• Fremm

    Någon som har handlat från JenJenhouse.com?

    Hej!


    Jag har oxå tittat på den här sidan och hittat massor med fina klänningar, men den jag fastnat för är denna


    http://www.jenjenhouse.com/A-line-Princess-V-neck-Chapel-Train-Organza--Satin-Wedding-Dresses-With-Ruffle--Beadwork-002004781-g4781


    Frågan är bara med mått och sådant, det är svårt när man inte får se detaljerna på nära håll som någon skrev ovan... jag försöker dessutom gå ner lite i vikt så jag kan inte beställa klänningen än men när borde jag senast beställa tro? Storlektmässigt tycker jag är jättesvårt...


    Magen måste ju bli mindre i denna klänning men rumpa och höfter borde ju inte ha så stor klänning eller vad tror ni i denna modell?


    Är så rädd att den som ser så "lyxig" ut på bild ser billig och trist ut IRL sen är ju modellen skitsnygg och smal och jag har som sagt några kilon jag vill gå ner för att kunna känna mig fin i den men då kommer jag ändå inte bli så smal som tjejen på bild.


    Har ni lust att tipsa och råda mig om detta vore jag mkt tacksam!


     


    De bilder som lagts upp är ju jättefina fast vissa av dem ser ju inte riktigt ut som på hemsidan...


     


    Tack på förhand!

  • Fremm

    Igår va jag modig och slog till på min favvoklänning på Jenjen... hoppas så att det uppfyller mina förväntningar och att den passar...


    Eftersom jag ligger i hårdträning och diet fram till bröllopet så valde jag stl 14 istället för att måttbeställa... det är några centimeter kvar i midja och höfter så jag hoppas verkligen att jag kommer ner dessa... men då har jag ju en rejäl morot till - inte bara bröllop utan oxå klänningen... tänker oxå att om jag inte känner att den passar mig så är det lättare att sälja den vidare i en stl 14 än en måttbeställd efter mina mått...


    Beställde oxå väska, skor, underkjol och en "påse" för klänningen... längtar så till det blir september och den kommer hem så jag får se den... :)


     


    EmmaLinnea, din klänning är superfin, härligt att höra att du är så nöjd med den! :)

  • Fremm
    LILLSYRRAN skrev 2012-08-18 14:33:02 följande:

    jippi nu har jag beställt min bröllopsklänning på jenjenhouse.Skit va nervös jag är nu, pirrar i magen ,hoppas nu den sitter perfekt,jag beställde efter egna mått.


    Va roligt, ja då får vi vara pirriga och förväntansfulla ihop!! Har ju oxå beställt men eftersom jag ligger i hårdträning så räknar jag med att gå ner några kilo därför valde jag en storlek som redan fanns eftersom det va svårt att måttbeställa då... beställde stl 14 så jag har några centimeter i midja och höfter som ska in men annars får jag väl lägga ut den då jag hört att de brukar vara generösa med sömsmånen... när beräknar din klänning anlända? Jag tog senast 5e september så innan dess bör jag ju ha den. Beställde du något mer? :)
  • Fremm
    smulan8118 skrev 2012-08-19 02:48:07 följande:
    Hej hej!
    Har också hittat min klänning ja vill ha...
    Ni som beställt måttbeställda, har ni tagit era mått hos skräddare eller har ni grejat med det själva typ?

    De skriver ju att de rekomenderar att en skräddare/sömmerska tar måtten. Vad kan det kosta tror ni? =)

    Jag bad min m2b att mäta mig och sen jämförde jag med storlekarna i storlekstabellen, eftersom jag håller på att gå ner i vikt så ville jag inte köra efter mina nuvarande mått så jag valde den storlek som va snäppet mindre än vad jag har för mått idag nämligen stl 12. Eftersom det är snörning så hoppas att det kommer gå bra ändå... längden antar jag att man får lägga upp oavsett... vet inte alls vad en skräddare tar i pris...


    LILLSYRRAN: Ja visst är det pirrigt, jag tänkte som du att jag inte har någon bråska och la på någon vecka extra därför kommer den senast 5e september.... då har jag oxå tid att gå ner ett par kilo till innan dess. ;) När får du din?


     


    Vinterfrost: Va spännande, förstår att du är nervös men den kommer nog bli jättebra får vi hoppas! Kan du inte lägga upp bild här sen och skriva en recension? :)

