• Babii

Absolut torr

Hej, jag undrar vad den kostar samt om den funkar?

• Svar på tråden Absolut torr
  • mallan79

Den kostar typ mellan 20 och 40 kronor, kommer inte ihåg. Jag använder den o den funkar jättebra! Men den är VÄLDIGT stark, o kan svida ganska ordentligt. Men jag är i allfall supertorr i ca 4 veckor efter jag har använt den.

• bellas

Hej!

Du köper den på apoteket - skulle gissa att den kostar runt en 50-lapp.

Rekomenderar den dock inte - mina armhålor såg förskräckliga ut efter att jag använt det, röda och skorviga.. inte så snyggt att matcha med en brudklänning om det var till bröllopet du funderade...

Lycka till!

• Ananas

Man ska inte vara nyrakad och det är viktigt att man är alldeles torr innan man stryker på. Sätt på på kvällen och tvätta bort på morgonen.

Testa någon gång innan dagen D så att du inte får någon konstig reaktion.

• Babii

Heej, jo stark har jag förståttt att den är.

Mallan79 du har inte fått nå besvär?
    bellas, oj vad berodde det på då?

jag kanske borde testa den är ju inte så dyr iallafall.
    tack för svaren!

• Neroli

Ja, det svider! Prova den innan så du vet att du tål den o så kan du se hur länge det håller på just dig. Raka dig varken dagarna före eller efter!

• bellas

Vet inte vad det berodde på! Jag är inte speciellt känslig för produkter som berör huden i vanliga fall.

Klart att du ska testa, men, gör det lite i förväg och se till att följa råden från de andra brudarna...

Som sagt, lycka till!

• mallan79

Babii: nej jag har inte fått besvär utom en gång och det var när jag satte på den när jag var precis nyrakad! Jag visste att man inte skulle göra det men det var midsommarafton och nöden har ingen lag.....och då blev sådär röd o skrovlig som Bellas blev men det gick bort efter typ 2 dar.
    Men annars har det inte blivit nått förutom snustorrt!

• Babii

Hej alla, tack för era svar.

Om jag följer instruktionerna borde det alltså inte vara några problem? :)

Jag ska ut köpa den idag och testa i helgen.

• Neroli

Om det är svettlukt du vill undvika kan jag rekkomendera kristaldeodorant! Det är det enda jag använder numera eftersom det verkligen fungerar, det är en kristal som du köper på hälsokostbutiker o det kan kosta ca 60-100:- men den har du du sedan i minst ett år. Det är oparfymerad så du doftar endast din egen parfym (o inte en blandning av din fina parfym o doften av en billig deodorant). Den hindrar dig inte från att svettas dock som absolut torr gör. Men garanterat luktfri blir du (använd den inte sparsamt den håller i evigheter ändå!) o helt naturlig är den (fri från alla läskiga kemikalier mm). Good luck!

• marian

Aluminiumklorid kan reagera med vatten, så är man inte alldeles torr när man sätter på Absolut Torr kan man reagera på det sättet.

Jag tycker det är jättebra, jag använde det som tonåring när jag svettades kopiöst och alltid hade LP-skivor under armarna, kändes inte fräscht alls fastän jag var renlig.

Tips: BATS innehåller också aluminiumklorid som minskar svettmängden.

Svar på tråden Absolut torr