• Elenaproblema

    Juli 2015

    Jag tänkte att det började bli dags att starta en tråd för oss som skrider till verket i Juli 2015. Ni som har börjat planera vet ju att just juli är semestertider och att vi därför behöver vara ute i god tid. Och nu är det ju faktiskt nio månader kvar tills juli står för dörren. 

    Här planerar vi en borgerlig vigsel i trädgården där jag växte upp och en stor fest i ladan som hör till gården. Det blir rustikt, lantligt, lite bohemiskt och väldigt somrigt. 

    Just nu ligger fokus på att köpa fina gamla tallrikar på loppis att duka med, pyssla ihop vimplar och ljusstakar och spets och tyg och allt där till. Vi har lite lägre budget så vi försöker pyssla ihop det mesta själva. Och så blir det ju fint och personligt! :)

    Hur går det i er planering? Hur långt har ni kommit? Har ni bokat något? Hur går tankarna? Dela med er! :) 

  • Svar på tråden Juli 2015
  • Mickis85

    Hej,

    Jag inser efter att ha läst detta forum att jag har en hel del att göra. Den 4/7 har vi tänkt att gifta oss. Men det är inte förrän nu vi har börjat med planeringen. Vi kommer bjuda ca 70 gäster och har en budget för festen på 40 000kr, utöver den så har vi budget på kläder och ringar på ca 20 000kr. 
    Vi har inte bestämt lokal ännu. Jag har en festlokal preliminärbokad men ingen kyrka än. Vi ska göra slag i saken och åka iväg och titta på kyrkor i närheten av Motala där vi bor och där vi har tänkt att ha festen. 

    Jag har tittat en hel del på bröllopsklänningar på nätet och funderar på att skicka efter en ifrån Kina då priset är väldigt fördelaktigt. Men först ska jag ta ett besök till en brudklänningsbutik och se vad de har att erbjuda. 

    Färgtema kommer bli klarblå och mörk ceriserosa. (preliminärt) Har inte kommit så långt med utsmyckning:) 

  • lina-stina

    Vi ska gifta oss 4/7 2015

    Jag känner mig kanske så förberedd. Men det är alltid bra att läsa er andras tankar och idéer. Jag har bokat klänning, lokal, kyrka, sytt rispåsar mm

    Tänkte jag skulle gå till panduro och börja med bordsplaceringsskyltar så småningom.

    Det känns så roligt att planera allt. Vore kul om min fästman var lite mer intresserad men det verkar var så hos de flesta.

    Är era blivande engagerade?

  • Mickis85
    lina-stina skrev 2015-01-03 00:09:43 följande:

    Vi ska gifta oss 4/7 2015

    Jag känner mig kanske så förberedd. Men det är alltid bra att läsa er andras tankar och idéer. Jag har bokat klänning, lokal, kyrka, sytt rispåsar mm

    Tänkte jag skulle gå till panduro och börja med bordsplaceringsskyltar så småningom.

    Det känns så roligt att planera allt. Vore kul om min fästman var lite mer intresserad men det verkar var så hos de flesta.

    Är era blivande engagerade?


    Hej,

    Kul att vi ska gifta oss samma dag:) 
    Min fästman är inte alltför engagerad i bröllopsplaneringen men han hjälper till endel med planeringen av festen och fördelningen av budgeten;) Men när det kommer till bröllopsinbjudningar eller bordsdekorationer så är han måttligt intresserad. Han tycker att vi ska göra det så lätt som möjligt. hehe typiskt karlar;)
    Jag har i alla fall varit iväg och provat brudklänningar nu och hittat en som jag älskar som jag kan hyra för 3500 kr. Ett bra alternativ för mig som inte vill lägga alltför mycket pengar på klänningen. Jag har hittat endel kinaklänningar som jag tycker om men jag vet inte om jag vågar chansa.

    Hur går det för er andra med bröllopsklänningen? :)
  • Sofia2015
    Mickis85 skrev 2015-01-03 17:56:18 följande:
    Hej,

    Kul att vi ska gifta oss samma dag:) 
    Min fästman är inte alltför engagerad i bröllopsplaneringen men han hjälper till endel med planeringen av festen och fördelningen av budgeten;) Men när det kommer till bröllopsinbjudningar eller bordsdekorationer så är han måttligt intresserad. Han tycker att vi ska göra det så lätt som möjligt. hehe typiskt karlar;)
    Jag har i alla fall varit iväg och provat brudklänningar nu och hittat en som jag älskar som jag kan hyra för 3500 kr. Ett bra alternativ för mig som inte vill lägga alltför mycket pengar på klänningen. Jag har hittat endel kinaklänningar som jag tycker om men jag vet inte om jag vågar chansa.