  • Fremm
    vinterfrost skrev 2012-08-20 09:29:17 följande:
    Givetvis! Du borde nog få din klänning denna vecka eller början av nästa för jag skrev senast den 2 sept
    Jaså, oj nu blev jag jättepirrig bara för det - va roligt!! Hoppas du har rätt! Ska bli så kul att se båda era och min egen klänning och jag håller tummarna för att vi all blir så nöjda!! Jag va ju djärv och beställde även underkjol, väska och skor när jag ändå var igång...
  • Fremm
    vinterfrost skrev 2012-08-22 16:12:02 följande:
    Min klänning kom idag!! Ser jättefin ut! Ska lägga upp bild så fort jag har provat den ordentligt!
    Tärnklänningen ser jättefin ut oxå!
    Åh va ROLIGT och skönt att höra - ser fram emot bilder! Undrar just när min tänker dyka upp... :)
  • Fremm
    vinterfrost skrev 2012-08-23 16:57:30 följande:
    Här är min klänning och tärnklänning som kom igår. Är väldigt nöjd med vad jag fick och de är fint sydda. Ska jag säga något så är det väl att några va paljetterna o pärlorna inte är hårt fastsydda. Men det hade jag inte förväntat mig heller på en sån billig klänning. 401 kr i tull får jag betala med men det var det värt :)

     


     


     


     


    ÅÅÅÅÅH VA FIN brudklänning, va roligt att du blev så nöjd!! Jättefin och så kul att få se både fram, bak och närbild samt klänningen som den ser ut på hemsidan... tärnklänningen va oxå jättefin! Tack för att du delar med dig och visar bilder, nu längtar jag ännu mer efter min och börja våga tro att jag kommer bli riktigt nöjd *hoppas*. :)
  • Fremm

    I lördags fick jag mail från Jenjenhouse att min order har gått iväg med DHL... det kan ta upp till 6-7 dagar innan leverans men nu är den allstå snart här! Är så nyfiken och spänd! Ska bli så spännande!! :D

  • Fremm

    vegas2012, va roligt att allt gått så smidigt och att du är nöjd, klänningen ser jättefin ut, precis som orginalbilden. Härligt! Tack för att du visade!

    Ringde DHL idag och de säger att paketet ska komma till Sverige på onsdag så jag borde ju har den innan veckan är slut. Visste inte att de hade direktleverans det va ju på sätt och vis bra, bara det att jag jobbar ju på dagarna men kanske går att lösa i alla fall! :)

  • Fremm

    WIIIIIIHOOOOOOOOOOOO!!!


    Snacka om snabb jobbat DHL och Kina! ;) Jag satte sista datum 5e september på att ordern skulle komma innan dess för att de skulle få lite mer tid på sig än vad som va minimumtid. I helgen kom mail att ordern va skickad. I måndags ringde jag och frågade DHL och hon sa att den beräknades komma till Sverige idag (onsdag) och vid elva ringer DHL på min mobil och säger att de står utanför med mitt paket, nu va ju jag på jobbet så jag frågade om de ändå skulle till mitt arbete eftersom vi ofta får paket från DHL och det skulle de så en halvtimme senare ringer de och är utanför mitt jobb och jag får paketet i min hand. Ska betala tull på 300 kr men det är ju inget i det stora hela!

    Kunde förstås inte vänta på att jag skulle komma hem utan öppnade paketet och där i låg ett par ljuvliga skor, superfina! En jättefin handväska, en pälssjal, en underkjol samt min underbara brudklänning!


    Skorna provade jag och de satt jätteskönt och fint på min fot (snacka om flyt) handväskan, pälsshalen och underkjolen såg fantastiskt fina ut.


    Klänningen öppnade jag lite bara för att se tyget, kvaliten och silverpaljettdetaljerna (som oroade mig lite) för att det skulle se fint ut och det gjorde det. Klänningen är helt fantastiskt ( har dock inte sett hela en eftersom jag inte ville veckla ut den här på jobbet och så har jag inte provat den)... jag hoppas och tror att det kommer bli så bra.


    Ikväll när barnen lagt sig ska jag äntligen få prova den! LÄngtar! Kommer bilder sen! ;)

  • Fremm

    Här kommer en bildkavalkad på min klänning beställd från Jenjenhouse. Jag är supernöjd!! Päls"sjal", skor och väska är oxå därifrån. Det enda minuset va att klänningen är en aning förstor ändå beställde jag en mindre stl eftersom jag ämnar gå ner några kilo till innan dagen D. Nu har min m2b dragit åt snörningen så mkt som han har kunnat och ändå hade jag velat dra åt mer men det är väl inget en sömmerska inte kan fixa antar jag. Funderar oxå lite på kjolen, med högklackat och underkjol blir det täckande undre tyglagret kortare än det övre skira lagret, är det något som stör er? Vad tycker ni annars? :D











  • Fremm

    Xanthine, Tack så mycket! :D

    LILLSYRRAN, tack :)! Va roligt att din med har kommit. Nu vill vi ju så klart se din på! :)

    2barnsmor, tack va roligt att du tycker det! :)


    eml33h; åh va kul att du oxå beställt klänning, vilken blev det? Ja pälsen va superfin, nu är jag på jakt efter en vacker brosch att fästa den med om man inte bara vill ha den hängandes över axlarna. Undrar just var man kan få tag i det?...

