Absolut torr
Hej, jag undrar vad den kostar samt om den funkar?
Hej, jag undrar vad den kostar samt om den funkar?
Babii:
Funkar det fortfarande? Nyfiken
Hej alla. den funkar än, har inte svettas en droppe på snart 1 vecka :D kunde inte blviit bättre.
Vad kul!!! Glöm bara inte att göra om proceduren igen efter ca en vecka.
Det är lite olika hur ofta man behöver göra det, mig tar det just en vecka.
klangling, ja det är underbart :) jag ska göra om proceduren ikväll hade jag tänkt, hoppas den fungerar lika bra nu :D
hej alla min kille använder absolut torr men ja håller på att bli tokig på honom. Han gör som de står att man ska göra innan han tar på de men ändå hoppar han omkring i sängen på kvällen..han har så ont att de blir olidligt för mej att se på men ändå envisas han med att ta på de för han lider så otroligt mycke av att svettas..han luktar inget alls men de syns att han svettas.Tänkte om de är någon som hade några råd till mej om hur han ska slippa smärtan.
det gor skitont om man fortfarande ar fuktig nar man tar pa eller om man borjar svettas medan det ska torka.. han kan vara overkanslig.. min fd pojkvan fick exem i armhalorna, oj vad han led..
Konstigt att det är så olika. Jag provade det och fick den fruktansvärda klådan som flera har beskrivit, det kliade så jag blev galen, huden sprack, det sved och jag svettades precis lika mycket som förut. Ingen hit för mig alltså. Men det verkar ju funka för en del.
Hej, ja det är väll väldans konstigt att det skiljer så mycket.
Jag är iallfall supernöjd med den hittils :)
Luzzi!
Om han har riktigt stora problem med att svettas kan ha ta kontakt med läkare. Jag vet att man kan göra ett ingrepp so mförhindrar att man svettas om man har riktigt stora problem med det (som vissa har) som löser problemet för gott. Lite drastiskt kanske men jag känner någon som led fruktansvärt av det o är idag tacksam för ingreppet. Vet tyvär inga detaljer om det men ring sjukhusväxeln.
Man kan spruta in Botox i armhålorna, det är tydligen grymt bra mot extrem svett!!
Men det här med Absolut Torr.. man ska inte raka sig 4 dagar innan och några dagar efter också. Då hinner väl håren under armhålorna växa? Det gör det på mig i alla fall. KAn man inte vaxa och sedan ta på absolut torr?
Jag har inte läst hela tråden, men jag kommenterar ändå...
Jag har använt Absolut torr i några år, helt utan problem. Man kan t.o.m. raka sig samma dag, om man inte har jättekänslig hy. Grejen är att man måste vara helt torr under armarna innan man sätter på lösningen, annars svider det rejält När jag har lagt på lösningen brukar jag torka det med en hårfön på låg värme. Hela lösningen blir då vit. När lösningen är torr svider det inte!
MakeupAlley:
det där beror ju helt och hållet på hur känslig man är. Jag brukar låta bli att raka c:a 2 dagar innan, och sedan väntar jag med att raka 2 dagar efter. Jag har mycket känslig hud!
Med vaxning vet jag inte (har aldrig gjort det), men om man är lite öm/irriterad efter vaxningen så är det nog INTE en bra idé att använda absolut torr kort efter en vaxning.
För att det inte ska svida och klia som det gör för några av er, ska ni se till att vara riktigt torr innan.
Jag fick tips om att använda hårtorken så att huden blir kruttorr innan appliceringen (bra att ha den på kalluft så inte värmen gör att man svettas).
Girlygirl!
Det var ett toppentips att föna efter man satt på!!! Mitt problem är att närjag satt på så börjar det klia och svida inom 10 minuter, så jag får gå upp och skölja bort det. Det ärförmodligen för att jag blir lite varm, men du menar alltså att när lösningen torkat helt så känns det inget??
Kalas, tack för tipset!
Jag har inte heller läst hela tråden men jag kan inte använda Absolut torr. För några år sedan kunde jag det...visst kliade det lite men inte så att jag inte stod ut. Helt plötsligt började det dock klia och svida nåt förfärligt, trots att jag var helt torr under armhålorna. Nu vågar jag inte testa det igen. Lite trist tycker jag för jag svettas som mest under armarna på våren av nån anledning...brukar bli bättre under sommaren :)
Brummelisa:
jag upplever precis samma sak! Jag svettas mest under våren, men sedan blir det bättre under sommaren.
Det känns ju som att det borde vara tvärtom, men det finns kanske någon förklaring till det
.