• Ninjara

    Umeåbrud 2015

    Här tänkte jag starta en allmän tråd för oss som gifter sig i eller omkring Umeå. Kanske hemmahörande i Umeå men gifter sig någon annan stans.

    Vårt bröllop blir i maj 2015 och redan nu är planeringen i full gång. Vad har ni för drömmar och tankar kring ert bröllop?

  • Svar på tråden Umeåbrud 2015
  • Mirred
    Busmalin skrev 2015-01-25 11:42:19 följande:
    Vad kul!! Vill du visa inspo-bild på modell?? Alltid kul att se klänningar!

    Vi skickade ut våra inbjudningar tidigare i veckan och det verkar som om folk har fått dem. Vi beställde våra på Vistaprint och jag tror inte ens jag betalade 350:- för alla våra, och det är inklusive kuvert och matchande klisterlapp att sätta på baksidan. Så om ni funderar på att göra egna så kan det tänkas att det är minst lika billigt att beställa på webben! - Om man inte tycker det är kul med pyssel - vilket inte jag gör! haha! Och tänk också på att de flesta är ju två personer på ett kort - så man inte beställer för många. 

    Det har trillat in några OSA på hemsidan och det har kommit några meddelanden i telefonen om glada gäster som absolut vill komma på bröllop. Glad Det känns så kul! Då blir det mer verkligt på nåt sätt! 

    Var dessutom på Bröllopsfeber igår här i Stockholm. Kul med mer inspo och super att få en massa rabatter på ringar och dukning. Så nu blir det att beställa dukar och servetter från DUNI och ta med m2b och välja ut våra ringar. Dock hittade jag förstås min ring hos en guldsmed som inte är kopplad till kedjorna med rabatt. Så ytterligare en post som blir dyrare ön jag tänkt! GAH! Flört
    Jag hade egentligen ingen inspo-bild, hade en rätt klar bild hur jag ville ha den, lite släp, lite öppet i ryggen, spets, enkel...och ABSOLUT inte tubtop...och sen blev det en liten extra detalj på ryggen/släpet =)
    Var dock lite missnöjd med servicen på Högtidskläder...men men, jag fick min klänning så!

    Vi kommer beställa, sitter och kollar på de olika nu=)

    Roligt att de har börjat trilla in OSA =)

    Nu är de dags för en promenad i solen! Bäst att passa på när man kan
  • Kotten

    Vi hör att delar av våra gäster fått våra inbjudningar men bara en person har hört sig och tyckt det är kul. Jag börjar noja över det här (fånigt så klart).

    Jag beställde idag lite på vinst och förlust en klänning jag eventuellt vill ha på vårt bröllop mest för att få testa modellen och känna av. Jag vill inte ha en klassisk bröllopsklänning. Så jag tänker jag ska testa lite varianter.

  • Busmalin
    Kotten skrev 2015-01-25 13:50:52 följande:

    Vi hör att delar av våra gäster fått våra inbjudningar men bara en person har hört sig och tyckt det är kul. Jag börjar noja över det här (fånigt så klart).


    Jag trodde också att många skulle höra av sig - men jag tror inte folk kommer att göra det! Så det är nog ingen fara och inte nödvändigt att oroa sig för. 

    Det enda är ju om nån kommit bort och man kommer på det när man frågar efter deras OSA. :)
  • Kotten

    NU har våra inbjudningar börjat landa hos folk. Några av mina syskon har hört av sig med hurra-rop och min kära far hade inte riktigt ord att beskriva. Det blev en smärre chock men han var glad och rörd. 

  • Mirred
    Kotten skrev 2015-01-26 15:31:23 följande:

    NU har våra inbjudningar börjat landa hos folk. Några av mina syskon har hört av sig med hurra-rop och min kära far hade inte riktigt ord att beskriva. Det blev en smärre chock men han var glad och rörd. 


    visste de inte om att ni ska gifta er??? Roligt att de blir glada=)
  • Kotten

    Nej, vi har inte förlovat oss utan vi körde på att utan att berätta bjuda in per post till vårt bröllop. Det kändes mest spontant och som en rolig grej :)

  • Mirred
    Kotten skrev 2015-01-26 19:58:07 följande:

    Nej, vi har inte förlovat oss utan vi körde på att utan att berätta bjuda in per post till vårt bröllop. Det kändes mest spontant och som en rolig grej :)


    Vad roligt att göra så =)
  • Busmalin
    Kotten skrev 2015-01-26 19:58:07 följande:

    Nej, vi har inte förlovat oss utan vi körde på att utan att berätta bjuda in per post till vårt bröllop. Det kändes mest spontant och som en rolig grej :)


    Vad kul!! Då förstår jag alla tillrop och att folk hör av sig! Det är ju en helt annan femma!
  • Plättis
    Kotten skrev 2015-01-26 19:58:07 följande:

    Nej, vi har inte förlovat oss utan vi körde på att utan att berätta bjuda in per post till vårt bröllop. Det kändes mest spontant och som en rolig grej :)


    Jag hade aldrig kunnat hålla mig från att berätta Tungan ute Starkt jobbat att hålla det hemligt! 

    Vi bjöd in till ett evenemang på Facebook som save the date, och när jag pratade med min mamma häromdagen var min morfar orolig för att han inte hade fått någon inbjudan fast alla pratade om bröllopet. Mamma hade förklarat att det inte gått ut några inbjudningar än, utan att vi bara ville se till att ingen bokade in något annat. 

    Men det känns som att det börjar vara dags att skicka ut dem, och kanske ännu mer dags att börja göra korten Cool 
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Kotten

    Jo, det var svårt men också roligt eftersom vi inte gjorde det den "traditionella vägen". Vi ville också säkerställa att folk tar ledigt och verkligen kan vara med och i vissa fall behöver folk ta ledigt långt i förväg då det blir en bit att åka :).

    Nu ska vi bara ta tag i resten av planeringen! Vi ska kolla på lokalen i slutet av februari för att då planera dekorationer och börja handla det. Sen ska vi ta tag i den stora frågan som är mat och börja skriva på brevet med mer information som alla som tackar ja kommer att få :)

Svar på tråden Umeåbrud 2015