig något stressad och kan inte fatta att det verkligen är dags om mindre än 2 dygn!!!!!!
    har ju så mycket kvar att göra oxå, så typiskt mig.
    Idag har jag iaf varit i Jkpg och handlat lite presenter och en tiara, läsk och snacks å massa annat som behövs till festen.

• jazzkatten

Saris

Jo här är det pirrigt värre. jag måste springa på toa så fort jag tänker på bröllopet. Fick tyvärr veta att prästen inte kunde öva med oss när vi hade bestämt...så nu får vi improvisera det ska nog gå bra ändå, men det hade ju varit skönt med en genomgång av akten. Tärna och bestman kunde ändå inte vara med och öva, så det var bara för vår skull i s f.

Ska/har ni övat i kyrkan innan?

I morse satt vi och övade på att säga "löftena", vi blev så generade och bara satt och fnissade. undrar hur det känns att säga det i kyrkan inför präst och hela vänskapskretsen?

Ikväll ska de visst ha premiär för 10-dygns prognoser på TV... VILKEN TUR!!

Kramar J.K.

Svar på tråden Majbrudar 2005 del4