• Elenaproblema

    Juli 2015

    Jag tänkte att det började bli dags att starta en tråd för oss som skrider till verket i Juli 2015. Ni som har börjat planera vet ju att just juli är semestertider och att vi därför behöver vara ute i god tid. Och nu är det ju faktiskt nio månader kvar tills juli står för dörren. 

    Här planerar vi en borgerlig vigsel i trädgården där jag växte upp och en stor fest i ladan som hör till gården. Det blir rustikt, lantligt, lite bohemiskt och väldigt somrigt. 

    Just nu ligger fokus på att köpa fina gamla tallrikar på loppis att duka med, pyssla ihop vimplar och ljusstakar och spets och tyg och allt där till. Vi har lite lägre budget så vi försöker pyssla ihop det mesta själva. Och så blir det ju fint och personligt! :)

    Hur går det i er planering? Hur långt har ni kommit? Har ni bokat något? Hur går tankarna? Dela med er! :) 

  • Svar på tråden Juli 2015
  • crs
    Plättis skrev 2015-01-07 14:07:49 följande:

    Hej tjejer! 

    Jag har provat en del klänningar och vet precis vilken typ av klänning jag vill ha, men hittar inget som motsvarar det Obestämd 


    Hej!

    Låter som att ni kommer få det superfint! Härligt att vara i närheten av vatten med! :) 

    Känner sååå igen mig i det att veta vad man vill ha för klänning, men inte hitta den. Så frustrerande. Vi gifter oss samma datum som ni, och just nu blir jag bara mer förvirrad för varje klänning jag ser. 

    Vi bokade bröllopsresan förra veckan, det är ungefär så långt vi kommit. Vi vet hur vi vill ha dagen, men den har som inte alls liksom blivit spikad än, mer än att hotellet är bokat för övernattningen innan resan. Med vårt upplägg har vi iofs inte massor att fixa, då inte lokaler ska bokas eller mat fixas och så, utan det är mest kläder, pappersarbetet och ett gång tågbiljetter som ska fixas. Och be våra familjer boka restauranger i de städer vi besöker över dagen. Och bjuda in våra närmsta vänner till vigseln... Okej, dvs allt är kvar, förutom bröllopsresan och en tanke om hur vi vill ha den dagen. Obestämd 
  • Plättis
    Nightrod skrev 2015-01-07 14:31:42 följande:
    Skoja givetvis med dig
    Förstod det
    crs skrev 2015-01-07 14:45:58 följande:
    Hej!

    Låter som att ni kommer få det superfint! Härligt att vara i närheten av vatten med! :) 

    Känner sååå igen mig i det att veta vad man vill ha för klänning, men inte hitta den. Så frustrerande. Vi gifter oss samma datum som ni, och just nu blir jag bara mer förvirrad för varje klänning jag ser. 

    Vi bokade bröllopsresan förra veckan, det är ungefär så långt vi kommit. Vi vet hur vi vill ha dagen, men den har som inte alls liksom blivit spikad än, mer än att hotellet är bokat för övernattningen innan resan. Med vårt upplägg har vi iofs inte massor att fixa, då inte lokaler ska bokas eller mat fixas och så, utan det är mest kläder, pappersarbetet och ett gång tågbiljetter som ska fixas. Och be våra familjer boka restauranger i de städer vi besöker över dagen. Och bjuda in våra närmsta vänner till vigseln... Okej, dvs allt är kvar, förutom bröllopsresan och en tanke om hur vi vill ha den dagen. Obestämd 
    Jag är ingen vattenfantast, men på avstånd tycker jag det är fint Sambon pratade om att putta i mig i älven eftersom det finns en brygga precis invid, men jag förklarade bestämt att det skulle bli ett mycket kort äktenskap i såna fall. Han skämtade bara, för han vet hur dålig jag är på att simma, men det gäller att vara tydlig ändå! 