  • Fremm

    eml33h: Superfin klänning!! Wow, men går det inte se hur den ser ut framifrån? Min klänning hade åtminstone tre foton så att man kunde se lite bättre även om de inte direkt va högupplösta... ja jag har verkligen blivit lite smått förälskad i broscher och ska nog ha broscher som dekoration i både brudbukett och för päls"sjalen"... håller utkik efter vita vackra blingiga saker... :)

    CoolJen och Smulan8118: Angående måtten så gjorde jag en tabbe, jag bad min blivande att mäta mig så att det skulle bli rätt helt enligt anvisningarna... enligt mina mått skulle jag ha en storlek mitt emellan 12 och 14 och eftersom jag håller på att gå ner i vikt så tyckte vi att stl 12 skulle bli bra (då det va snörning i ryggen och en viss regleringsmån där) men klantig som jag va tänkte jag fel och beställde en stl 14 i alla fall så här sitter jag med en helt underbar men för stor klänning.... ska besöka den lokala sömmerskan och se ifall hon kan justera den och i så fall får hon ju göra det när det närmar sig och jag vet hur min kropp är då... men måste ju se om hon kan göra det bra - får lita på att hon vet om hon kan eller inte... vet inte vad det kommer att kosta.

    Måttbeställt är ju bra när och om man vet att man kommer ha den storleken vid bröllopet men som i mitt fall kändes det bättre att köpa en faktisk storlek då jag omöjligt kunde veta hur mkt jag skulle minska - om jag bara hade valt rätt stl... min klant! ;)

  • Fremm

    morguse, superfin klänning och den sitter ju jättefint!! Va roligt att du oxå blev så nöjd!! Så kul när ni visar upp hur klänningarna ser ut i verkligheten! :)

  • Fremm

    ÅÅh den ser jättefin ut, du måste visa bilder när du har den på dig sen! :)


    eml33h skrev 2012-09-26 13:28:44 följande:
    Min klänning kom idag, fick den levererad på jobbet av en fd kollega.
    Riktigt fint sydd, är riktigt nöjd! Kan knappt vänta tills jag får åka hem å prova =)


  • Fremm

    eml33h, ser jättefin ut perfekt storlek verkar det vara oxå - men det kommer nog göra ännu större skillnad när du får på dig en underkjol oxå... jag köpte min på samma ställe dvs jenjenhouse.

  • Fremm

    Idag har vi beställt nästa laddning från jenjenhouse, en tärnklänning, en näbbklänning och så en klänning åt min mor samt väska och pälsbolero... vi blev så nöjda sist så vi hoppas att vi blir lika nöjda nu :)...

    Hade oxå upptäckt att de bytt ut bilderna på hemsidan... mkt dumt, jag hade ju inte sparat artikelnumret men vi tror att vi hittade samma klänning fast en annan bild till tärnan så vi beställde den.

  • Fremm

    Nämen fy nu börjar jag bli riktigt nervös - lade som skrivet en beställning igår, tärnans klänning, brudnäbbens klänning samt min mors klänning... idag är både mammas klänning och brudnäbbensklänning borta - det går inte ens att gå in på brudnäbbsklänningar över huvudtaget... pengarna är dragna och det är just dessa klänningar vi vill ha? I beställningsbekräftelsen som jag fått så står det på avvakta i ordern... bara de inte hör av sig och säger att dessa klänningar inte går att få - då är det riktigt uruselt!!

    Jag har tidigare beställt min brudklänning som jag tackolov är riktigt nöjd med, bilden på den klänningen finns inte kvar men en liknande (dock inte lika fin) klänning som min finns där i stället... känns oseriöst just nu och jag är lite smått nervös... :-/

  • Fremm
    cathrine83 skrev 2012-10-04 09:29:05 följande:


    Hej,
    Är ny här på forumet!
    Har i månader gått och suktat efter denna klänningen och så i söndags fick jag tummarna ur och beställde den!
    Redan i måndags morse var klänningen bortplockad från Jenjenhouses sida, alltså måste jag hunnit med några timmars marginal! Otroligt! En bekräftelse på bokningen är skickad.

    Nu känns det dock lite olustigt eftersom så många varit missnöjda. Min stora dag är om mindre än 4 månader så motsvarar inte denna klänningen förväntningarna så brinner det verkligen i knutarna!

    Ni som bessällt och fått hem, recensera gärna hur resultatet blev. Känns som att det redan nu är tid att fortsätta leta även om den inte anlänt

    Läste tråkiga recensioner:
    www.reviewcentre.com/Wedding-Dresses-and-Clot...
    Jag är iaf SUPERNÖJD med min klänning från Jenjenhouse, se mina inlägg i denna tråd så ser du min klänning! Så va inte orolig än! :) Lycka till!
  • Fremm
    Burre skrev 2012-10-10 11:16:38 följande:


    Min överdel :) Broderierna fortsätter ner på kjolen om ni förstår! :) Lägger upp mer bilder så fort jag varit hos sömmerskan!!
    Wow ser superfin ut! :) Vill se mera!!
Svar på tråden Någon som har handlat från JenJenhouse.com?