• daniiel

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • daniiel
    September2014 skrev 2014-05-10 09:30:50 följande:

    Hej! 
    Jag står nu och velar bland kinaklänningar och skulle behöva lite hjälp! Jag beställde en klänning för 2 månader sen via DHgate som bara var HELT FEL. Spetsen såg billig ut, siluetten var inte alls som bilden, sömmarna var snea, stenarna på såg både billigare ut och var typ tre gånger så många än på bilderna... Pga detta letar jag nu efter en ny klänning och är därför skiträdd för allt med spets, stenar, band i midjan osv där det finns en chans att det blir tokfel... Inte helt lätt att hitta en snygg "enkel" klänning som det fortfarande känns som att det händer något på. 
    Har fastnat för denna som jag känner kan ha en smickrande form till min timglasformade kropp. Några andra idéer eller tips? Något annat jag ska tänka på innan jag beställer? 


    Ska du beställa en till klänning, så välj att beställa från en sida som tex Dino, Landy eller kanske Jenjen. Som många beställt ifrån och är nöjda med :) Några av dom finaste spetsklänningarna jag sett kommer tex från Dino och Landys klänningar är överlag av väldigt bra kvalitet.

    Om du skulle få välja och vraka helt fritt bland klänningar, alltså inte tänka på att den ska vara enkel osv, vad är det då för klänning du skulle vilja ha? :)

    Och har du bilder på klänningen du beställde från DH? Både på originalet och den du fick hem.
  • Missflowertwigg

    Hej!

    Jag efterlyser bild på kinaklänningar med spets! Alla ser ju så fina ut på bilderna, hur ser dom ut på riktigt? Jag är så förälskad i den här klänningen. Någon som har den?

  • Tuvalie88

    Jag tänkte uppdatera för er hur det har gått med min klänning. Beställde en från dino som jag tidigare visat som jag inte alls var nöjd med. Full med pärlor och paljetter vilket inte alls är min stil. Men jag mejlade dino då de satt på dessa trots att jag skrivit till dem att jag absolut inte ville ha det eller ett släp som det också var. Jag fick pengar tillbaka! Inte så mycket men jag trodde inte ens att de skulle svara på mitt mejl. Betalade 300 dollar och fick tillbaka 50, alltså 350 kronor ungefär. Så dino är väldigt seriösa att beställa av skulle jag säga

    Men jag hade önskat att jag letat klänning på blocket istället, har köpt en nu som är jättefin! Hade jag beställt från Kina idag så hade jag valt en enklare modell och utan spets. En del får såklart hem jättefina spetsklänningar men det känns också som den typ av klänning som kan bli mest fel. Klänningen från dino var dock väldigt välsydd, men det ska ju inte vara någon skillnad då de flesta bröllopsklänningsmärken har sin tillverkning i Kina.

  • Kileane

    Ber om ursäkt då detta säkert diskuterats redan...men hur har ni tänkt ang. hollow-to-floor måttet? Det stämmer ju inte alls med tabellen, i alla andra mått var jag hyfsat mittemellan en size 8 och 10, men mitt hollow-to-floor-mått är 138 cm (barfota och med rakt måttband) och minsta som finns i tabellen är ju 147 cm. Inte ens fast man lägger till de 5 cm som tillverkaren säger att de alltid adderar (för skor) så når jag ju upp i den längden! Jag är själv 164 cm lång.

    Ska jag bara ange mina mått och hoppas det blir bra så eller borde jag mejla och fråga? Klänningen jag tänkte köpa har en spetskant nertill så det är ju inte bara att lägga upp den om den är för lång heller...och naturligtvis vill jag inte ha den för kort!

  • augusti
    Kileane skrev 2014-05-13 17:42:55 följande:

    Ber om ursäkt då detta säkert diskuterats redan...men hur har ni tänkt ang. hollow-to-floor måttet? Det stämmer ju inte alls med tabellen, i alla andra mått var jag hyfsat mittemellan en size 8 och 10, men mitt hollow-to-floor-mått är 138 cm (barfota och med rakt måttband) och minsta som finns i tabellen är ju 147 cm. Inte ens fast man lägger till de 5 cm som tillverkaren säger att de alltid adderar (för skor) så når jag ju upp i den längden! Jag är själv 164 cm lång.

    Ska jag bara ange mina mått och hoppas det blir bra så eller borde jag mejla och fråga? Klänningen jag tänkte köpa har en spetskant nertill så det är ju inte bara att lägga upp den om den är för lång heller...och naturligtvis vill jag inte ha den för kort!


    Jag är 164cm också och har precis samma mått som dig alltså 138 HTF.
    Funderar på samma sak, men tänker att om man skickar in sina egna mått, så ska de väl inte vara några problem. Det är väl därför man kan göra det för klänningarna i standard storlekar är långa. Det märker jag när jag provar i butik. De är alla såååå långa på mig. Men fråga för säkerhets skull?
  • sha
    Kileane skrev 2014-05-13 17:42:55 följande:

    Ber om ursäkt då detta säkert diskuterats redan...men hur har ni tänkt ang. hollow-to-floor måttet? Det stämmer ju inte alls med tabellen, i alla andra mått var jag hyfsat mittemellan en size 8 och 10, men mitt hollow-to-floor-mått är 138 cm (barfota och med rakt måttband) och minsta som finns i tabellen är ju 147 cm. Inte ens fast man lägger till de 5 cm som tillverkaren säger att de alltid adderar (för skor) så når jag ju upp i den längden! Jag är själv 164 cm lång.

    Ska jag bara ange mina mått och hoppas det blir bra så eller borde jag mejla och fråga? Klänningen jag tänkte köpa har en spetskant nertill så det är ju inte bara att lägga upp den om den är för lång heller...och naturligtvis vill jag inte ha den för kort!


    Jag hade samma problem när jag skulle mäta!
    Jag fick hem den igår och den är för lång för mig, men min klänning är inte i spets så det är inga problem att lägga upp den. Samt att jag ännu inte vet vad jag ska ha för skor så jag tänkte att det inte gör något om den är för lång.
    Men, jag är 168 lång och har skrivit 57,9 inches på hollow to floor så det blir en väldigt lång klänning om man tar det måttet som står.


     


    Kanske inge hjälp för dig, men nu vet du hur jag gjorde!


     

  • haps
    Sezzie skrev 2014-05-13 17:58:08 följande:

    Detta är min klänning från kina, dock lite dålig bild...;


    SUPERFIN!! Var köpte du den och vad fick du betala? Den måste du vara nöjd med va? :)
Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!