• daniiel

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • augusti
    sha skrev 2014-05-13 19:38:42 följande:

    Jag hade samma problem när jag skulle mäta!
    Jag fick hem den igår och den är för lång för mig, men min klänning är inte i spets så det är inga problem att lägga upp den. Samt att jag ännu inte vet vad jag ska ha för skor så jag tänkte att det inte gör något om den är för lång.
    Men, jag är 168 lång och har skrivit 57,9 inches på hollow to floor så det blir en väldigt lång klänning om man tar det måttet som står.


     


    Kanske inge hjälp för dig, men nu vet du hur jag gjorde!


     


    var den alldeles för lång trots att du uppgett dina riktiga mått eller valde du en storlek i sortimentet?
  • sha
    augusti skrev 2014-05-13 20:23:51 följande:
    var den alldeles för lång trots att du uppgett dina riktiga mått eller valde du en storlek i sortimentet?

    Jag vågade inte uppge det måttet jag fick när jag mätte (kommer inte ihåg vad det var) så jag tog det måttet som stod i storlekstabellen. Övriga mått tog jag efter min kropp.


    Men nu med facit i hand hade klänningen troligtvis varit mer lagom om jag uppgett mitt faktiska mått.

  • Sezzie
    haps skrev 2014-05-13 19:55:12 följande:
    SUPERFIN!! Var köpte du den och vad fick du betala? Den måste du vara nöjd med va? :)
    Ja jag är jättenöjd med modellen! Köpte den på Dhgate.com för 950 kr inklusive frakt & slöja :)
  • augusti

    oh jisses nu har jag beställt en klänning från DH gate. 286kr haha så det känns som att det är skit samma om den är ful eller egentligen ens om den kommer fram :S

    Säljaren var ny och hade sålt 5 klänningar men ingen feedback ännu så det kan gå huuuur som helst, dock egna bilder å inga modellbilder o den såg fin o välsydd ut och fanns inte hundra andra likadana "egna" bilder som det gör på många av dessa klänningar..
    Nu tänker jag bara att shit, nu blir mitt konto länsat....
    men visst är det safe att beställa där ifrån????? aaaahhh, första ggn jag beställer från utlandet såhär så är lite mesig.

  • Melindrha

    nu har jag beställt min klänning, den var ganska dyr så jag hoppas verkligen den uppnår mina förväntningar. Dyr för att vara kina modell inte dyr för att vara i sverige :D

  • Pernilla S
    augusti skrev 2014-05-14 02:02:16 följande:
    http://www.dhgate.com/product/new-white-ivory-organza-wedding-dress-bridal/189124596.html#myaccount_orderdetail-1-null

    här är länken...visst har jag gått på en nit här? det verkar ju alldeles för bra för o va sant...äsch...knappt 300kr är inget att va ledsen för ändå ...
    Oj, vad billigt. 
    Ska bli spännande att se om du först och främst får någon klänning. Och sen om den överensstämmer med bilden. 
  • Kungsängsliljan


    Beställde mina tärnors klänningar från lightinthebox den 4 April och igår den 13 Maj så kom dem! Är superfin kvalité och de är SÅ fina! De gör sig inte rättvisa på bild, men i verkligheten är de verkligen riktiga 10 poängare! Kunde inte vara mer nöjd faktiskt :)
  • Kungsängsliljan


    Min klänning beställde jag från Landybridal den 4 april och den kom den 12 maj. Jag älskar den verkligen! Den var över  förväntan! Nu behöver jag bara gå ned de där sista kilona så de passar som en smäck ;) Den 23 augusti är det dags <3

    Jag beställde en storlek som fanns och så skrev jag till i meddelande att jag är hollow to floor 135cm och att jag ska ha en 5cm klack på mig. Den är lagom lång!
  • ViskesLopme

    Hur mycket har ni varit tvugna att betala i tull och skatt sedan i relation till kostnaden på klänningen?


    Försökte läsa på om reglerna som finns om detta men när man använde den kalkylen tyckte jag att det kom fram andra siffror än vad jag sett på BT.


    ?

Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!