    Hur går det för er andra med bröllopsklänningen? :)
    Hoppar in här med, vi gifter oss 11/7 i Sundsvall! =)
    Håller som bäst på att greja med inbjudningskorten, har en idé om att måla vårt monogram i kopparfärg på framsidan, men det vill sig inte riktigt. Blir inga skarpa kanter med sprayfärg + stencil, kanske måste testa handmåla... fast jag ville undvika det. Tur vi har några veckor på oss i alla fall. =)

    Jag köpte en bröllopsklänning på ebay faktiskt! Den är jättefint sydd och ser ut nästan exakt som på bilden. Jag hade en emailkonversation med säljaren där jag fick se riktiga bilder på klänningen innan jag beställde, så jag kände mig ganska säker på att det skulle bli bra. 1200:- inkl frakt betalade jag, det var det värt! Dock är den lite stor, så plussa absolut inte på någon centimeter om ni beställer från Kina. Jag är trots allt nöjd med klänningen, även om jag nu har förälskat mig i en ny... =P Nackdelen med billiga klänningar är att man kan köpa hur många som helst!
  • Mickis85
    Sofia2015 skrev 2015-01-03 20:57:03 följande:

    Hoppar in här med, vi gifter oss 11/7 i Sundsvall! =)

    Håller som bäst på att greja med inbjudningskorten, har en idé om att måla vårt monogram i kopparfärg på framsidan, men det vill sig inte riktigt. Blir inga skarpa kanter med sprayfärg + stencil, kanske måste testa handmåla... fast jag ville undvika det. Tur vi har några veckor på oss i alla fall. =)

    Jag köpte en bröllopsklänning på ebay faktiskt! Den är jättefint sydd och ser ut nästan exakt som på bilden. Jag hade en emailkonversation med säljaren där jag fick se riktiga bilder på klänningen innan jag beställde, så jag kände mig ganska säker på att det skulle bli bra. 1200:- inkl frakt betalade jag, det var det värt! Dock är den lite stor, så plussa absolut inte på någon centimeter om ni beställer från Kina. Jag är trots allt nöjd med klänningen, även om jag nu har förälskat mig i en ny... =P Nackdelen med billiga klänningar är att man kan köpa hur många som helst!


    Vad kul att höra att du är nöjd med klänningen för 1200 kr. Då kanske man vågar sig på en chansning:) Vad heter företaget som sydde upp din klänning?
  • Sofia2015
    Mickis85 skrev 2015-01-03 23:03:59 följande:
    Vad kul att höra att du är nöjd med klänningen för 1200 kr. Då kanske man vågar sig på en chansning:) Vad heter företaget som sydde upp din klänning?
    Dream201461 hette säljaren: www.ebay.com/usr/dream201461

    Den här klänningen köpte jag:
    www.ebay.com/itm/251668683756&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

    Synd att man inte riktigt har samma midja som modellen bara... =P
  • Plättis

    Hej tjejer! 

    Jag och min sambo gifter oss den 25 juli i Umeå där vi bor. Lokalen är bokad och som det ser ut just nu kommer vi att vigas på terrassen som vetter mot Umeälven (superfint!). Det blir alltså en borgerlig vigsel  

    Ägaren till lokalen har även en cateringfirma och ett bageri, så han tar hand om precis allt. Vi får pynta lokalen själva, och den personal som behövs under kvällen får vi stå för. Men det känns som att det kommer bli fantastiskt bra. Mycket bättre än vi hade kunnat ordna själva! 

    Allt som är kvar att fixa är mina och sambons kläder, inbjudningskort och dekorationer. Jag har provat en del klänningar och vet precis vilken typ av klänning jag vill ha, men hittar inget som motsvarar det Obestämd Inbjudningskorten ska en vän till sambons familj hjälpa oss med, och dekorationerna blir ganska enkla. Vi har tänkt ha Umeå/Västerbotten som tema, så det blir svart, vitt och grönt som en björk Tungan ute


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Nightrod
    Plättis skrev 2015-01-07 14:07:49 följande:

    Hej tjejer! 
     



    Typiskt tjejer att diskriminera Flört
    Live free, ride free
  • Plättis
    Nightrod skrev 2015-01-07 14:10:56 följande:
    Typiskt tjejer att diskriminera Flört
    Kasta inte sten i glashus! Jag såg inte att du hade skrivit i tråden tidigare, annars hade jag givetvis formulerat mig annorlunda
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Nightrod
    Plättis skrev 2015-01-07 14:18:34 följande:
    Kasta inte sten i glashus! Jag såg inte att du hade skrivit i tråden tidigare, annars hade jag givetvis formulerat mig annorlunda
    Skoja givetvis med dig
    Live free, ride free
Svar på tråden Juli 2015