• daniiel

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • kärleken
    Rin skrev 2014-07-28 14:47:18 följande:

    Jag hann inte ringa innan de kom med paketet, och fick det överlämnat utan kommentar. Så jag antar att fakturan kommer med posten. Ska ringa och fråga.

    Nu ska jag bara vänta tills tre inatt eller så när det är svalt nog för mig att prova klänningen. ^.^


    Hur gick det att prova klänningen? Bild? 

    Har någon av er märkt att ni blir extra "stora" när det är så här varmt? Min klänning satt lite föööör tait när jag provade den i söndags kväll...
  • Kileane
    Kiki123 skrev 2014-07-30 00:49:48 följande:

    Har funderat länge på att köpa denna klänning till vårt kommande bröllop, är dock orolig över att överdelen skall se "plastig" ut, om ni förstår vad jag menar. Vad tror nu? Annars är den allt jag söker, vill inte ha släp och vill ha något som täcker mina axlar då jag av naturen är (i min mening i alla fall) bredaxlad.

    www.jjshouse.com/A-Line-Princess-V-Neck-Floor-Length-Taffeta-Wedding-Dress-With-Ruffle-Lace-Beading-002012805-g12805

    Är annars supernervös inför att beställa en klänning såhär utan att först ha  provat den. Stirrar upp mig över allt som kan gå fel. Fast det är värt att chansa. Är så peppande att se alla Era fina klänningar och höra hur nöjda de flesta av ha blivit i slutändan.

    :)


    Jag tycker den är jättevacker, och ett stort plus är att man ser på bilden att det är JJhouse's egen modell som bär deras uppsydda klänning. Chansen att den faktiskt ser ut som på bilden är då ofantligt mycket större än om modellbilderna är från den äkta klänningens katalog (hängde du med där?). Det enda som kan bli lite besvärligt är väl att den har dragkedja och inte snörning baktill, det är ju noga med passformen då. Mät noga! Och lägg inte till någon extra cm "för säkerhets skull", då blir den nog för stor.
    Med kreativa ambitioner - mitthjortronbo.blogspot.fi
  • Rin
    kärleken skrev 2014-07-30 08:08:29 följande:
    Hur gick det att prova klänningen? Bild? 

    Har någon av er märkt att ni blir extra "stora" när det är så här varmt? Min klänning satt lite föööör tait när jag provade den i söndags kväll...
    Den satt jättebra, men lite obehagligt tight under bysten. Kan vara det där med värmen. Man svullnar ju, kroppen försöker behålla så mycket vätska som möjligt.

    Ska lägga upp bilder så snart jag övertalat fästmannen att föra över dem från kameran.
  • Rin

    Här kommer lite bilder. Inte superbra, men ändå. Måttsyd, och sitter nästan jättebra. Ska bara gå ner de där extra glasskilona jag har lagt på mig under värmeböljan.
    Den är alltså denna klänningen från JenJen House

  • Himla
    Rin skrev 2014-07-30 23:36:13 följande:

    Här kommer lite bilder. Inte superbra, men ändå. Måttsyd, och sitter nästan jättebra. Ska bara gå ner de där extra glasskilona jag har lagt på mig under värmeböljan.
    Den är alltså denna klänningen från JenJen House


    Jättefin på dig ju!!! Grattis!
  • kärleken
    Rin skrev 2014-07-30 23:36:13 följande:

    Här kommer lite bilder. Inte superbra, men ändå. Måttsyd, och sitter nästan jättebra. Ska bara gå ner de där extra glasskilona jag har lagt på mig under värmeböljan.
    Den är alltså denna klänningen från JenJen House


    Vilken härlig rygg och "axelband"! Jättefin!
  • Rin

    Tack!

    Det var ryggen jag föll för. Älskar de röda banden på kjolen.
    Velade jättelänge, för jag var lite rädd att den inte skulle sitta bra över bysten, har f-kupa och kan ju inte ha bh med denna (allergisk mot silikon så kan antagligen inte ha free-bra). Men jag mailade JenJen och de sa att det skulle gå bra, och det gjorde det också.

  • linda79



    Hej!

    Här kommer en klänning från butik, hoppas att det inte gör något att det inte är en kina-klänning!

    Jag kan ha hittat "min" klänning redan på första försöket! Jag tycker att den är helt underbar även om den inte är helt åtsnärjd i midja och över bysten då det bara var en första provning för att se på de olika modellerna.

    Nu är min fråga om jag ska ha en underkjol till denna och hur ska den i så fall se ut/ha för egenskaper? Jag tycker att den böljar inåt för mycket nu och tänkte att detta kanske kan avhjälpas med en underkjol.

  • daniiel
    linda79 skrev 2014-08-08 21:04:25 följande:

    Nu är min fråga om jag ska ha en underkjol till denna och hur ska den i så fall se ut/ha för egenskaper? Jag tycker att den böljar inåt för mycket nu och tänkte att detta kanske kan avhjälpas med en underkjol.


    Vilken fin klänning :)

    Satsa på en A-linje med en ring längst ner kanske? :) Likt den här www.lightinthebox.com/sv/nylon-a-line-fullstandig-klanning-2-tier-golv-langd-slip-stil-brollop-underkjolar_p165640.html
Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!