• Ninjara

    Umeåbrud 2015

    Här tänkte jag starta en allmän tråd för oss som gifter sig i eller omkring Umeå. Kanske hemmahörande i Umeå men gifter sig någon annan stans.

    Vårt bröllop blir i maj 2015 och redan nu är planeringen i full gång. Vad har ni för drömmar och tankar kring ert bröllop?

  • Svar på tråden Umeåbrud 2015
  • Mirred
    moamarthina skrev 2015-04-22 16:15:14 följande:

    Jag ska också gifta mig i sommar, 27 augusti för att vara exakt. 

    Jag har dock fastnat lite när det gäller bröllops tårtan, vart kan man få den gjord efter sin smak, design och lagomt pris, någon som vet? Vart ska ni köpa era ifrån?


     Välkommen in i gruppen!
    Vart ska ni ha vigsel/festen?

    Jag ska försöka höra med min kusins fru om hon kan göra vår tårta. Annars måste vi klura på det...
  • moamarthina
    Mirred skrev 2015-04-23 15:12:37 följande:
     Välkommen in i gruppen!
    Vart ska ni ha vigsel/festen?

    Jag ska försöka höra med min kusins fru om hon kan göra vår tårta. Annars måste vi klura på det...
    Vi har vigseln i Sävar kyrka och festen på min sambos familje stuga just utanför sävar.

    Åh gud vad härligt om ni får tårtan löst på sådant viss Glad
  • Plättis

    Välkommen

    Vi har middag och fest på 5 knop, och ägaren har Gimobageriet också. Så tårtan blir inbakad i det mycket förmånliga kuvertpriset. Vi har inte fått provsmaka än, förutom fika när vi haft möten där (men det har varit mycket gott).

    Innan tänkte vi ta tårtan från Café Kakmonstret, de har brutalt gott fika också. Men det blev bättre att få allt från samma ställe.

    Ica Maxi har ju också bageri, där blir det billigt och gott


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Mirred

    Hur gör ni med transport från kyrkan till vart ni sedan ska vara...ska ni ha nån läcker bil el nått sånt???

  • Plättis

    Vi har allt på samma ställe Cool Sjukt praktiskt, men känns lite tråkigt att missa hela grejen med transport. Hemifrån till fotoplats och till lokalen kommer vi nog satsa på praktiskt istället för stylish också. Typ att någon familjemedlem eller vänlig bekant kan skjutsa runt oss.


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Busmalin
    Mirred skrev 2015-04-24 09:25:32 följande:

    Hur gör ni med transport från kyrkan till vart ni sedan ska vara...ska ni ha nån läcker bil el nått sånt???


    Vi ska åka Amerikanare. Har en kompis vars familj har flera. Så det blir antingen Cadillac Cab eller en gammal Chrysler. Kommer bli jättekul. Dessutom är det tydligen Wheels samma helg som vi har vårt bröllop - så hela stan kommer att krylla av dem... 

    Sen har även han som ska fota oss (vän till familjen) en röd Hummer som jag tror grabbarna ska få åka i TILL kyrkan. Kan tänka att det blir kul för deras del. 

    Vi har också hyrt in en buss som ska ta våra gäster mellan kyrkan (I Holmsund) och stan t&r - eftersom många är inresta och därför inte kör själva. 
  • Kotten

    Nu har folk äntligen börjat OSA:a på allvar, en del lämnar dock lite halvoklara svar om till vad och hur dom dyker upp men vi får väl ställa kontrollfrågor. Men skönt att folk äntligen börjar svara. 

  • Kotten

    Nu har folk äntligen börjat OSA:a på allvar, en del lämnar dock lite halvoklara svar om till vad och hur dom dyker upp men vi får väl ställa kontrollfrågor. Men skönt att folk äntligen börjar svara. 

  • Plättis

    Jag lämnade in min klänning på Högtidskläder i måndags för att korta släpet och sy in den lite i sidorna, och fick ont i magen när de sa att jag inte skulle få tillbaka den förrän i juli. Innan det behöver jag den ju inte, utom för att röra den och se på den. Suck. Separationsångest över en klänning :P

    Och igår beställde vi ringarna från Guldsmedjan, min fick vi till första priset de gett (en tusenlapp mindre än jag trodde) och sambons betalar vi arbetskostnad och vitguldstillägg. Snorbilligt, men vi lämnade in guld i utbyte. Så egentligen normalpris, men det är skönt att slippa ha guldsmyckena från konfirmationen liggande utan att bli använda.


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Kotten

    Vi har hämtat ut våra ringar och jag är väldigt nöjd. Dom är mycket fina! =D


    Min sambo har landat i att använda en kostym han redan har men investera i ny slips, ny skjorta och snygga skor. Det känns riktigt bra =)

Svar på tråden Umeåbrud 2015