• Ninjara

    Umeåbrud 2015

    Här tänkte jag starta en allmän tråd för oss som gifter sig i eller omkring Umeå. Kanske hemmahörande i Umeå men gifter sig någon annan stans.

    Vårt bröllop blir i maj 2015 och redan nu är planeringen i full gång. Vad har ni för drömmar och tankar kring ert bröllop?

  • Svar på tråden Umeåbrud 2015
  • Mirred

    Vi kommer köra med Sandro, har bokat dem i 5h, vill ha några kort när jag håller på att bli färdig, sen i kyrkan, sen foto efteråt och sist vid brudskålen.

  • Plättis

    En av sambons bästa vänner är fotograf, och vi frågade honom om han kunde tänka sig att ta bröllopsfotona. Han tackade ja och vi har redan haft en provfotografering och vi blev jättenöjda allihop Min profilbild är en av bilderna som togs då.

    Det är bara porträttbilder vi vill ha, och eventuellt ber vi en gammal kollega till mig fota vigsel och lite mingelbilder efteråt, för då ska sambons vän bara vara gäst. 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Hanna80

    Tjoho! Datu och tid är nu bekräftat från kommunen, 4 juli kl 14 är det dags. Inbjudningarna är utskrivna och postas senare i veckan. Känns som att flera stora pusselbitar fallit på plats nu.

    ????

  • Janneke

    Hej!
    Vad roligt att så många ska gifta sig i Umeå detta år!
    Själv gifter jag mig i augusti:)
    Jag har redan köpt klänningen, men den är lite för stor och ska sys in...Har ni tips på var man ska göra sånt? Har redan ringt till Högtidskläder, men det blir ganska dyrt...

    //Janneke

  • Mirred

    Haha,pratade med min mamma nyss. Hon berättade att de inte bara är jag som drömmer om bröllopet, hon har också börjat. Inatt fick hon se min klänning, men nu vägrar hon säga hur den såg ut då hon ska se om hon har rätt, då hon har en tendens till att drömma sanndrömmar om sådana här saker!

  • Hanna80


    Äntligen fick jag till det. Så här blev våra inbjudningskort. Inte så traditionella kanske men passar oss utmärkt. 
  • Mirred

    Nu är ringen beställd :) var på guldsmedjan och lämnade in ringarna som ska göras om till en :) blev några stenar också :)

Svar på tråden Umeåbrud 2015