• Babii

Absolut torr

Hej, jag undrar vad den kostar samt om den funkar?

• Svar på tråden Absolut torr
  • Wih

Jag använde Absolut Torr i tonåren, men så började den helt plötsligt på svida så förfärligt och jag blev liksom skinnflådd under armarna. Försökte igen för något år sedan, men det var samma visa igen, och jag är inte direkt känslig av mig i vanliga fall!

• Forsfors

jag har fattat det som att det är när man är fuktig eller nyrakad innan ia rmhålorna som absolut torren svider och skinnflår, jag har själv aldrig vågat pröva, men min sambo använder den ibland och det funkar bra. men det rä ju inte alltid lukten man vill undvika när det gäller svett, det är ju ofta lökringarna under armarna som inte känns så snygga.

• Wih

Tro mig, jag var alltid jättenoga med att vara torr under armarna innan jag strök på medlet, men de sista gångerna jag använt det har det inte spelat någon roll! :-/

• EhjärtaK = sant

Absolut torr är superbra!!

I början när jag använde det blev jag alldeles sårig under armarna och det kändes hemskt (låter iofs inte så super ). Men efter ett par gånger, då jag framförallt hade börjat följa anvisningarna ordenligt så försvann de mesta av besvären. Självklart så kliar det lite eftersom det är så starkt - men det är helt klart värt det!!
    Jag kan meddela att jag har snustorr och känslig hud. Jag kan t ex. inte använda vanliga deodoranter som Bats eller Rexona Crystal, men jag tycker ändå att absolut torr fungerar (men bara om man följer instruktionerna!!!!).

Men som fler har skrivit så tycker jag att du skall testa ett par gånger innan bröllopet så att du vet hur det fungerar. Det är ju bra så att du planerar in att det inte är helt nygjort. Själv skulle jag satsa på att göra det 4-5 dagar innan. Då har huden hunnit återhämta sig ordenligt (i värsta fall hinner man smörja med salva i ett par dagar), och så är det möjligt att raka under armarna igen.

Lycka till .

• lij

Jag klarar inte att använda Absolut torr eftersom det börjar klia som sjutton efter ett tag och då kan jag inte sova. Istället använder jag Aluminium klorid (en flaska som också köps på apoteket) som bara behöver verka i ca 10 minuter innan den sköljs av. Passar bättre för mig.

• TärnanMalin

lij: Jag har också provat absolut torr, men fick som du enorma problem med att det kliade så fruktansvärt!
    Men den här aluminium-kloriden, fungerar den bra? Är den stark? Är man torr länge?

• Babii

Neroli, tack för ditt svar först och främst.

Jag vill ha en som hindrar mig från att svettas (svettas jag inte uppstår ju ingen lukt) så då vore absolut torr bättre eller?

• Babii

bellas, tack jag ska testa nu i helgen (ska inte ha det till bröllop) men får se hur det går hehe.

Tack för dina svar!

• Babii

mallan 79, okej men jag ska följa instruktionerna.

svettas du verkligen inge inge alls när du använder absolut torr?

Tack för svaret :)

• Babii

marian, tack för svaret.

Så du svettades inget alls då? :)

Svar på tråden Absolut torr