    Min klänning ska vara sweetheart, a-linjeformad, lite spets och lite tyll, och antingen fotlång eller knälång. Inte för mycket ryschpysch, utan ganska enkel och stilren. Och det finns ingenstans Tungan ute Eftersom klänningen är det enda stora som är kvar att bestämma så blir jag superstressad. Dock vet jag att det är en dålig idé att panikköpa en klänning för att man tror att man måste. En panikklänning hänger just nu i min garderob och sitter inte alls så bra som jag hade hoppats. 
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • crs
    Plättis skrev 2015-01-07 15:16:25 följande:
    Förstod det
    crs skrev 2015-01-07 14:45:58 följande:
    Hej!

    Låter som att ni kommer få det superfint! Härligt att vara i närheten av vatten med! :) 

    Känner sååå igen mig i det att veta vad man vill ha för klänning, men inte hitta den. Så frustrerande. Vi gifter oss samma datum som ni, och just nu blir jag bara mer förvirrad för varje klänning jag ser. 

    Vi bokade bröllopsresan förra veckan, det är ungefär så långt vi kommit. Vi vet hur vi vill ha dagen, men den har som inte alls liksom blivit spikad än, mer än att hotellet är bokat för övernattningen innan resan. Med vårt upplägg har vi iofs inte massor att fixa, då inte lokaler ska bokas eller mat fixas och så, utan det är mest kläder, pappersarbetet och ett gång tågbiljetter som ska fixas. Och be våra familjer boka restauranger i de städer vi besöker över dagen. Och bjuda in våra närmsta vänner till vigseln... Okej, dvs allt är kvar, förutom bröllopsresan och en tanke om hur vi vill ha den dagen. Obestämd 
    Jag är ingen vattenfantast, men på avstånd tycker jag det är fint Sambon pratade om att putta i mig i älven eftersom det finns en brygga precis invid, men jag förklarade bestämt att det skulle bli ett mycket kort äktenskap i såna fall. Han skämtade bara, för han vet hur dålig jag är på att simma, men det gäller att vara tydlig ändå! 

    Min klänning ska vara sweetheart, a-linjeformad, lite spets och lite tyll, och antingen fotlång eller knälång. Inte för mycket ryschpysch, utan ganska enkel och stilren. Och det finns ingenstans Tungan ute Eftersom klänningen är det enda stora som är kvar att bestämma så blir jag superstressad. Dock vet jag att det är en dålig idé att panikköpa en klänning för att man tror att man måste. En panikklänning hänger just nu i min garderob och sitter inte alls så bra som jag hade hoppats. 
    Haha ååh, så hemskt det skulle kunna bli där om ett missförstånd uppstår! 

    Det låter nästan som vad jag är ute efter, förutom att jag är lite tveksam till spets, vill ha max knälång och kanske v-ringad. Tycker det är svårt att hitta modeller som inte är hellånga som inte har massa rysch eller är i blankt tyg. Jag tycker det känns så överflödigt med rysch, det ser ut som att såna klänningar blir så tjocka. Varför skulle jag dels vilja ha massa extra värme mitt i sommaren, och dessutom få en större figur än jag har, liksom? Nä tack, liksom. 

    Men ja, panikköp lär ju inte vara bra! Jag har med en sån, som jag trodde var bra och köpte för att ha det gjort, men den sitter inte alls tillräckligt bra för att jag ska vilja ha den på min bröllopsdag. 
  • Plättis

    Han skulle aldrig göra det, och jag skulle aldrig gifta mig med en man som ens funderade på att slänga mig i älven på bröllopsdagen. Min sambo vet att jag inte kan simma, så han kompenserar genom att vara jätteduktig på det

    Jag fick panik eftersom den jag ville ha tog slut i min storlek. Så jag köpte vad jag inbillade mig var en liknande, men nu har jag insett hur stressad jag måste ha varit Klänningsletandet har jag bestämt ska få ta tid, för jag köper bara en klänning till.


