Absolut torr
Hej, jag undrar vad den kostar samt om den funkar?
Hej, jag undrar vad den kostar samt om den funkar?
Wih, oj då lät inte bra. följde du exakt instruktionerna?
går det över om man regaerar så och isåfall hur fort?
tack för svaret :)
forsfors, jo det förstås men svettas man inte blir det ju ofta ingen lukt :)
EhjärtaK = sant
okej jag ska dock inte gifta mig än men jag ska följa instruktionerna noga vill inte få såna sår, det lät inte alltför trevligt.
jag raka mig igår kväll kan jag stryka på den idag kväll? =/
lij, aha vad ligger den andra på i pris? jag ska teta absolut torr men jag har känslig hy så kommer säkert reagera =/
tärnanmalin.
usch då, följde du alla instruktioner?
hoppas du hittar ett bättre alternativ för dig :D
Absolut torr har varit en plåga för mig... Usch. Hade inte rakat mig på 3 dagar o det sved så in i ... Använder aluminiumklorid från apoteket istället. Funkar bättre. Väntar också tre dagar efter rakning... Både Absolut torr o ovan kostar väl runt 40 kr?!
Kollade på apotekets hemsida och Absolut torr kostar 49,50 kr och Aluminium klorid 33,50kr.
Jag vet inte om Aluminum klorid är lika effektiv som Absolut torr eftersom jag aldrig lyckats använda den senare som man ska, men Aluminium klorid fungerar helt klart. Första tiden man använder den ska man ta 2-3 ggr på en vecka men sedan räcker det med att underhålla ungeför 1 gång per vecka. Det tar inte bort svettningarna helt på mig, men i kombination med en vanlig deodorant försvinner de helt och hållet. Jag är en sådan som svettas mycket.
Babii : nej jag svettas inte en droppe! Det är så skönt! Jag kan gå ut och jogga och vara dyngsur på hela kroppen men under armarna är det torrt!
Babii:
personligen väntar jag helst 4 dagar efter senaste rakning innan jag tar på absolut torr. Om man gör det så minskar verkligen risken för att huden skall bli irriterad.
Andra tips är att ta på absolut torr på kvällen när du har duschat (och låtit huden torka riktigt ordenligt), och sedan ta på en bomullströja som du sover i. För mig kliar det mycket mindre då. Sedan kan man ju tvätta bort det på morgonen, och använda deo som vanligt.
Är det ingen här som använder Absolut Torr och inte rakar sig, utan vaxar/epilerar? Hur funkar det i så fall?
Och en varning: Jag köpte en gång CCS Torrstick på apoteket, tänkte att det kanske var likt Absolut Torr. Men jag har ännu inte kunnat testa det ordentligt eftersom stiftet är så j-la hårt så det går inte att stryka på! Eller gör jag något fel?