• EnYsterSyster

    Bröstförstoring (4)

    Bröstförstoring (3) är nu stängd för svar. Vi fortsätter här !

  • Svar på tråden Bröstförstoring (4)
  • regnbågen

    EnSysterYster...

    Som sagt, det var medel och beror på hur man ser ut runt om ;)

  • regnbågen

    OJOJ *lol* EnYsterSyster menade jag så klart *lol*

  • algit

    Hej!
    Som vi pratat om här många gånger så har storleken efter oxå med att göra med hur bred man är över bröstkorgen.
    Är man smal så ökar man ju mer i cup storlek en 70 D är ju mycket mindre än en 80 D.
    Jag hade innan 70 C eller 75B la in 350 har nu 70F eller 75E mest för att 70F kan man aldrig hitta.

  • glasskompott

    Hello girls!
    Jag har, som ni kanske ett, fått tillfället att få en op betald av landstinget. Ska gå från obefintlig till A eller liten B...!

    Vad har ni för åsikter om över/under bröstmuskeln och snittplacering?

  • algit

    Hej glasskompott:
    Trodde inte att det fanns att man kunde få det betalt ,hur gick det till? Nyfiken bara.Kul för dej.
    Jag tror på under muskeln verkar vara det som i längden är bäst, jag har mina snitt i armhålan syns inte alls så det tycker jag är bra.

  • glasskompott

    Jo man kan få op betald men det "krävs" att man är tillräckligt platt.... Vilket jag då är...!

    Jag skulle helst slippa men jag vill så gärma kunna använda fina bhar o slippa ha ångest för att visa mig i allmänna duschar eller så...

    Jag var på läkarbedömning hos en klinik som har avtal med Landstinget o de kan besluta om man får den betald eller ej...

    Jag vill göra en op men samtidigt är jag tveksam.... Ska jag utsätta mig för risker? O ska jag stoppa in främmande föremål i kroppen?

    Det är väldigt svårt men, samtidigt, om jag skulle sakna en hand så hade jag antagligen haft en protes.....!

  • regnbågen

    Jag ska själv göra en korrektion av mina bröst glasskompott så jag vet hur det kan kännas att inte vara nöjd över en kroppsdel samt även må dåligt pga den, men sanningen är att vi behöver egentligen inte brösten så som vi skulle behöva en handprotes ;)

    Däremot verkar folk tycka att det är mer aceptabelt att korrigera näsor samt utstående öron osv. Synd, dom skulle behöva veta hur andra "deffekta" kroppsdelar kan påfresta psyket :(

    IAF, ta ditt beslut i lung och ro och för att du själv vill. Ta det DU och din kirurg säger att du ska ha (om ni kommer fram till att du ska opereras) Det viktigaste är att DU trivs med det, inte alla runt omkring ;)

    *kram* =)

  • algit

    glasskompott:
    Ok jag förstår ,synd på ett sätt att du uppfyller kraven för en betald op.
    Men bra om du nu ska göra det.
    Men jag förstår dej till 100 procent.Man vill ju ha bröst som du säger på samma sätt som en hand de tillhör ju kvinnokroppen.
    Känns som att jag är den enda här inne som när jag väl tänkte att jag ska operera mej så var det bestämt för mej.
    Men jag är en sån människa som inte oroar mej ,allt kan hända ,hemska saker på en sekund till en annan så ens liv bara faller. Så jag tänker inte så .
    Jag har aldrig ångrat mej en sekund.
    Men alla är vi olkika o man måste själv fatta sitt beslut.Lycka till!!!!!!!!!

  • glasskompott

    regnbågen:
    Det är sant att jag reagerade inte särskilt mkt på när min vän op näsan...! Hon led ju så... Antagligen så är det inte lika accepterat eftersom man inte pratar om brösten på samma sätt (inte jag iaf) och en näsa syns ju hela tiden. Brösten går att "dölja" i omvänd mening..!

    Algit:
    Tack! Du har så rätt! Vem vet? Man vet aldrig vad som väntar bakom nästa hörn....!

    Det lutar åt att jag kommer göra den men min kirurg lägger snittet under bröstet och impl ovan muskeln o vad jag förstår så verkar de flesta vilja ha under muskeln o snittet i armhålan...
    Etersom bröstet kommer bli väldigt litet ändå är jag rädd att ärret kommer synas...! O impl se ut som bollar... Hittar inga bilder på qvinna.info, en tjejpå plasticsurgery har precis samma som jag kommer få o det ser bra ut men jag vill se fler exempel!

    Vad gjorde vi utan BT??!

    Tack!

Svar på tråden Bröstförstoring (4)