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Elenaproblema

    Jag kanske har frågat det innan, men när skickar ni ut era inbjudningskort? Våra är klara, men tidigt att skicka ut nu kanske då vi gifter oss 11e juli.. :)

  • Sofia2015
    Elenaproblema skrev 2015-01-07 20:03:12 följande:

    Jag kanske har frågat det innan, men när skickar ni ut era inbjudningskort? Våra är klara, men tidigt att skicka ut nu kanske då vi gifter oss 11e juli.. :)


    Vi tänkte nog skicka ut i början på februari. Har skickat Save the Date till de som åker långväga och de jag verkligen vill ska komma vet redan datumet, så det gör inte så mycket om de andra inbjudna hinner boka in semestern före... ;)
  • Mickis85
    Sofia2015 skrev 2015-01-04 11:42:13 följande:
    Dream201461 hette säljaren: www.ebay.com/usr/dream201461

    Den här klänningen köpte jag:
    www.ebay.com/itm/251668683756&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

    Synd att man inte riktigt har samma midja som modellen bara... =P
    Jätte fin klänning! ska helt klart kolla runt lite på länken och se om jag hittar någon klänning som skulle passa mig. Fick du någon bild i förväg på klänningen?
    Då jag verkligen inte har en midja som den modellen så vill jag gärna ha en klänning som är veckad över magen:) 

    Plättis, det låter ju helt underbart att få tag i en lokal där de har catering och sköter alltihop. Jag är själv i valet och kvalet om jag ska ta en cateringfirma eller försöka få tag i en kock som lagar maten på plats. Eller försöka få något bra pris på någon restaurang i stan. Problemet är ju som alltid pengar! Alkohol kostar ju alltid så mycket på restaurang och vi kommer bli ca 70 personer! Vi ska titta på en lokal att hyra som ligger i närheten av stranden i Motala. Om den känns rätt så får vi helt enkelt lösa det med catering eller kock. Funderar faktiskt på grillbuffé. Är ju ingen gourmé människa utan gillar rätt basic mat och grillat är en riktig favorit;)

    Har inte skickat in inbjudningarna ännu men nu när kyrkan är klar så har jag gått ut och berättat för flera att bröllopet äger rum den 4 juli:)

    Hur ska ni andra göra med musiken? Ska ni ha live musik i form av band, trubadurer eller köra med spotifylista/DJ?
  • Sofia2015
    Mickis85 skrev 2015-01-09 20:55:59 följande:
    Jätte fin klänning! ska helt klart kolla runt lite på länken och se om jag hittar någon klänning som skulle passa mig. Fick du någon bild i förväg på klänningen?
    Då jag verkligen inte har en midja som den modellen så vill jag gärna ha en klänning som är veckad över magen:) 
    Tack, den är som sagt jättefint sydd och lik bilden (fast jag har ett blått band i midjan). Säljaren skickade riktiga bilder på klänningen på begäran, han höll på att sy den till nån annan då, så jag var säker på att det skulle bli bra. Nu har jag dock kontakt med en säljare som inte kan skicka några riktiga bilder då ingen har beställt den innan, så jag antar att det är olika. 

    Jag tror jag ska sälja den jag har, den känns helt enkelt inte riktigt rätt. Men nu har jag börjat vela om den jag trodde att jag ville ha också... Fick se bilder på spetsen och det var en appliqué och inte ett spetstyg, så det kändes inte som att det kommer bli lika snyggt som originalet tyvärr. =/
  • Mickis85
    Sofia2015 skrev 2015-01-09 21:13:58 följande:
    Tack, den är som sagt jättefint sydd och lik bilden (fast jag har ett blått band i midjan). Säljaren skickade riktiga bilder på klänningen på begäran, han höll på att sy den till nån annan då, så jag var säker på att det skulle bli bra. Nu har jag dock kontakt med en säljare som inte kan skicka några riktiga bilder då ingen har beställt den innan, så jag antar att det är olika. 

    Jag tror jag ska sälja den jag har, den känns helt enkelt inte riktigt rätt. Men nu har jag börjat vela om den jag trodde att jag ville ha också... Fick se bilder på spetsen och det var en appliqué och inte ett spetstyg, så det kändes inte som att det kommer bli lika snyggt som originalet tyvärr. =/
    Jobbigt när man börjar tvivla:S Jag hoppas att det löser sig för dig:) Än så länge känner jag mig inte så nojig över klänningen. Jag har ju ett alternativ att falla tillbaka på. Kan jag hitta något ännu bättre så är ju det kanon. Jag är istället mycket överraskad över vad en korsett kan göra med ens figur, wow!!;) 
Svar på tråden Juli 2015