• Ninjara

    Umeåbrud 2015

    Här tänkte jag starta en allmän tråd för oss som gifter sig i eller omkring Umeå. Kanske hemmahörande i Umeå men gifter sig någon annan stans.

    Vårt bröllop blir i maj 2015 och redan nu är planeringen i full gång. Vad har ni för drömmar och tankar kring ert bröllop?

  • Svar på tråden Umeåbrud 2015
  • Hanna80
    Mirred skrev 2015-03-17 19:02:04 följande:

    Nu är ringen beställd :) var på guldsmedjan och lämnade in ringarna som ska göras om till en :) blev några stenar också :)


    Så kul! Visa bild sedan då den är klar! ;) 

    Vi skickade inbjudningarna idag så i morgon borde de dimpa ner i brevlådorna hos våra tänkta gäster. Spännande!
  • Mirred

    [quote=4411481][quote-nick]Hanna80 skrev 2015-03-17 20:47:21 följande:[/quote-nick]

    Så kul! Visa bild sedan då den är klar! ;) 

    Vi skickade inbjudningarna idag så i morgon borde de dimpa ner i brevlådorna hos våra tänkta gäster. Spännande!

    Jag ska ta och göra det:) längtar massor!!!!

    Roligt att ni har fått iväg inbjudningarna nu:)

  • Hanna80

    Ja det känns helt plötsligt väldigt verkligt nu. Många fjärilar i magen. Får se om man får något samtal redan i morgon. Misstänker att i alla fall en av mina två systrar kommer höra av sig. :D

  • Mirred

    Hur gör ni med namnbyte? Jag ska ta min M2bs efternamn och började idag fundera på när man ska fixa med det...nån som har koll?

  • Hanna80
    Mirred skrev 2015-03-19 17:29:57 följande:

    Hur gör ni med namnbyte? Jag ska ta min M2bs efternamn och började idag fundera på när man ska fixa med det...nån som har koll?


    Jag skickade in blanketten om namnbyte samtidigt med ansökan om hindersprövningen. På Hindersprövningen står det nu att namnanmälan är gjord. Jag kommer att ta hans efternamn.
  • Kotten

    Vi behåller våra respektive namn. Jag vill inte ha hans namn och han vill inte ha mitt. I vårt fall enkelt löst och alla är nöjda och glada :)

  • Plättis
    Mirred skrev 2015-03-19 17:29:57 följande:

    Hur gör ni med namnbyte? Jag ska ta min M2bs efternamn och började idag fundera på när man ska fixa med det...nån som har koll?


    Jag tar hans namn. Det bestämde vi för flera år sedan, eventuellt innan vi hade förlovat oss ens I utbyte får jag bestämma namnen på våra framtida barn.

    Vi kommer också skicka in de papperna tillsammans med hindersprövningen, men vår vigselförrättare sa att vi måste ha bestämt hur vi ska göra senast på vigseln. Om man inte skickar in efternamnsanmälan blir vigseln inte giltig. 
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Busmalin
    Mirred skrev 2015-03-19 17:29:57 följande:

    Hur gör ni med namnbyte? Jag ska ta min M2bs efternamn och började idag fundera på när man ska fixa med det...nån som har koll?


    Jag kommer att ta min m2b's efternamn. :)

    Men dock så skickar vi inte in den lappen förrän vi har kommit tillbaka från vår bröllopsresa eftersom vi åker utomlands bara några dagar efter bröllopet. Om inte så skulle det inte stå samma namn på mitt pass som i systemet i passkontrollen när vi kommer hem om de hinner processa förfrågan medan vi är på Bali... Och det vill man ju inte. 

    Så Skatteverket tipsade att man kunde skicka in namn-ändringspapperet när man kom tillbaka. 
  • FridaFreda

    Så smart Malin =) Vi har ej bokat in någon resa, vi har inte ens pratat om de. Lutar nu åt att vår skatteåterbäring kommer gå till att bli min "inkomst" i september/oktober då jag tänkt vara ledig 4v i sommar och jobbar som vikarie. Men det har fungerat förra året också, vi är ju rik på kärlek iaf =)

    Jag måste dock in med alla papper direkt efter bröllopet, eftersom körkortet går ut 22/8 (dvs 2v efter bröllopet). Var tog dessa 10år vägen?! Vore skönt att bara byta körkort en gång i höst.

    Var och beställde ring i fredags på Albrekts. hade bestämt mig för en och gick dit för att pröva och du sa tjejen: Det där är en superfin ring, dock ingen som vi rekommenderar för vigsel eller förlovning. Vad hade du tänkt den till för ändamål?
    *SUCK*!!!!!!
    Happ, där stod jag på ruta 1 igen. Men valde en annan ring istället, orkar inte vela. Är så otroligt tacksam över att hon var ärlig och hjälpsam, verkligen underbar tjej! Hoppas hon jobbar på torsdag då jag ska hämta den!

    Var och diskuterade blommor med en kompis till min sambo igår, som ska göra vår bukett. Svårt de här med blommor. Men tror hon löser det kanon bra :D

Svar på tråden Umeåbrud 2015