• Ninjara

    Umeåbrud 2015

    Här tänkte jag starta en allmän tråd för oss som gifter sig i eller omkring Umeå. Kanske hemmahörande i Umeå men gifter sig någon annan stans.

    Vårt bröllop blir i maj 2015 och redan nu är planeringen i full gång. Vad har ni för drömmar och tankar kring ert bröllop?

  • Svar på tråden Umeåbrud 2015
  • Plättis

    Jag fick min klänning i fredags! Den var snudd på perfekt, förutom att säljaren hade skickat med dragkedja istället för snörning. Eftersom det var några andra småfel på den också erbjöd sig säljaren att skicka en ny utan kostnad, så om någon vecka kommer rätt klänning  

    Det här är utan underkjol och i en mycket stökig hall, men när jag provade den blev jag darrig i knäna och bara kände att det här var klänningen jag letat efter! 

      


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Hanna80
    Plättis skrev 2015-03-24 15:30:13 följande:

    Jag fick min klänning i fredags! Den var snudd på perfekt, förutom att säljaren hade skickat med dragkedja istället för snörning. Eftersom det var några andra småfel på den också erbjöd sig säljaren att skicka en ny utan kostnad, så om någon vecka kommer rätt klänning  

    Det här är utan underkjol och i en mycket stökig hall, men när jag provade den blev jag darrig i knäna och bara kände att det här var klänningen jag letat efter! 

      


    Vilken fantastisk klänning! Jag förstår att du är nöjd, den sitter jättefint på dig.
  • Plättis
    Hanna80 skrev 2015-03-25 08:53:51 följande:
    Vilken fantastisk klänning! Jag förstår att du är nöjd, den sitter jättefint på dig.
    Tack Den är rätt så stor i bysten, så jag hade fått plats med dubbelt så mycket som jag har i nuläget. Men jag är supernöjd ändå. Tänkte börja leta underkjol när jag bestämt mig för om jag ska ha kvar släpet eller om jag ska korta av det. Eftersom vi ska fotas och vigas utomhus känns det som att släpet lever farligt Obestämd
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Kotten

    Det börjar äntligen röra på sig med lite grejer. Vi har hittat en fotograflösning som känns bra och ligger lite rimligare i pris, vi väntar på besked från guldsmeden om ringen jag vill ha går att få med syntetstenar (jag vill inte ha någon form av diamanter pga svårt veta om dom är etiska osv), vi har börjat kika på vilken dryck vi ska köpa (vi ska bara ha alkoholfritt) och vi ska börja folk som kan hjälpa till med maten under kvällen. Vi har beställt dekorationer, bestämt ungefär vad som ska köpas på IKEA (typ lakan att ha som dukar). Vi har börjat landa i musik under vigseln. Jag har börjat landa i teman för tårtorna. Vi börjar få besked från folk och det låter som att många kan komma. 


    Mycket som fortfarande är långt ifrån färdigt men det börjar kännas bättre.

  • Hanna80
    Kotten skrev 2015-03-25 09:51:21 följande:

    Vi har hittat en fotograflösning som känns bra och ligger lite rimligare i pris.

    Jag har börjat landa i teman för tårtorna.


    Kul att det händer grejor!

    Har ni anlitat en professionell fotograf? Till vilken kostnad och vad ingår i den? 

    Vad gäller vår bröllopstårta så ska min bästa vän fixa den, vi får den i bröllopspresent. Hon är kanonduktig på att göra tårtor men jag har ingen aning om vad hon kommer hitta på. 

    Här är två som hon har tillverkat. 
  • Busmalin
    Plättis skrev 2015-03-24 15:30:13 följande:

    Jag fick min klänning i fredags! Den var snudd på perfekt, förutom att säljaren hade skickat med dragkedja istället för snörning. Eftersom det var några andra småfel på den också erbjöd sig säljaren att skicka en ny utan kostnad, så om någon vecka kommer rätt klänning  

    Det här är utan underkjol och i en mycket stökig hall, men när jag provade den blev jag darrig i knäna och bara kände att det här var klänningen jag letat efter! 

      


    Vad fin! Den sitter ju jättebra! Bra jobbat om det dessutom är dragkedja och inte snörning! Wiii! Vad kul att du är så nöjd  - då är det verkligen helrätt! 
  • Plättis
    Busmalin skrev 2015-03-25 11:33:18 följande:
    Vad fin! Den sitter ju jättebra! Bra jobbat om det dessutom är dragkedja och inte snörning! Wiii! Vad kul att du är så nöjd  - då är det verkligen helrätt! 
    Tack Jag är verkligen jättenöjd. Går in i gästrummet med jämna mellanrum bara för att titta på den, även fast jag vet att det kommer en ny som kommer sitta ännu bättre Hjärta 
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Kotten
    Hanna80 skrev 2015-03-25 10:05:30 följande:
    Kul att det händer grejor!
    Har ni anlitat en professionell fotograf? Till vilken kostnad och vad ingår i den? 
    Vad gäller vår bröllopstårta så ska min bästa vän fixa den, vi får den i bröllopspresent. Hon är kanonduktig på att göra tårtor men jag har ingen aning om vad hon kommer hitta på. 
    Här är två som hon har tillverkat. 
    Vi har efter lite runtfrågande och forskande valt att tillfråga en kompis till mig. Det ligger mer i linje med vår budget och jag tror att vi kommer bli nöjda utifrån våra förväntningar. 
  • Mirred

    Roligt att allt flyter på för alla =)

    Vi anlitar Sandro i typ 5h tror jag att det blev. De tar 8995kr, men då får man 2000kr till produkter.

    Sitter på jobbet och drömmer mig bort till den stora dagen =) Var ner och kollade på klänningen i helgen med grannen (som också ska gifta sig i sommar) och började då längta ännu mer!!! Nu försöker vi hitta en bra lösning på hur vi ska göra med gästerna efter vigseln och att brudskålen blir...vi är lite splittrade, svärfar fyller 70 3dar senare så de vill gärna åka iväg och fira han (med min m2bs släktingar) då vi är och fotar oss...men då har vi övriga gäster som vi ska ordna med, hade en plan men den gick i stöpet...så det blir nog att maila mässen och höra om de kan hjälpa till med att ställa fram lite saker till de övriga gästerna att äta på...typ lite cake pops, macaroons osv...plus nått kallt att dricka (hoppas att det är varmt)

  • Mirred
    Ninjara skrev 2014-08-01 21:56:42 följande:

    Här tänkte jag starta en allmän tråd för oss som gifter sig i eller omkring Umeå. Kanske hemmahörande i Umeå men gifter sig någon annan stans.

    Vårt bröllop blir i maj 2015 och redan nu är planeringen i full gång. Vad har ni för drömmar och tankar kring ert bröllop?


     hur går det för er med era planer, det närmar sig ju för er
Svar på tråden Umeåbrud 2015