• amek

    Någon som har handlat från JenJenhouse.com?

    Har hittat en klänning på jenjenhouse.com som jag verkligen vill ha! Skulle därför uppskatta om någon kunde dela med sig av sin erfarenhet utav denna eller någon liknande sida. Blir det bra och borde man ana oråd när det är så billigt (1500-2000).

    Tacksam för svar! 

  • Svar på tråden Någon som har handlat från JenJenhouse.com?
  • Nicch

    Haha , vad jag känner mig lurad ;) ja men då kan jag ta det lugnt.

    Vet ni om det finns någon bra tråd med majoriteten bilder på klänningar från JenJen etc?
     

  • selma03

    Skulle gå in och beställa " min " klänning. Men ni var den borta...

    Snyft !! 

  • smulan8118

    ni som beställt era klänningar...har ni tagit måtten själva? eller hos ngn slags sömmerska?
    stämde det sedan när ni fick klänningen? Svårt att mäta? (ni som gjprt själva alltså)

  • Miss Swe
    eml33h skrev 2012-09-03 09:30:54 följande:
    Det blev denna..
    Jaa en brosch vore inte så dumt! Tror man får ta en sväng på loppis/antikaffärer, vore läckert med en antik i silver :)


    Denna är en av mina favoriter också. Älskar korsettlivet !!
  • CoolJen
    Miss Swe skrev 2012-09-04 07:23:19 följande:
    Denna är en av mina favoriter också. Älskar korsettlivet !!
    Vilken kategori ligger den i?
  • Fremm

    eml33h: Superfin klänning!! Wow, men går det inte se hur den ser ut framifrån? Min klänning hade åtminstone tre foton så att man kunde se lite bättre även om de inte direkt va högupplösta... ja jag har verkligen blivit lite smått förälskad i broscher och ska nog ha broscher som dekoration i både brudbukett och för päls"sjalen"... håller utkik efter vita vackra blingiga saker... :)

    CoolJen och Smulan8118: Angående måtten så gjorde jag en tabbe, jag bad min blivande att mäta mig så att det skulle bli rätt helt enligt anvisningarna... enligt mina mått skulle jag ha en storlek mitt emellan 12 och 14 och eftersom jag håller på att gå ner i vikt så tyckte vi att stl 12 skulle bli bra (då det va snörning i ryggen och en viss regleringsmån där) men klantig som jag va tänkte jag fel och beställde en stl 14 i alla fall så här sitter jag med en helt underbar men för stor klänning.... ska besöka den lokala sömmerskan och se ifall hon kan justera den och i så fall får hon ju göra det när det närmar sig och jag vet hur min kropp är då... men måste ju se om hon kan göra det bra - får lita på att hon vet om hon kan eller inte... vet inte vad det kommer att kosta.

    Måttbeställt är ju bra när och om man vet att man kommer ha den storleken vid bröllopet men som i mitt fall kändes det bättre att köpa en faktisk storlek då jag omöjligt kunde veta hur mkt jag skulle minska - om jag bara hade valt rätt stl... min klant! ;)

  • eml33h
    Fremm skrev 2012-09-04 22:21:31 följande:
    eml33h: Superfin klänning!! Wow, men går det inte se hur den ser ut framifrån? Min klänning hade åtminstone tre foton så att man kunde se lite bättre även om de inte direkt va högupplösta... ja jag har verkligen blivit lite smått förälskad i broscher och ska nog ha broscher som dekoration i både brudbukett och för päls"sjalen"... håller utkik efter vita vackra blingiga saker... :)
    Joo jag vet, jag måste vara antingen modig eller dum! När klänningen kommer hem får jag svaret :P
    Jag inbillar mig att den ser ut som den här framifrån:
    http://www.jenjenhouse.com/A-line-Princess-Sweetheart-Chapel-Train-Taffeta-Wedding-Dresses-With-Ruffle--Lace--Beadwork-002000482-g482
    Båda har iaf både chapel train och sweetheartringning..
    men då jag bara älskade baksidan på den jag valde, samt att jag mycket hellre ville ha en "gräddig" kjol, så chansade jag.. kan inte göra annat än hålla tummarna!

    Typiskt att du lyckades beställa fel storlek, men det är nog inget en sömmerska inte kan fixa. Och det är en underbart klänning i övrigt, förstår att du är nöjd!
  • YouandMe

    Jag beställde klänning därifrån och blev extremt missnöjd!

    Fick klänningen hyfsat snabbt så jag blev glatt överraskad, men detta försvann snabbt när jag tog på mig klänningen. Den var måttbeställd och jag hade tagit in på vissa områden, då jag vet att jag lika gärna kan ha "kroppsstrumpa" av något slag om jag inte lyckades tighta till mig på annat sätt. Det visade sig att klänningen var väldigt stor på mig! Jag var beredd på helt tvärtom och att klänningen skulle bli mer en riktlinje för att jag skulle gå ner i vikt. 

    Dessutom:
    - var det spets på som inte var ordentligt fastsydd eller fastlimmad, vilket gjorde att det såg ut som att det var hål/revor i spetsen alternativt att spetsbitar hängde och slängde.
    - trådar hängde lösa från både sömmar och spetsen.
    - hyskan bak på klänningen, som ska hålla ihop dragkedjan fanns, men den hade inte någon ögla.
    - på vissa ställen var sömmarna så dåligt sydda så det hade lika gärna kunnat vara en mellanstadieelev som sytt dem.

    Jag är extremt missnöjd och har nu problem att få detta löst/pengarna tillbaka. De vill att jag ska gå till en sömmerska och sen betalar dom detta, men då jag snart gifter mig har jag inte tid med det och har redan hittat en annan klänning här i Sverige.

    En brudklänning ska vara ett hantverk där man ser att det är klass och stil på själva skapandet av den. Klänningen jag fick hem är inte värd att kallas brudklänning!

Svar på tråden Någon som har handlat från JenJenhouse.com?